Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fin den! Sjeldent med sportsseter i sort skinn til den prisen. Men du må regne med en del påkostninger hvis du skal fikse de feilene som er nevnt. Rust er som regel dyrt og fikse. Clutch koster også noen tusen.

Setet derimot fikser du fint selv! Du kan evt følge guiden jeg har laget. Tipper det er snakk om slitasje i form av streker/fargen blir borte? Ta en titt her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1281901#1281901

Skrevet

Be om NAF test ;-) Mulig selger sier at da får du betale den, du ringer NAF og bestille time og betaler for testen. Test dokumentene beholder du uansett om du kjøper eller ei, disse gir du kun til selger om han betaler testen. Gjorde dette selv da jeg vurderte en inkassobil, viste seg at bilen var gått 200000km mere enn det som sto på telleren. Trenger vel sikkert ikke å være NAF heller men viktig at det er du som plukker verksted for å få en tilstandsrapport.

Skrevet

Prisen er god, men ser noe sliten ut kosmetisk...

Utstyret trekker veldig opp. Svart sportskinn, autoklima, xenon, cd-spiller og multiratt er utstyr man vanligvis bare kan drømme om til den prisen :D

Du gjør det smart ved å gå igjennom punktene i denne guiden før kjøp :wink:

http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/

Denne ryker nok fort så løp og kjøp hvis du vil ha den! :wink:

Skrevet

Denne er nok riktig priset. Du kan ikke forvente annet enn noe slitasje på førerstolen til en bil med 217 000 på telleren. Ei heller at en 10 år gammel bil er rustfri, og clutchen kan holde enda en liten stund, men den kan også gå snart. Skulle denne bilen vært "rustfri", med ny clutch og strøken hadde den nok kostet 30 000kr mer. Hva slags 320 får du egentlig for 70 000? Denne går nok fort med mindre det er noe alvorlig galt med den.

Skrevet

Jeg ville også vurdert denne bilen. Kommer an på hvilken prisklasse du har råd til selfølgelig. Hvis bilen er bra teknisk så er det jo et godt kjøp. Så kan du spare i vinter å få rusta tatt+ ny lakk til sommern :) Men husk at rusta kommer sjelden alene :lol: Se godt over bilen ihvertfall.

Skrevet

Rustmessig tipper jeg denne er rimelig lik til min første E46.

Trodde det bare var litt rust på lista under bagasjelokket og litt nederst på ene døra, men en god vask avdekka rust i alle dørfalsene, bagasjeluke(mellom skilt og skiltlys) og panser. Ville sjekket dette nøye og prutet hvis det er skikkelig ille.

Bilen er nok veldig kurant som bruksbil :wink: Hvis ikke du kjøper den tipper jeg den enten ender opp i "ikke etnisk norske" hender med kromtape over halve bilen eller utstillingsbil neste sommer :wink:

Skrevet

Fortsatt heftelser på bilen til tross for at han lånte 150.000.- i 2002?

Virker litt rart at et såpass hurtig nedskrivbart objekt som bil ikke er nedbetalt med 20.000.- i året siden han kjøpte den...

Uansett må du ved kjøp BARE betale til panthaver (så kan panthaver utbetale evt. overskytende beløp til eier...) ellers risikerer du å måtte kjøpe bilen 2 ganger....og DET er jo unødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...