håk Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Hva bør jeg se etter på en 199(6-9) E39 520i? Hvordan er disse bilene? en evig saga med feil? bare fryd og gammen? Har nå en 1991 E36 325, ny verden?
wabby Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Ny verden ja. Skru, ja. E39 er en gjenger på forumet... Søk og du vil finne.
todleif Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 http://www.autopower.se Motoren føles nok dau iforhold til gamle bilen din
Lars89 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Her kan du lese om ting du bør sjekke før kjøp. http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Er, som du ser en del større og mindre fallgruver med disse bilene, men det gjenspeiles også i prisene Er mange hakk opp fra E36 i opplevd kvalitet og komfort, men også en del hakk ned i ytelse. Jeg ville sterkt vurdert en 523 eller 528. Disse er blitt veldig rimelige nå
korny Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 min klarte ca 160tkm med servishefte, så eg elsker de...
Lars89 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Automatkassene er berykta for å miste reversen etter en del km hvis olja ikke er bytta. Finn en med lavest mulig km og skift olja med en gang så skal du være rimelig sikker
Andreas23 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Eller en der automatkassa er overhalt med garanti, slik som min som er til salgs Reversen på disse ryker før eller siden uansett hvor ofte oljen er byttet, da reverstrommelen er en svakhet på 5hp18. Etterfølgeren, 5hp19 er visstnok en mye bedre automatkasse. Ellers er dette kjempebiler, men er du skikkelig uheldig kan det bli en dyr affære. Er helt klart en fordel om man kan skru en del selv, slitedeler til disse er ikke så veldig dyre. Lykke til!
Flextron Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 hvor er det man ser om det er en 5hp18 eller 5hp19 kasse?
S.Nilsen Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Har kunn skiftet slite deler på min E39.. hatt den snart i 3 år veldig fornøyd værtfall!
Fredrik 90 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 E39 er flotte biler, utrolig gode å kjøre og har jevnt over meget bra kvalitet. Bilene mangler dog totalt fartsfølelse noe som gjør bilen utrolig behagelig å kjøre på motorveier. 520I (150hk) går greit nok med manuell men automat blir nok litt i slappeste laget, men jeg ville nok gått for en 523 eller 528, sistnevnte med manuell er en ganske festlig sak. Bensinsekserene er noen skikkelig evighetsmaskiner bare de får sitt stell, så se nøye etter i serviceheftet, en slik bil med 200 000 km på telleren er ingenting hvis alle servicer er fulgt og bilen er pent behandlet. Den er også usedvanlig god på vinterføre, den står ikke tilbake for tilsvarende biler med forhjulstrekk. Men på de eldre modellene så må du være obs på rust, hovedsaklig på bagasjeromsluka og i dørene. Videre så er de veldig plaget med pikselfeil i de elektroniske displayene i speedometer og radiodisplay, det vil si at tall og bokstaver blir vanskelige å se eller forsvinner helt. Men alt i alt så er dette veldig gode og fine bruktbiler
håk Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Høres jo greit ut dette... spennende hvertfall! Hvordan er det med styling/deler til disse kontra E36?
Wacman Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 dessverre mye stylingdeler til denne modellen.. det meste ser etter min mening virkelig tøyen ut,en sånn bil fortjener ikke glassfibertjafs. styling fra ACscnitzer or Rieger er noget bedre. Tidlige E39 hadde sine feil,men heldigvis var mye av dette dekket av garanti. Finn en bil som er godt tatt vare på,og du har en bil med kjøreopplevelse langt ut over mye nytt fra toyota,volkswagen,volvo og andre merker i dag. 520ia med 150hk er faktisk ikke så slapp som tidligere nevnt,men trives best mellom 5 og 7000rpm hvis du vil fort frem. River ikke skinnet av pølsa,men godt nok,og ikke så dyr å forsikre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå