Gå til innhold

Nye skilter uten flagg.

Hagestande
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Synd det ikke er å få (eller ihvertfall veldig vanskelig) gamle type skilt på eldre biler. Som mange har nevnt her, ser det rart ut med nye skilt på gammel bil..

Er vel ikke lenge før du ikke får veteranskilt lenger heller. Da blir ihvertfall jalla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått lagd nye eldre typen skilter etter at den nye skilt typen er kommet, kan høre med skiltfabrikken, ligger på økern i oslo, fikk lagd den gamle typen skilt som var orginalt til en 78 mod volvo 242 jeg hadde for et par år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh? ..og de er lovlige?

Det tror jeg nok helt sikkert... hvis bilen stadig har de originale gamle skiltene (f.eks 16-68-96) og man bare ber om å få fornyet disse.

Mor med Trixie ved siden av familiens Mercedes-Benz W110 190 i 1964

190_64.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..er du sikker på det?

Jeg mener at det ligger en grense lavere enn 1978 for at du skal kunne få utlevert nye "gamle" skilt.

Husker ikke hva årstallet er, men mener bestemt at bilen måtte være eldre enn '78 iaf. At bilen er 30 år(og dermed veteran) hjelper lite tror jeg..da blir det plastic fantastic som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 år og eldre (altså veteran), så får du originalskilter.. eller veteranskilter som det også kalles. Kan bestilles direkte her:

http://www.latorskilt.no/index.php?mapping=32

Bortsett fra det er det bare plastskilter. Alle skiltene lages nå på en helt ny (svensk) fabrikk i Tønsberg (attføringsbedrift), og de har kun mulighet til plastskilter... de vant anbudet for skiltproduksjonen for BT, med 60 millioner, mens en norsk bedrift slo til med 222 millioner.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...