Ellingsen B. Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Nærmer seg 10år siden jeg registrerte meg her.. Fant det via bilforumet mins jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Ja... vi er flere trofaste brukere som på denne tiden runder et skarpt hjørne her inne. 10 års kontinuerlig bruk av et forum på internett er ganske så lang tid i en digital verden der selv to-tre år normalt betraktes som lang tid. Forumet har i denne perioden gått fra å ha et par hundre medlemmer til å ha over 37000 medlemmer. OK... ikke alle disse er aktive idag, men hvis vi heller poengterer at forumet for ti år siden hadde 2-3000 innlegg og idag har nesten 3 millioner innlegg forstår man bedre hvilken formidabel vekst vi har opplevd i perioden. Mye kunne helt sikkert ha vært bedre med forumet, men mye kunne sannelig også ha vært dårligere. Man kan iallefall ikke si at det er designet eller fancy pancy funksjoner som gjør brukerne aktive her inne. På ulike måter er det brukerne selv og det de interesserer seg for som er årsaken til forumets suksess når det gjelder trafikk. At ikke alt som er skrevet her inne er like meningsfyllt og sympatisk er så en helt annen side av saken. Moderatorene har dessverre hatt nok å gjøre i perioder. Jeg synes allikevel at forumet alt i alt er fantastisk bra på sine egne premisser. Få steder på nettet klarer å samle folk med interesse for BMW over en såpass bred plattform som vi gjør her inne. Gamle modeller, nye modeller, banekjøring, cars & coffee, BMW vs konkurrenter, teknikk, historie, fotografier/bilder, bilturer, sosialt samvær... og mye mer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet August 26, 2013 Share Skrevet August 26, 2013 Det har blitt mindre skriving her inne fra min side, men er da daglig innom går gjennom endel poster. Jeg er jo fortsatt litt fersk, da jeg ikke ble medlem før i 2004. Var vel via startsiden.no jeg fant bmwguiden.no mener jeg å huske. Google var heller ikke så stort på den tiden. bimmers var jo heller ikke store greiene da, vi var under 500 medlemmer og ikke akkurat mange som var aktive da. Den var på den tiden jeg klarte å holde meg oppdatert på absolutt alt som skjedde her inne.. Den tiden er visst forbi.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet August 26, 2013 Share Skrevet August 26, 2013 Husker ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet August 26, 2013 Share Skrevet August 26, 2013 Jeg fikk vite om bimmers.no av bekjente, da jeg var på leting etter ny/brukt motor til min E34. Jeg ser at emnet ble postet 4 minutter etter jeg var registrert. Utifra kl. slett, så må jeg nok ha gjort dette i arbeidstiden. Lurer på hvor mange timer tilsammen jeg har vært på bimmers.no i arbeidstiden.. Her er mitt første innlegg. Det som forbauser meg med tanke på antall medlemmer, emner og innlegg, er at vi ennå ikke har vært over 476 innlogget samtidig, og det var i september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 26, 2013 Share Skrevet August 26, 2013 Årsaken til at vi var såpass mange brukere i forumet samtidig den dagen var såvidt jeg husker i forbindelse med at en forumbruker hadde fått stjålet en BMW under prøvekjøring. Denne bilen ble så noe senere observert av en annen forumbruker som fulgte etter bilen og rapporterte løpende live om dette i forumet. Dagbladet og Aftenposten kjørte så en story på historien med bl.a fokus på hva som er mulig med sosiale medier idag. Selvfølgelig ble bimmers.no nevnt et par ganger og dermed fikk vi et særdeles godt besøk den dagen... viewtopic.php?p=92090#92090http://www.osloby.no/nyheter/Nettjakt-p ... 36982.html Martin1993 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2013 OT, hvor ser du hvilke medlemsnummer en har på bimmers ? Det ser du under medlemsliste (menyen til venstre) Du er forøvrig medlem nr.359. Selv om mange som er medlem aldri har skrevet ett eneste innlegg. Den er dynamisk, så nummeret der vil endre seg hvis jeg sletter en bruker "før" deg. Det egentlige nummeret ser du ved å holde musa over "profil"-knappen, og se på tallet helt i slutten, altså u=xxx. Sperre har nr. 373. Ellers morsom tråd. Dette ser ikke ut til å virke lenger? eller er det bare jeg som ikke får det til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Desember 19, 2013 Share Skrevet Desember 19, 2013 Azeton (Raste) her inne tipset meg tror jeg. Da var vi på Gardermoen og kjørte i snøen da han dukka opp i en E36 med datasprut. Morsomt var det ihvertfall Har noen bilder derifra men da må jeg leite litt EDIT: Ser nå jeg blei registrert i juli 2007 så det kan hende det gikk en stund før jeg registrerte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå