Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Brukte bare vanlig metallfil. Grov fil først, og finere fil etterpå. Blir ikke større riper enn at de går bort med 240-papir :)

RC`enen er ikke mine, så du får nesten høre med jon///M hva han har tenkt å gjøre med boltene sine :)

Da jeg renoverte OZ`ene leverte jeg forøvrig boltene mine til eloksering hos Vestby Galvaniske. De elokserer i ulike farger, men jeg valgte gull siden sentrene ble pulverlakkert gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvepolering:

r7pvrvehejvz1qet6dmh.jpg

e0jpkc5izyoyc8uf4pgm.jpg

Ikke helt fornøyd ennå. Dersom dere ser godt etter på felgkanten, så ser dere ørsmå pusseriper som jeg ønsker å få bort om mulig. Vises riktignok kun på nært hold da men. Har tatt en runde med 800 og 1000-papir på et felt på en felg nå for å se om det blir bedre. Holder på å gå tom for papir, så jeg må kjøpe mer i morgen :wink:

Tittei :wink:

6cf0viv9ggj32w87ee6i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice :D ang boltene så tror jeg at jeg sandblåser bolthode med en punktsandblåser og sprayer på grunning og lakk selv med skikkelig lakk. er jo splines på disse boltene så man trenger da ikke noe verktøy på bolthode, da trenger jeg ikke og bekymre meg for riper og at lakken skades

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike Eivind, har ikke sett deg IRL før, men ikke si meg at det er deg i den felgen? Da ser jeg hvertfall hvem Erlend ligner på! Skummelt lik dokker tre tror jeg :D Ellers så nokk engang leverer du bra polering, nå er det like før jeg sender felgkantene mine til deg alikevel, får da aldri det der Gasolin kitet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og Erlend (m/flere) er støpt i samma forma, så rart skulle vi ikke bli litt like :wink:

Må vaske poleringsrondellene mine igjen da det sitter igjen mye poleringsmiddel etter forrige polering. Så med nyvaska rondeller og finpuss med 1000-papir tror jeg det får bli bra nok :) Blir ikke før litt uti uka da.

I mellomtida skal jeg pusse litt M5-felgene.

Bare si fra om du trenger hjelp med ringene dine Haakjin :)

Har du bestemt deg for farge på sentrene da Jon? Kommer vel til å lakke boltene i samme farge vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har grovpussa ferdig 3 av M5-felgene nå, og legger ved et bilde som kanskje viser hvor grov overflaten er i utgangspunktet i forholdt til der jeg har pussa. Minner nesten om overflata på galvanisert spiker:

8a1mwxiyveakkq6r8cro.jpg

Poleringsrondellene ligger til tørking, så det blir kanskje ikke polering før til helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M5-felgene er ferdig grovpusset alle sammen, så det verste er gjort heldigvis :)

RC`ene er ferdig finpusset, klar for polering.

Har vært travelt denne uka, så jeg har dessverre ikke fått gjort så mye som jeg hadde håpet på. I tillegg skal jeg til Tr.heim i helga, sånn at jeg får ikke fortsatt med felgene før på mandag. Men det blir, det blir :)

Sommerføre allerede hos dere kanskje Jon? Hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med oppdatering uten bilder, men nå gjenstår kun finpuss på èn felg, så begynner jeg høyst sannsynlig med polering nå på onsdag om ikke noe uforutsett dukker opp :)

Skal ikke se bort i fra at du kan hente felgene i løpet av helga Jon :)

Er forresten på utkikk etter en gammel avbalanseringsmaskin. Trenger forsåvidt ikke være i orden da jeg ikke skal avbalansere felger med den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussa nok RC`ene manuelt ja = mye jobb :wink:

Poleringen er mye greiere, men også den tar tid. 2 runder med grovpolering og 2 med finpolering. Bør vel etterbehandles med voks/polish i etterkant, men det blir vel ikke min jobb :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...