Gå til innhold

sjekke om jeg har diffbrems

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg sjekka i sted om jeg hadde diffbrems..

(La oss si at vi står bak bilen)

Jeg tok da venstre drivaksel og snurret den i rundt, da gikk begge hjulene i rundt, med da jeg snurret høyre drivaksel, så gikk bare høyre hjul i rundt :S Dette var med begge hjul av..

Så monterte jeg på hjula og da gikk begge irundt, men det andre hjulet går dobbel så sakte?

Noen som vet?

Hvorfor ikke bare jekke opp bilen på den ene siden bak og prøve å snurre på hjulet da?!?! Klarer du ikke å snurre hjulet rundt har du diffbrems

• 8 months later...
Skrevet

En liten bump,jekket opp bilen på ene siden istad og med bilen i gir kunne jeg ikke snurre på hjulet. Er det noen form for diffbrems på denne? Bilen er en 520I 97modell.

Skrevet
En liten bump,jekket opp bilen på ene siden istad og med bilen i gir kunne jeg ikke snurre på hjulet. Er det noen form for diffbrems på denne? Bilen er en 520I 97modell.

hadde du hatt begge hjulene over bakken så hadde du kunnet snurret på hjulet, om åpen diff, og med mostand om brems.

men ta den ut av gir og prøv en gang til på samme måte du gjorde.

går det lett så er det åpen diff, men om det er motstand (og at du seff ikke hører at det subber i bremsen etc) så har du nok brems.

men beste er å sjekke merkelappen på diffen. eller å taav baklokket, kan jo ta et oljebytte i samme slengen :)

på min e34 med brems, så er det veldig vanskelig å vri hjulet rundt om bare ene siden er jekket opp, klarer det, men må ta skikkelig i da.

Skrevet

Og uansett så kom e39 aldri med diffbrems utenom M5..I så fall må man sette på m5-diff slik jeg gjorde. Men tipper ikke alle gidder og ut med 10-12 000 for å gjøre det... For å se om man har m5-diff , bøyer man seg bare ned å ser etter kjøleribbene på diffen

Skrevet

Ene hjulet snurret fritt når bilen ikke stod i gir,så det er nok ikke noe diffbrems på min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...