Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Blir det noe sprek farge eller noe behagelig? :D

+1

Føler selv den er rimelig sprek, men samtidig veldig stilren. Selvfølgelig en orginal BMW-farge, og til og med en individualfarge ;)

Er ganske sikker på at ingen i Norge har denne fargen hverken på bil eller på noe annet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel legge ut noen bilder av neste prosjekt nå som jeg er kommet litt i gang :) Det er snakk om 9x16" OZ Futura som har stått på en meget kjent rød E30, og som sikkert skal brukes på en "ny" rød E30 :wink:

Mitt oppdrag her blir hvertfall å renovere ytterringene i første omgang. Sentrene skal lakkeres, men det fikser vel eier selv kanskje :?::wink:

Her er utgangspunktet:

8izqcocj7mevskghaf1b.jpg

bkqtm355b7s9x65dc22z.jpg

Som dere ser så har nok eier bomma litt på dimensjonen da han bestilte dekk :wink:

1ssbw0c5yx0kr82namoq.jpg

Boltene satt godt, men med muttertrekker måtte de gi seg:

6zv30gix5o7mztzla3va.jpg

Noen velrettede slag med gummiklubba frigjorde sentret fra resten:

z8g8io7ajpgyeurpz079.jpg

Demontert klar for renovasjon. Bare 3 igjen #-o

kkbja7pxw6zk03yu3slj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil få komme med en liten opprettende opplysning her, slik at ikk folk blir lurt full.:lol: Det er 9x16 foran, og 9,5x16 bak ;) Hohohoho

Ser greit ut dette Eivind! Sentrene skal jeg få lakkert selv ja.. FIkk ikke snakket med lakkereren før helga, men det er jo uansett ikke noe stress enda..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du jeg skal merke alle delene sånn at man kan montere dem sammen nøyaktig sånn som de stod, eller er det ikke så viktig :?: Går ut i fra at det kun er ytterringene som er parvis ulike her forresten, eller er det tønnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du jeg skal merke alle delene sånn at man kan montere dem sammen nøyaktig sånn som de stod, eller er det ikke så viktig :?: Går ut i fra at det kun er ytterringene som er parvis ulike her forresten, eller er det tønnene?

Tror du det er nødvendig da? Trooor det er ytterringene ja, men skal ikke garantere det.. Du kan jo dobbeltsjekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har delt alle felgene nå, så da er tønner, bolter og senter tilgjengelig for videre behandling/lakkering. Kort oppsummert etter prosessen, du trenger 1 bolt og 4 muttere :wink:

Fikk sjekka bredden på ringene forresten, og det er 0,5" forskjell foran og bak :)

Meeeen, hva skal vi gjøre med denne? Sveise og slipe?

27jnazs27epizm2bvv70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, En ny ring er relativ dyrt.. Siden det egentlig er hus og hjem som er førstepri, så må jeg nesten bare si at du får gjøre det beste utav det, om du ser deg mål på å sveise/slipe den til..

Er en plass jeg har funnet ringer på Ebay.. 2500-3000,- før frakt/toll.. Samt at de sendte ikke til Norge..

De har sikker på felgengaragen, men da sikkert litt dyrere.. Pluss frakt og moms..

Aha.. Men har litt lyst på nye skruer kanskje... Hmm.. Tenke tenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...