Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Man gjør jo så godt man kan :)

Lista ligger jo rimelig høyt når man vet hvilken bil felgene skal på :wink:

Du har absolutt gjort et utmerket arbeid! Nå ser det kanskje ut som om du må polere enda to ringer til, da jeg har skaffet 2stk 3,5" ytterringer. Da bruker du de gamle bakringene foran, slik at de blir 9,5" fram, og de nye ringene bak, slik at bakfelgene blir 10".. Håper det går bra :oops:

For å si det slik: Det er ikke hvermannsen som har fått gjort klar de hjula til våren, du er valgt (spurt) av en grunn, og det er fordi jeg vet at du har snøring på hva du driver med, og at resultatene på det du gjør alltid er så gjennomført bra! Setter veldig stor pris på at du sa ja til dette, og ser virkelig frem til å se hjulene ferdig montert (og på bil) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tips til ka "poleringsprodukt" som er gode til og polere ringar?Brukte autosol på min første, men har lest at du ikkje syns det er så bra?

Eg fekk veldig bra resultat med 1200 våtslip, men trenger tips til ka som er best etter det..

1200 våtslip

[ Bilde ]

Og autosol

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Eg blei egentleg fornøgd, men det kan alltids bli bedre!:P Og då er du mannen og spør har eg forstått:)

Som diohrvik skriver her så har jeg vel nevnt et par ganger at jeg bruker flytende pasta fra Gasolin :wink:

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd å polere med hjelp av dreiebenk eller lignende, så jeg vet rett og slett ikke hvordan den vil fungere til sånn type polering. Jeg bruker drill og poleringsrondell, og det fungerer bra :)

Ellers så ser det jo ut som du har fått til et bra resultat med Autosol. Jeg misunner deg tilgangen til dreiebenk :wink:

Du har absolutt gjort et utmerket arbeid! Nå ser det kanskje ut som om du må polere enda to ringer til, da jeg har skaffet 2stk 3,5" ytterringer. Da bruker du de gamle bakringene foran, slik at de blir 9,5" fram, og de nye ringene bak, slik at bakfelgene blir 10".. Håper det går bra :oops:

Hyggelig å høre at jobben blir satt pris på :)

Er jo så godt i gang allerede nå, så dette skal vi vel ordne. Går ut i fra at det blir litt mindre pussing på disse kanskje? :wink:

Jobben kan vel ikke ansees å være ferdig før hjulene står montert på bil, noe jeg også gleder meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som diohrvik skriver her så har jeg vel nevnt et par ganger at jeg bruker flytende pasta fra Gasolin :wink:

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd å polere med hjelp av dreiebenk eller lignende, så jeg vet rett og slett ikke hvordan den vil fungere til sånn type polering. Jeg bruker drill og poleringsrondell, og det fungerer bra :)

Ellers så ser det jo ut som du har fått til et bra resultat med Autosol. Jeg misunner deg tilgangen til dreiebenk :wink:

Okei, spørs om eg skal prøve den pastaen du brukar og polere med drill då:)Kunne vært morro og sett resultatet!

Sikkert stått før detta og, men bruker du nåke for og "forsegle" poleringa til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert stått før detta og, men bruker du nåke for og "forsegle" poleringa til slutt?

Har ikke rukket å polere noen felger til meg selv enda, så jeg har ikke noen anbefalinger på etterbehandling. Overlater dette til de som eier felgene :wink:

Har riktignok kjøpt meg Swissvax Autobahn som jeg har hørt skal være bra, men har ikke prøvd enda. Helt sikkert noen andre som har erfaringer med dette temaet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord kan du anbefale Meguiars Hotwheels som f.eks. vedlikeholdspolering inkl. beskyttelse, om jeg har forstått det rett Marius? :)

Skal visstnok være noe slags overflatebeskyttelse i den flytende pastaen til Gasolin også, men dette kan jeg hverken bekrefte eller avkrefte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg si ja :) sikkert likså kjekt å bruke Hotwheels, å vedlikeholds polere oftere. Kontra Autobahn, miste glans, men ha lenger intervall mellom vedlikeholdspolering. Til syvende å sist så er det jo spørs hva en ønsker å oppnå da. Autobahn er uansett knall å ha på feks senteret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få sånne innspill her Marius, så slipper vi som ikke er så drevne på shining ennå å prøve ut så mye forskjellig før vi erfarer selv hva som kan fungere :)

Redigerte forresten første innlegg nå sånn at man kan se hvor de ulike prosjektene er omtalt/ferdigstilt i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusler litt med tønnene og klargjør dem for lakk mens jeg venter på at eier skal komme seg hjem fra sjøen :wink:

Blir vel ikke noen spennende update før alt er lakkert, og delene er montert sammen igjen :)

Før vask:

gwk5aw088p8zq6a118gx.jpg

Etter avfetting, skrubb og steam:

n0qxpqtd2vhn9jvrueze.jpg

Etter en runde med stålbørsterondell:

j33fmbtdk602x7vkvj2p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...