Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*

635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Dårlig med updates i denne tråden da dessverre. Har nok å henge fingrene i bare med å holde bruksbilen i kjørbar tilstand for tiden :evil:

Har div. små felgprosjekter liggende, så jeg vil nok oppdatere så snart det skjer noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har vært rolig en stund her nå, men lørdag fikk jeg i oppdrag å renovere et sett med 9x16" Borbet A for en kjenning. Visste ikke helt hvor mye jobb jeg har tatt på meg før jeg var kommet godt i gang. Største irritasjonsmomentet er, som tidligere nevnt her i tråden, legeringen som er brukt på bl.a. disse felgene. Er jo kul umulig å få speilblankt med samme metode som jeg har brukt på felgringer tidligere med stort hell.

Men men, de ble hvertfall noe bedre enn de var fra før, så satser vi på at det blir bra nok for en Jetta hvertfall :wink:

Før:

5e3lxchq9ttqlmc4dgmz.jpg

Bort med klarlakk vha Gjøco malingsfjerner:

1udh23izp06e7qnildyx.jpg

Mye flass og irr:

s6r8j1kctqru89k959yx.jpg

Etter mye start/stopp er felgene klare for polering. Brukte 180-320-600-800 våtsliping:

8b47qjrxio761cxq03kc.jpg

jh0lf11ducwlcagtj0wm.jpg

Alle felgene ferdig pusset:

41dney5wrl7qdy70z5rc.jpg

Litt forskjell etter første grovpolering:

a7jskaurcmxofzm2a8i5.jpg

slnz4esyye13gabuycid.jpg

Ferdig med første felgen, bare 3 stk. igjen #-o

86s7r9v2i602mc6k5kt5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor pusser du ikke med enda finere papir før pollering? Har det noe med gasolin kitet å gjøre, eller?

Grovpoleringa fra Gasolin skal i utgangspunktet ta riper fra 320-papir, så jeg ser ingen hensikt i å bruke finere enn 800 til slutt. På OZ`ene avslutta jeg vel med 600 dersom jeg ikke husker feil, og det ble greit nok resultat :)

ble bra dette ja:) blir vel helt topp på jettan tenker jeg:D

Skal ikke se bort i fra at det holder lenge på en Jetta ja, hehe :wink:

Aha. Jaja, en avbalanseringsmaskin er jo ganske genial :P

Blir mye start og stopp, men greit for å ta grovpussinga hvertfall. Finpussen liker jeg egentlig å ha litt mere kontroll på, så da pusser jeg manuelt. Men uansett greit å få festa felgen på denne måten ved manuell pussing også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Eivind! Husker du felgene jeg fikk tak i av bror din? Hartge felgene? Du har vell ikke noen tips hva jeg kan gjøre med dem? Er en del kantkjørt? Vill gjerne få ny lakk på de å fin kant igjen til sommeren :)

Mvh

Håkon

Hallois :)

Jeg har faktisk fantasert litt om å pusse ned ujevnheter og polere opp bare ytterste kanten på mine egne Hartge oneblock. Som du ser på bildet her så er det noen skavanker, så polering av ytterste kanten (altså ikke innover mot eikene) er en løsning uten å måtte lakke opp hele felgen igjen hvertfall.

h3oxyyonspaiwljuzbmn.jpg

Er vel sånn kant på dine også, selv om de i tillegge er litt dypere, om du skjønner hva jeg mener her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Eivind! Husker du felgene jeg fikk tak i av bror din? Hartge felgene? Du har vell ikke noen tips hva jeg kan gjøre med dem? Er en del kantkjørt? Vill gjerne få ny lakk på de å fin kant igjen til sommeren :)

Mvh

Håkon

Hallois :)

Jeg har faktisk fantasert litt om å pusse ned ujevnheter og polere opp bare ytterste kanten på mine egne Hartge oneblock. Som du ser på bildet her så er det noen skavanker, så polering av ytterste kanten (altså ikke innover mot eikene) er en løsning uten å måtte lakke opp hele felgen igjen hvertfall.

Er vel sånn kant på dine også, selv om de i tillegge er litt dypere, om du skjønner hva jeg mener her :)

Okei, ja, det kan kanskje være en mulighet. Men er så mange stygge sår på mine, fullt av hakk. Som kanskje på sveises igjen for å få de bra igjen? Eller det noen andre triks?

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du likevel vil lakke opp igjen hele felgen kan du prøve å få sveisa og slipa de hakkene ja. Alternativt har du jo tokomponent kjemisk metall da :wink: Jeg har ikke erfaringer med å bruke på akkurat felger, men det er hvertfall sterkt som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...