Gå til innhold

E46 320D 136 hk trekker dårlig på lave turtall


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvordan går bilen på høyere turtall... klarer du å få turtallet opp over 3000 rpm?... Umiddelbart høres dette ut som et klassisk pumpe og/eller dyseproblem, men jeg er ikke sikker.

Skrevet
"Bånn gass" og automatkassa girer mykt og fint mellom 4000-4500 omd.

Men går bilen som den skal... trekker den som den skal?

Skrevet

LMM er ok, alternativt tilsotet EGR ventil/tett innsug/veivhusventilasjon er nok kanskje grunnen til dårlig drag på lave turtall.Noen som har "gjort denne opprasjonen/eventuelt hva koster dette på et verksted?

Skrevet
LMM er ok, alternativt tilsotet EGR ventil/tett innsug/veivhusventilasjon er nok kanskje grunnen til dårlig drag på lave turtall.Noen som har "gjort denne opprasjonen/eventuelt hva koster dette på et verksted?

Er det et BMW verksted som sjekket at LMM er i orden ?.deffekt LMM setter nesten aldrig feil.Typisk LMM feil ,liten trekkraft fra 1200-1300 rpm og oppover kjennes ofte ut som pulser i trekkraften og turteller gjør små opphold. Sitter det ny eller gammel type LMM i bilen ,og hvis byttet til ny type er motorstyring omprogramert etter dette ,det kan BMW sjekke for deg.

Skrevet
LMM er ok, alternativt tilsotet EGR ventil/tett innsug/veivhusventilasjon er nok kanskje grunnen til dårlig drag på lave turtall.Noen som har "gjort denne opprasjonen/eventuelt hva koster dette på et verksted?

En ny EGR ventil koster ca. 2000 kroner, men hvis den ikke er alt for tilsotet kan den renses... tilsvarende også med innsug/veivhusventilasjonen. Hvis et verksted skal gjøre denne jobben vil jeg tro at det koster i området rundt 4000 kroner... helt løst gjettet.

Skrevet

Du kan jo sjekke EGR om ikke annet.

Det er jo enkelt.

Min var sotet en god del igjen. Blendet av EGR og kjørte motoren hardt når den var varm. Alt OK nå.

Om det er rette metoden å gjøre det på vet jeg ikke, men bilen min går veldig pent og merkbart bedre etter 1-2 mnd med slik kjøring uten EGR.

Skrevet

såvidt jeg vet gjelder ikke "egr feilen" din motor. det gjelder vell bare på 150hk motoren.

hvor langt har bilen din trillet?lenge siden du har hatt inspection 2? veivhusfilteret har blitt en servicedel i senere tid og skal byttes på inspection 2..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...