SPEED Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Luftmendemåler er ok(diagnose), merkeverkstedet snakket om noen speld som kunne være trege? Noen som har peiling?
SPEED Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Tomgangen er stabil, men drar dårlig, må nesten "skubbes" på lave turtall.
Fredrik Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Hvordan går bilen på høyere turtall... klarer du å få turtallet opp over 3000 rpm?... Umiddelbart høres dette ut som et klassisk pumpe og/eller dyseproblem, men jeg er ikke sikker.
SPEED Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 "Bånn gass" og automatkassa girer mykt og fint mellom 4000-4500 omd.
Fredrik Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 "Bånn gass" og automatkassa girer mykt og fint mellom 4000-4500 omd. Men går bilen som den skal... trekker den som den skal?
SPEED Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Bilen går som den skal på høyere turtall, problemet er draget på lave turtall under 2000 omd.
Fredrik Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Bilen går som den skal på høyere turtall, problemet er draget på lave turtall under 2000 omd. Jeg gjetter på at LMM´en ikke virker som den skal... alternativt en tilsotet EGR ventil og/eller et tett innsug/veivhusventilasjon. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=130546
SPEED Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 LMM er ok, alternativt tilsotet EGR ventil/tett innsug/veivhusventilasjon er nok kanskje grunnen til dårlig drag på lave turtall.Noen som har "gjort denne opprasjonen/eventuelt hva koster dette på et verksted?
Bonden Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 LMM er ok, alternativt tilsotet EGR ventil/tett innsug/veivhusventilasjon er nok kanskje grunnen til dårlig drag på lave turtall.Noen som har "gjort denne opprasjonen/eventuelt hva koster dette på et verksted? Er det et BMW verksted som sjekket at LMM er i orden ?.deffekt LMM setter nesten aldrig feil.Typisk LMM feil ,liten trekkraft fra 1200-1300 rpm og oppover kjennes ofte ut som pulser i trekkraften og turteller gjør små opphold. Sitter det ny eller gammel type LMM i bilen ,og hvis byttet til ny type er motorstyring omprogramert etter dette ,det kan BMW sjekke for deg.
Fredrik Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 LMM er ok, alternativt tilsotet EGR ventil/tett innsug/veivhusventilasjon er nok kanskje grunnen til dårlig drag på lave turtall.Noen som har "gjort denne opprasjonen/eventuelt hva koster dette på et verksted? En ny EGR ventil koster ca. 2000 kroner, men hvis den ikke er alt for tilsotet kan den renses... tilsvarende også med innsug/veivhusventilasjonen. Hvis et verksted skal gjøre denne jobben vil jeg tro at det koster i området rundt 4000 kroner... helt løst gjettet.
SPEED Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 LMM er av ny type og merkeverkstedet utelukket feil på den. Må nok prøve alternativet med å rense.
Otis Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Du kan jo sjekke EGR om ikke annet. Det er jo enkelt. Min var sotet en god del igjen. Blendet av EGR og kjørte motoren hardt når den var varm. Alt OK nå. Om det er rette metoden å gjøre det på vet jeg ikke, men bilen min går veldig pent og merkbart bedre etter 1-2 mnd med slik kjøring uten EGR.
SPEED Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 EGR ventilen ligger den greit til for en "amatør"?
mspec Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 såvidt jeg vet gjelder ikke "egr feilen" din motor. det gjelder vell bare på 150hk motoren. hvor langt har bilen din trillet?lenge siden du har hatt inspection 2? veivhusfilteret har blitt en servicedel i senere tid og skal byttes på inspection 2..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå