Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

se her ja. ble nice ta! :D tenkt å få det godkjent eller? lyst å senke min og, men må vell rive av sotfilmen om jeg skal godkjenne : (

Får se hvordan det blir med godkjenningen :) Spurte han som monterte fjørene for meg om godkjenning og sånn. Han sa bare at jeg kunne lakkere de sort, så skulle ikke han si noe på det, på en evt. eu kontroll. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er kjekke di speila der. Er blitt en vanlig oppgradering for e38 disse da. Jeg måtte ha nye speil uansett jeg da siden det ene gamle hadde sprukket og hadde deffekt electrocrom og det andre hadde riper etter påkjørsel av garasje. Fungerte ikke powerfolden på de lenger heller.

Jeg kjøpte m5 speila på ebay til en bra pris. :D

Men når du kjøper slike speil..

Må man ikke da kjøpe releer og styre enhet for disse til en halv mill?

Man slipper det hvis man har de modulene i bilen originalt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg fatt på mitt neste prosjekt, montering av original PDC :D

Vet ikke om jeg tar meg vann over hodet her, men men.. :?

Jeg hadde det på min forrige e38, og savner denne funksjone ganske mye :cry:

Satser på å skaffe mesteparten av delene brukt, men noe må jeg sikkert skaffe nytt også.

Så hvis det er noen som har noen deler liggende til overs, så er det bare å si fra :wink: (bør være fra før 09/97)

Ellers hvis det er noen som har noen tips, så er dere hjertlig velkomne til å komme de :D

Lurer egentlig litt på det med koding og programmering..

Så er det delene jeg trenger med delenr.:

(X) PDC styreenhet og 66218352279

(X) Brakett til styreenhet 61138352967

gd92omedo6wgk16agdh3.jpg

(X) PDC strømforsyningskabel 61120000787

dnkchtzoyx32yyh7wknz.jpg

(X) PDC kabelnett for 8 sensorer 61128374795

l4z765x7x7mh5ciwhzyk.jpg

(X) PDC sensorer (8stk.) 66218352137

84vwro5u0f6y7i7s6lqh.jpg

(X) Bryter PDC i midtkonsoll 61318352253

vkp4s5pcqrbk2pu52hib.jpg

(X) Gong /impulsgiver for lydsignal 66218360013

prc6pzaxaq9mtbktd89g.jpg

(X) Plugg 26pin sort 61136913626

ao8aed5n7s58fvhlj60j.jpg

Listene til støtfangerene har jeg allerede bestilt på ebay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne jo bare instalert kamera slik jeg gjore istede da :P

Det blir i tillegg i såfall. PDC er genialt funksjon å ha. Utrolig kjekt å ha både forran og bak, til f.eks lukeparkering. Der tror jeg et ryggekamera vil komme til kort. Med PDC får du en ganske god

indikasjon på avstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kamerat mitt funker veldig bra. Modifiserte luka mellom skiltlysene og plasserte kameraet der slik at jeg ser fangeren min i bunn av skjermen. Da ser jeg lett hvor langt det er til bilen treffer ;) fremme har jeg ikke noe. Så der har jeg ikke noe og se etter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er noen flere deler til PDC prosjektet skaffet. Plukket noen deler fra delebilen til Beamer her i helga (en 740i). Takk for hjelpen til både Beamer, og 635csi som var med og hjalp til med deleplukkinga :D

Mangler fremdeles strømforsyningsledning og pdc bryter, bestilt hos GS. Sensorledningsnettet, som jeg har, må lappes sammen. Støtfangerlistene håper jeg kommer snart også.

Gleder meg til å montere, og er veldig spent på om jeg får dette til å virke. [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å hjelpe til når det går til en god sak :wink:

Hyggelig at du tok deg tid til en liten bilprat sammen med oss likesinnede da. Jeg fikk hvertfall et par gode råd og tips ang. muligheten til å montere el.stoler i bilen min :D

Håper det ikke dukker opp så alt for mange problemer under montering av PDC`n nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltids trivelig med litt bilprat vettu :wink:

Har lastet ned et program som heter NavCoder + bestilt et I-bus interface som jeg skal bruke til testing/feilsøking på PDC hvis det blir nødvendig. Men håper og tror at dette skal gå smertefritt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. :)

Har selv alt som skal til for å gjennomføre dette på min e46, men har ikke blitt noe av det enda (som alt annet...). På min bil må jeg bytte hele fangeren, som igjen trenger lakk osv, så da koster det plutselig litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...