Spiff Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 jeg bestilte nye skilter til bilen min i dag, dem kommer ikke uten flagg, kosta 120kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Synd det ikke er å få (eller ihvertfall veldig vanskelig) gamle type skilt på eldre biler. Som mange har nevnt her, ser det rart ut med nye skilt på gammel bil.. Er vel ikke lenge før du ikke får veteranskilt lenger heller. Da blir ihvertfall jalla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 jeg har fått lagd nye eldre typen skilter etter at den nye skilt typen er kommet, kan høre med skiltfabrikken, ligger på økern i oslo, fikk lagd den gamle typen skilt som var orginalt til en 78 mod volvo 242 jeg hadde for et par år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Høh? ..og de er lovlige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Høh? ..og de er lovlige? Det tror jeg nok helt sikkert... hvis bilen stadig har de originale gamle skiltene (f.eks 16-68-96) og man bare ber om å få fornyet disse. Mor med Trixie ved siden av familiens Mercedes-Benz W110 190 i 1964 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Nja..er du sikker på det? Jeg mener at det ligger en grense lavere enn 1978 for at du skal kunne få utlevert nye "gamle" skilt. Husker ikke hva årstallet er, men mener bestemt at bilen måtte være eldre enn '78 iaf. At bilen er 30 år(og dermed veteran) hjelper lite tror jeg..da blir det plastic fantastic som alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 30 år og eldre (altså veteran), så får du originalskilter.. eller veteranskilter som det også kalles. Kan bestilles direkte her: http://www.latorskilt.no/index.php?mapping=32 Bortsett fra det er det bare plastskilter. Alle skiltene lages nå på en helt ny (svensk) fabrikk i Tønsberg (attføringsbedrift), og de har kun mulighet til plastskilter... de vant anbudet for skiltproduksjonen for BT, med 60 millioner, mens en norsk bedrift slo til med 222 millioner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå