Ballder Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Samma faen om man river forbi en bil som er under utrykkning eller ei når man kjører dust vel.. Jeg mener.. Gir du faen, så GIR du FAEN..
Till Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Det der de gjorde e galskap. kjører bæbu sjøl og vi kjører så fort vi kan te alvorlige hendelser uten og sette oss sjøl og andre i livsfare. Og han nissen bak kunne fått en stygg overaskelse iom at vi bruker ofte hele veien for og få rett inngang te neste sving og kutter svinger, når eg gjør dette er d siste eg venter meg en nisse som ska forbi. Alt som e bak meg er ute av verden.
Gunnar Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Helt sikkert en som kjører auda, de tror(vet) ikke at trafikkreglene gjelder dem. Nå gjelder vel ikke det Audi mer enn BMW akkurat. Er like ille alle de tyske premiummerkene. Sjansen er nok ganske stor for at det var en E30 eller E36. At det er idiotisk å kjøre forbi en ambulanse under utrykning, enten man kjører BMW eller Audi eller hva det måtte være, er hevet over enhver tvil.
mknard Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Helt sikkert en som kjører auda, de tror(vet) ikke at trafikkreglene gjelder dem. Nå gjelder vel ikke det Audi mer enn BMW akkurat. Er like ille alle de tyske premiummerkene. Sjansen er nok ganske stor for at det var en E30 eller E36. At det er idiotisk å kjøre forbi en ambulanse under utrykning, enten man kjører BMW eller Audi eller hva det måtte være, er hevet over enhver tvil. synst man har lov å snakke litt negativt om audi på et BMW forum jeg? er jo trossalt konkurenten
Hansh Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Det der de gjorde e galskap. kjører bæbu sjøl og vi kjører så fort vi kan te alvorlige hendelser uten og sette oss sjøl og andre i livsfare. Og han nissen bak kunne fått en stygg overaskelse iom at vi bruker ofte hele veien for og få rett inngang te neste sving og kutter svinger, når eg gjør dette er d siste eg venter meg en nisse som ska forbi. Alt som e bak meg er ute av verden. Helt enig i at det er galskap å kjøre forbi en ambulanse under utrykkning, prøver selv å være så hensynsfull og tydelig som mulig i slike situasjoner, men du som ambulansesjåfør bør vel absolutt ikke ha den holdningen at alt som er bak er ute av verden?
Scampi Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Fatter ikke hvorfor VG Nett nærmest laget forside av denne saken, den er på ingen måte sensasjonell. Dette skjedde her i Østfold for ikke lenge siden, to gode kompiser av meg kjører ambulanse i fylket og opplever dette fra tid til annen. Men idioti...det er det.
Springsteen Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 En annen ting jeg opplevde for et par dager siden.. Ikke helt samme scenario, men viser en sløvhet eller mangel på respekt for utrykningskjøretøy. Så en ambulanse i speilet, og som alltid blinket jeg med godt inn til siden. Det var da en bil mellom meg og ambulansen, men jeg tenkte det var best å være tidlig ute, med god avstand til neste sving. Bilen bak, med ambulansen nærmere og nærmere ræven på seg, skjønte tydeligvis ikke hva jeg drev med og gasset på forbi meg. Dette skapte videre en nestenulykke i svingen, med 3 biler i god fart med 2 felt å dele på. Da ble jeg rimelig forbanna. At folk kan være så sløve og tankeløse.
Hansh Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 En annen ting jeg opplevde for et par dager siden.. Ikke helt samme scenario, men viser en sløvhet eller mangel på respekt for utrykningskjøretøy.Så en ambulanse i speilet, og som alltid blinket jeg med godt inn til siden. Det var da en bil mellom meg og ambulansen, men jeg tenkte det var best å være tidlig ute, med god avstand til neste sving. Bilen bak, med ambulansen nærmere og nærmere ræven på seg, skjønte tydeligvis ikke hva jeg drev med og gasset på forbi meg. Dette skapte videre en nestenulykke i svingen, med 3 biler i god fart med 2 felt å dele på. Da ble jeg rimelig forbanna. At folk kan være så sløve og tankeløse. Er ikke dette standard da, ihvertfall her i Bergen.. Tror jeg bare har opplevd en gang at andre billister har fått med seg utrykkningskjøretøy i tide. Faren til en kamerat av meg (han er håpløs bak rattet) presterte en gang på RV7, et stykke før Hønefoss, å begynne å kjøre forbi en hel rad med biler som hadde svingt til siden for en ambulanse bakfra. Han fikk lett panikk da han endelig forstod hva som skjedde!
Till Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Ja hansh det der du beskriver ser vi vær da. kalles en toer på fagspråket. Derfor man har fokus forover fordi alt bak kjører saktere.
Sandersen Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 En som jeg nettop har vært på kurs med kjørte forbi en ambulanse i utrykkning, tror han fikk 8mndr sa han og ambulansepersonelet tokk faktisk lappen hans men det var i en bygd og da.. er faktisk sang som fyren t.om http://www.youtube.com/watch?v=3tyxhjRjqDM og ja, alt er sant
Fredrik 90 Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Helt sikkert en som kjører auda, de tror(vet) ikke at trafikkreglene gjelder dem.. Hva med oss som kjører Audi og bmw da? ... Makan til teit kommentar... Helt enig! det er ikke bilen som utgjør forskjellen, men vedkommende bak rattet. Kan like godt være en idiot bak rattet på en Peugot for den saks skyld Når det gjelder å kjøre forbi en ambulanse i utrykkning så vil jeg si at det er noe av det mest på trynet en kan gjøre, straffen skulle vært inndragning av førerkortet på livstid. Husker jeg satt på i en Hydrolift hvor fører fant det gøy å kjøre forbi politibåten under utrykkning. Blei rimelig forbanna, det blei de andre ombord også
Dirty Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 flere og flere som stryker med her i sør, begynner å bli mye ungdom som kjører gris. vet ikke hvordan det skal gå ann å stoppe det. for det er jo vanvittig morro, der og da. fæl ulykke, kondolere til famile og venner.
Torek Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Det der de gjorde e galskap. kjører bæbu sjøl og vi kjører så fort vi kan te alvorlige hendelser uten og sette oss sjøl og andre i livsfare. Og han nissen bak kunne fått en stygg overaskelse iom at vi bruker ofte hele veien for og få rett inngang te neste sving og kutter svinger, når eg gjør dette er d siste eg venter meg en nisse som ska forbi. Alt som e bak meg er ute av verden. ..men du som ambulansesjåfør bør vel absolutt ikke ha den holdningen at alt som er bak er ute av verden? I teorien BØR han faktisk kunne ha den holdningen synes jeg, men tydeligvis ikke dømme ut ifra denne episoden + div. andre tilfeller. Hvem faen det er som kjører forbi et utrykningskjøretøy, det lurer jeg på.. Idioti!
Soilborn Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Jeg må desverre skuffer en del forumbrukere her... Ambulansen ble forbikjørt av en BMW E46 Touring.
Rabies Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Det der de gjorde e galskap. kjører bæbu sjøl og vi kjører så fort vi kan te alvorlige hendelser uten og sette oss sjøl og andre i livsfare. Og han nissen bak kunne fått en stygg overaskelse iom at vi bruker ofte hele veien for og få rett inngang te neste sving og kutter svinger, når eg gjør dette er d siste eg venter meg en nisse som ska forbi. Alt som e bak meg er ute av verden. ..men du som ambulansesjåfør bør vel absolutt ikke ha den holdningen at alt som er bak er ute av verden? I teorien BØR han faktisk kunne ha den holdningen synes jeg, men tydeligvis ikke dømme ut ifra denne episoden + div. andre tilfeller. Hvem faen det er som kjører forbi et utrykningskjøretøy, det lurer jeg på.. Idioti! Det kommer vel ann på situasjonen det. Nevnte jo tidligere i tråden det med tanta mi som måtte komme seg til sykehuset med sønnen sin i en helvetes fart midt på natta. Hadde hun ringt og ventet på ambulanse hadde han dødd. Hadde det stått om livet til dattera mi eller annen familie/venner og jeg ville kjøre i 200km/t så skulle jeg med glede kjørt forbi både ambulanse, brannvesen og onkel. Men å gjøre det på pur faen skal jeg være enig i at er idiotisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå