Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Fy, de RSene ble bra :). Hvordan bil skal de på ?

 

De skal med stor sannsynlighet på en E30 :)

 

 

 

 

Tyskerstål: skal prøve dette vidundermidlet tenker jeg. Har tidligere gitt sånne bolter et oppkok i sitronsyre og pusset med stålbørste. Blir blankt, men usikker på varigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok de ringene som er på veg til meg, tror jeg skal få de til med 60. korn rondeller på drillen. Tok noen lignendes rigner for en på samme måte, man skal ta veldig mye skal sånt bli helt frie, men veldig mye forsvinner relativt fort med grovt nok papir.

Delvis inspirert herifra bygde jeg om ei rondellslipemaskin for treverk, til felgmaskin. Går litt fort nå, så dukker vell opp en frekvensomformer etter hvert. men med 1.5hk girt ned fra 1400 til rundt 250-300 omdreininger er den skremmende sterk, tror nesten nødbryter blir neste prioritering. :P

post-51245-39234.jpg

Endret av Håskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jo riktig så bra ut :)

Håndpolert, eller har du brukt rondell?

Del gjerne informasjon om den lakkforsegleren når du har fått testet den ut. Virker interessant :)

Hei igjen:)

Jeg har polert disse for hånd, på bil;) Hehe... 4. gir Gjør susen:)

Skal teste en ny metalpolish i hælga, den fra Auto finesse, skal også gå over alle felgene med voks fra auto finesse. Så er spent på om denne er bedre enn Meguiars :)

Mvh Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du, du kan jo evt. få deg en liten dasj av meg. Kan sende det med Tor Albert til helga

Ga forresten opp 3" ringene å bestilte meg nye

 

Om du har mulighet til det så hadde det jo vært fint :)

 

Hmmm, skulle hatt 3" på Hartge-felgene mine. Dumt du allerede har kvittet deg med dem da? ;)

 

 

er nok de ringene som er på veg til meg, tror jeg skal få de til med 60. korn rondeller på drillen. Tok noen lignendes rigner for en på samme måte, man skal ta veldig mye skal sånt bli helt frie, men veldig mye forsvinner relativt fort med grovt nok papir.

Delvis inspirert herifra bygde jeg om ei rondellslipemaskin for treverk, til felgmaskin. Går litt fort nå, så dukker vell opp en frekvensomformer etter hvert. men med 1.5hk girt ned fra 1400 til rundt 250-300 omdreininger er den skremmende sterk, tror nesten nødbryter blir neste prioritering. :P

 

Den maskina der blir nok kjekk å ha ja :) Har du også festet ringen til en treplate?

 

 

Hei igjen:) jeg har polert sidde for hånd, på bil;) hehe... 4. Gir Gjør susen:) skal teste en ny metalpolish i hælga, den fra Auto finesse, skal også gå over alle felgene med voks fra auto finesse. Så er spent på om denne er bedre enn Meguiars :)

 

Alle tips om produkter som fungerer tar vi imot med åpne armer her i tråden :)

Endret av 635csi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ei treplate nå ja, vurderte noen litt mere avanserte løsninger men i tror faktisk ei enkel plate både er den beste løsninga uansett. :)

Lagde ikke du deg til med vanntilførsel til våtsliping? jeg bruker bare ei pumpekanne nå, og det blir mere enn nok griseri. Lagde noen avstivninger i en pallakarm og satte den på høykant rundt treplata som sprutdeksel, men skal ordne ett patent med litt bua karmer og oppsamlingsbøtte i botn på sikt.

Prøvde litt første kvelden uten noe skjerming, og da ble det ei fin grå stripe 360 grader rundt i rommet :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ei treplate nå ja, vurderte noen litt mere avanserte løsninger men i tror faktisk ei enkel plate både er den beste løsninga uansett. :) Lagde ikke du deg til med vanntilførsel til våtsliping? jeg bruker bare ei pumpekanne nå, og det blir mere enn nok griseri. Lagde noen avstivninger i en pallakarm og satte den på høykant rundt treplata som sprutdeksel, men skal ordne ett patent med litt bua karmer og oppsamlingsbøtte i botn på sikt. Prøvde litt første kvelden uten noe skjerming, og da ble det ei fin grå stripe 360 grader rundt i rommet :D.

 

Har vanntilførsel til våtsliping ja, og har laget meg et enkelt opplegg med et deksel av en gammel sykkelskjerm for å hindre vannsprut. Kan ta bilde av dette når jeg får tid :)

 

Tor Albert var litt raskt ut å ta helg, så får ta det neste helg :smile:

 

Traff Toro i går kveld da han var innom verkstedet ja, men det haster ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei lurte på og ta ei behandling av 19' Bayern rapp felger da dem har ein del oksideringer i den blanke kanten , så spørsmålet mitt er , er der klarlakk på denne ??? Burde eg da kunne se flassing av klarlakk ? Takker for svar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lurte på og ta ei behandling av 19' Bayern rapp felger da dem har ein del oksideringer i den blanke kanten , så spørsmålet mitt er , er der klarlakk på denne ??? Burde eg da kunne se flassing av klarlakk ? Takker for svar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Har fått taki et meget sjeldent sett med WORK VS MX felger, som skal fikses opp. Det er noen kantkjøringer og lakken på senteret har begynt å flasse. Planen er å plukke felgene fra hverandre og fikse de opp sikkelig. 

Jeg har noen spørsmål. 

1.)Hvor får jeg kjøprt et 12 kant innvendig torx til løsne boltene som holder felgene sammen ? Er det noen plass i Norge de selges rimelig ? Eller ebay kanskje ? Hadde såtte pris på en link. 

2.)Hvilken lakk bruker dere når dere lakkerer senter/ eller hele felger ? Er det kun pulverlakk som holder og ikke sprekket opp ved belastning ? Hvordan er det med med 2 komp lakk ? noen som har noen gode merker å anbefale ? Hvilken grunning bruker dere mellom metallet og lakken ? Noen som har prøvd å bruke Hagmann 2 komp Stål plast grunning ? Vil gjøre dette sikkelig slik at lakken ikke sprekker opp ved stramming av bolter som holder sammen felgene, og ved små kakk. 

3.)Hvordan er det å glassblåse metallet felger er laget av ? Går det fint ? har hørt at sandblåsing blir alt for grovt. 

Her er bilde av felgene: 
A2418B45-FD3E-42E9-B936-ADF26128A743_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lurte på og ta ei behandling av 19' Bayern rapp felger da dem har ein del oksideringer i den blanke kanten , så spørsmålet mitt er , er der klarlakk på denne ??? Burde eg da kunne se flassing av klarlakk ? Takker for svar

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Hei.

Har ikke anelse om det er klarlakk på felgene dine, men vil nesten anta det. Trenger nødvendigvis ikke flasse, men det skal være mulig å se om det er lakk der.

 

Hei! 

Har fått taki et meget sjeldent sett med WORK VS MX felger, som skal fikses opp. Det er noen kantkjøringer og lakken på senteret har begynt å flasse. Planen er å plukke felgene fra hverandre og fikse de opp sikkelig. 

Jeg har noen spørsmål. 

1.)Hvor får jeg kjøprt et 12 kant innvendig torx til løsne boltene som holder felgene sammen ? Er det noen plass i Norge de selges rimelig ? Eller ebay kanskje ? Hadde såtte pris på en link. 

2.)Hvilken lakk bruker dere når dere lakkerer senter/ eller hele felger ? Er det kun pulverlakk som holder og ikke sprekket opp ved belastning ? Hvordan er det med med 2 komp lakk ? noen som har noen gode merker å anbefale ? Hvilken grunning bruker dere mellom metallet og lakken ? Noen som har prøvd å bruke Hagmann 2 komp Stål plast grunning ? Vil gjøre dette sikkelig slik at lakken ikke sprekker opp ved stramming av bolter som holder sammen felgene, og ved små kakk. 

3.)Hvordan er det å glassblåse metallet felger er laget av ? Går det fint ? har hørt at sandblåsing blir alt for grovt. 

Her er bilde av felgene: 

A2418B45-FD3E-42E9-B936-ADF26128A743_zps

 

1) Innvendig 12-kant pipe er jo helt standard, så det burde du finne nesten hvor som helst. Jeg bruker sånne vanlige piper når jeg jobber med f.eks BBS som også har 12-kant.

 

2) Har ingen erfaring siden jeg ikke lakkerer selv, men har fått felger både pulverlakkert og lakkert med vanlig billakk med bra resultat.

 

3) Glassblåsing går fint, sandblåsing kan bli for hardbart for metallet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...