Gå til innhold

e60 530d


Koksore60
 Share

Anbefalte innlegg

En del 530d med gamle dieselmotoren har hatt problemer med turbohavari og sprekk i manifoil. Lånte en 530d M-sport 2004 modell med sprekt manifoil og det var ille. Ble nesten kvalt av dieseleksos i hele bilen og motorrommet så ikke ut. Ellers er det jo noen gode biler med en sterk og smidig motor.. Dugg og vanndråper i hovelykt er et kjent problem du nesten ikke kommer unna. Noen barnesykdommer med software og liknende kan også forekomme på enkelte av de første modellene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Det kan man kanskje men man kan jo ikke være sikker. Om det ligger en feil direkte i manifolen eller turboen kan det jo være stor sansynlighet at feilen oppstår igjen.. Tipset mitt er imidlertid å gå igjennom bilen skikkelig og se hvordan den er behandlet og generelt hvordan ståa er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips Saltkjelen kommer med her. E60 530d har en forholdsvis brutal akselerasjon, men vær obs på at dette nå er en gammel konstruksjon med et vesentlig turbolag nyere dieselmotorer definitivt ikke har i like stor grad.

Spesielt inn i rundkjøringer kan 530da virke direkte skummel da man faktisk kan gi ganske mye gass uten at det skjer noe særlig.

Tidlige E60 hadde litt problemer med dørlister som knirker. Se også til at girkassen skifter komfortabelt. Om den er ubehagelig vil en software oppdatering mest sannsynlig kurere dette.

Min erfaring med E60 530da er i all hovedsak positiv. Sluker mil og fungerer veldig bra i alle disipliner. Også en utmerket vinterbil (de som mener noe annet har ikke peiling)

Personlig ville jeg sett etter en bil med Dynamic Drive, da dette forbedrer bilen betraktelig. Active Steering kan være like greit å "styre unna".

Om du finner en med stereoanlegget (677) HI-FI Professional Logic7 vil det gi deg fortreffelig lyd. En aldeles herlig opplevelse.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en nokså omfattende sak på min nylig hvor jeg blant annet måtte ha ny manifoilpakning og diverse andre pakninger i motor. Nå er det ikke sånn at disse delene er dårligere på 530, men konsekvensene blir ofte større på visse ting når det er mye power involvert. I mitt tilfelle var det partikkelfilteret som var tett, noe som gjorde at eksosen ikke gikk igjennom filteret og derfor sprengte manifoilpakningen. Og at bilen er oppgradert gjorde det jo ikke noe bedre :?

Få bilen på en sjekk hos noen som har god og oppdatert maskin for å sjekke verdiene i software. Den forteller i prosent hvor bra blant annet partikkelfilter etc er... Da kan du unngå at store feil skjer og at du kan være føre var med ganske mye. Disse bilene er fantastiske kjøremaskiner med bra med krefter, men de er kostbare og eksklusive så de krever å bli tatt godt vare på som alt annet flott og eksklusivt :lol: Og dessverre så er noen ganger "å ta godt vare på" at du får en del driftsutgifter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Saltkjelen skrev:
Tja.. Det kan man kanskje men man kan jo ikke være sikker. Om det ligger en feil direkte i manifolen eller turboen kan det jo være stor sansynlighet at feilen oppstår igjen.. Tipset mitt er imidlertid å gå igjennom bilen skikkelig og se hvordan den er behandlet og generelt hvordan ståa er..

Jeg antok at de bilene som evt hadde fått denne feilen, ble registrert av BMW og dermed så ber de sine underleverandører om å forbedre delene etter denne feilen. Så blir da de bilene som kommer inn for rep igjen å få de nye delene som ikke har dette problemet.

Det er sånn det virker i data verden ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...