Toro Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 er det ikke så att det er så idiotisk att det er kun bosch pussere som passer e39 ?? Bliextra har Valeo til E39, som visstnok skal være ganske bra. Koster rett under 600kr.
CS Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 ok takker, vindusviskerene var fra forje eier så jeg veit ikke Bare ta med vindusviskerene når du skal kjøpe gummi, så burde man se om det passer ganske grait.
Paulus Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Det står Bosch på BMW orig.pussere. Riktig Det er Bosch som er tingen... Jeg betaler forøvrig bare 150 kr. paret på jobben Kjempefornøyd med de, men de må "renses" som alle andre viskere ///P
TheBirg Skrevet Desember 19, 2009 Skrevet Desember 19, 2009 Ja, viskere blir fyllt med dritt så de trenger rensing. Et tips jeg fikk fra en Bosch selger for endel år siden var å dra negler over viskerflaten innsmurt med Zalo. Da holder de seg friske og fin lenge.
neon72 Skrevet Desember 20, 2009 Skrevet Desember 20, 2009 Nå er det da Bosch som er orginal produsenten til BMW når det gjelder pussere og har alltid vært. Som mye annet av komponenter i bilen. Pussere er ferskvare, har de hengt mange måneder ute i butikken så tørker gummien ut. Riktig og jevnlig vedlikehold er også nødvendig. Vask de med ruterens innimellom. Alle viskere bør byttes minst en gang i året, du forhindrer også slitasje på frontruten. Bare bytte av gummien er ikke å anbefale, da selve kontakt flatene i stålet på pusseren slites også. Hvis man opplever at pusseren tar dårlig den ene veien eller hakker så se på vinkelen når pusseren ligger inntil ruta, skal være i 90 grader, og kan fort forandre seg hvis armen har blitt litt bøyd i løpet av årene som går. De som desverre vasker bilen i maskin er mere utsatt for dette, samt at avrennings voksen som brukes setter seg fast i gummien.
Sungam Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Er dette orginal viskere, vist dere klarer å se det da. (dårlig mobil kamera)Tok av disse ifjor og byttet de ut med noen som heter Trico exact fit og de funker meget dårlig nå! Så vill gjerne kjøpe noe som er orginalt til BMW som faktisk funker. Så om dette er orginale viskere kan jeg bare kjøpe orginal gummi ? Stemmer det, hvis de er orginale så er det bare og bytte gummi. Jeg gjør det selv. Synes det fungerer best samtidig som det er billigst. Dine ser orginale ut, men vansklig å si. Var vist ikke orginale, og virker som de ikke selger nye orginale viskere som man kan bytte gummi på. Kjøpte med ett sett til 545 kr, og det var slik veldig mjuke vindusviskere nesten gummi og vindusvisker i ett.
Jarkko Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Jeg kjører bare rett og slett til nærmeste BMW-forhandler, og ber om ny gummi til mine orginale viskere. De bytter dem for en også om en bare er mann nok til å spørre, så slipper en klore med det i regnet i dårlig lys 200kr ferdig på bilen!
Otis Skrevet April 7, 2010 Skrevet April 7, 2010 Jeg må si en ting her og det er at BMW sine viskere er fantastisk bra! Jeg fikk ny frontrute på min bil i november -09, siden da hadde jeg problemer med dårlig funksjon av viskere på førersiden. Alle jeg snakket med sa, "bytt viskere" og jeg gjorde det. Prøvde faktisk Bosch, Trico, SWF og et annet merke på Torshov bilextra, skulle faktisk til å prøve Biltema sine, men de hadde ikke korrekt lengde! Enden på visa ble ihvertfall at BMW lovte dyrt og hellig at deres viskere var veldig bra, og om jeg ikke ble fornøyd så skulle jeg få levere de tilbake uten kostnad. Så de ble bestilt og montert, og de er faktisk enormt mye bedre enn alle andre merker jeg har prøvd. De tar 100% perfekt på hver drag over ruten. Jeg har såklart sjekket viskeren fra BMW om hvilken produsent det er, men finner ingen merker på dem i det hele tatt. Så det forblir ukjent enn så lenge.
Odd-M Skrevet April 7, 2010 Skrevet April 7, 2010 Originale viskere med ny gummi en gang i året på 25-30.000 km har fungert fint for min del. Det forutsetter dog at de rengjøres litt innimellom. Også mye billigere enn å kjøpe nye viskere fra Bæsch, som jeg mener holder dårligere kvalitet og trenger hyppigere utskifting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå