Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Æ må få nytt komme med ett aldri så lite innspill.

Du har regelrett en av de flotteste bilene jeg noen gang har sett..og jeg har sett endel flotte biler og eid ett par selv.

Når jeg i tillegg vet graden av vedlikehold som har blitt opprettholdt på denne er det ingen tvil om at for meg, så er dette forumets #1 bil.

Gratulerer!

Tusen tusen takk! Meget hyggelig å høre! :D Slett ikke så værst bil du har heller :wink:

nydelig bil,vurderer du Deco-set ?

Ja har tenkt på det faktisk. Skal høre med Koed om pris på komplett deco-set fra Alpina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er di stripene og Alpina logoene rundt hele bilen. Dekor striper rett og slett.

Er å skaffe i både gull og sølv. Jeg tror jeg ville gått for sølv til min bil. Tenkt å høre med Koed om de kan gi pris på komplett sett. Bare for å se hva det koster da, til å begynne med :wink:

Må bare finne ut hvilke delenr.

t6ynvhkb1zj1d2fiab03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det litt som M5 emblem på en 520i da? :-k

Tja, det kan man jo si? Men forskjellen på M5 emblem er jo at han skryter på seg 250hk og er en 520.

Dette er jo en 740 med litt motor i det minste :P Vet ikke hvor mye det er i Alpina med 4,4 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det litt som M5 emblem på en 520i da? :-k

Tja, det kan man jo si? Men forskjellen på M5 emblem er jo at han skryter på seg 250hk og er en 520.

Dette er jo en 740 med litt motor i det minste :P Vet ikke hvor mye det er i Alpina med 4,4 ?

Vel.. Det er nå mange som slenger ///M merker på bilene sine også uten at de har så veldig mye med bmw's motorsport avdeling å gjøre. Det er dog forskjell på å ha på et ///M merke og et ///M3 eller ///M5 da. Det jeg vil fram til er at det ikke har så mye å si om en har Alpina logoer som pynt på bilen sin, men om en skulle ha valgt å slenge på "B12 5.7" eller "B12 6.0" bak på 740'n (eller en 728 for den saks skyld) så hadde det vært noe helt annet.. :wink:

Alpina B12 e38 ble levert med 5.7 V12 på 387hk og 6.0 V12 på 430hk(facelift)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser for meg at den dekoren der koster litt :P har lyst på den på alpina leppa mi jeg. den er så mørk at alpina-stansingen vises nesten ikke.. men tenkte å gjøre som sjøbuse her innpå gjorde da, han fikk ett firma til å lage til ett klistermerke bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk laget og montert alpina merkene på frontspoileren av et firma her i fredrikstad. totalt med laging og montering betalte jeg 800.- kr. de laget 3 merker i sølv. det ene prøvet og feilet de med på min bil. det andre fik de til. det tredie legger på lager om ingen andre med E38 har kjøpt/montert det.

http://www.autosign.no trorjeg adressen er.

her er min med merket på fronten.

http://images.bimmers.no/files/6fbqossr8amksel0az6y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne slike små detaljer som gir meg sånn "James May Fizzing Sensation"........ :mrgreen:

Så det er altså flere som får den? :lol:

Of course :mrgreen:

Ting som er såpass nydelig som Alpina biler av denne era'n, og slike små detaljer, samme som når jeg får til ting på min egen bil, herregud "fizzer" jo over hele verkstedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk listene mine fra usa i dag :applause: Rakk å montere på 1 dør før jeg måtte dra på jobb :D Tror dette blir bra, gir bilen et litt mere moderne preg synes jeg. Var forholdsvis enkelt å montere de da, men jeg klarte å prestere å knekke feste til rullegardina på det lille vinduet. Så der må jeg finne på noe lurt. Blir verre å montere på dørene framme ser det ut som, da må jeg av med speil og dørtrekk på innsiden. Men men.. det skal vel gå bra :D

Før:

n33c5j8py1gczdw62rvv.jpg

Etter:

sd3ezm91h9k77b58774e.jpg

Beklager dårlige mobilbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...