740AV Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2010 jepp, leppa og bakfangeren står på innlandet til lakking no de skal trimme til utsparinga til eksosen for å få symmetri også. får den kanskje igjen i morra. fikk prøvemontert den ja, måtte file ned litt i hjørnene, men fortsatt litt trang. håper jeg får den på uten at lakken haggler Utrolig hva lakken tåler sjø. Leppa mi måtte også files til litt i hjørnene. Men etter litt tilpassing, så satt den på fangeren av seg selv omtrent. Limet med superfix i tillegg som nevnt (superfix - tech7 er omtrent det samme, bare at superfix er mer fleksibel og fargebestandig). Før liming så hadde jeg på maskeringstape på både fanger og leppe for å unngå å få lim på plasser man ikke trenger, noe som er fort gjort at skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Har hatt min kabel liggende alt for lenge, fikk en liten motivasjon til å installere min på samme plass. Jeg kjøpte min pga feilmld på baklysa som liksom ikke skulle gi feilmelding Jeg har lasta ned Navcoder, men siden jeg ikke har fått brukt/prøvd programmet enda, så vet jeg ikke helt hva som fungerer i Navcoder. Er ikke det sånn at du må betale en liten sum for å låse opp alle fungsjonene i programmet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Ja man må betale 20EUR for fullversjonen. Er ikke så ille det Jeg kjøpte interfacet og programmet mest for den pdc-test funksjonen jeg da. Må si det fungerte veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Ja man må betale 20EUR for fullversjonen. Er ikke så ille det Jeg kjøpte interfacet og programmet mest for den pdc-test funksjonen jeg da. Må si det fungerte veldig bra Nei 20euro er jo ikke mye Har koblet opp nu, så jeg får ta med meg laptoppen nu og se hva jeg får gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Tok det lang tid for deg for å få koden til NavCoder? Funker som fjell det her, bare jeg får koden så kan jeg begynne å gjøre litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Det tok litt tid før jeg fikk koden ja. Jeg sendte mail og masa på han Bra du får det til å fungere da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 27, 2010 Forfatter Share Skrevet November 27, 2010 Da er det tid for et nytt prosjekt Jeg har tenkt å kvitte meg hamannspoileren bake og gjøre bakparten mere Alpina istedet. Har også vurdert å skaffe original eksos fra B12, men har vel egentlig slått fra meg den tanken. Så det blir nok heller et Eisenmann Anlegg. Men det blir ikke 4x83mm runde enderør men heller 4 x100x65 ovale. Sånn: Dette fordi det lingner på de ovale enderørene til Alpina B12, men har lyden til Eisenmann Og i tillegg har jeg bestilt 2stk origninale Alpina eksosavdekninger for å har rundt enderørene på bakfangeren. Alpina delenumre: 5100675 og 5100676 Derfor blir det en kryssning av denne: Og denne: Så da blir det litt skjæring og tilpassing av bakfangerern. Får ta fram Dremelen og prøve litt når jeg får avdekningene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 dette tror jeg blir fett koster litt for eisenmann da, men sikkert verdt det! du kan jo bare rop ut om du trenger litt hjelp eller noe satt inn bilen for vinteren du eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 27, 2010 Forfatter Share Skrevet November 27, 2010 Ja håper det blir bra. Må vel en runde til med lakkering av bakfangeren iom at den er ulakkert bak Hamann spoileren. Blir vel til at jeg lakkerer opp hele fangeren med det samme. Koster med Eisenmann ja, men er faktisk bitelitt billigere med ovale endestusser. Bilen står inne for vinteren ja. Står med vinterhjul på da, i tilfelle jeg MÅ bruke den. Så da blir det litt småflikking og sånt i garasjen i vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 blir nok bra dette. bare synd lyddemper boksene syns så veldig under fangeren. men kan kanskje lakke de svarte så de ikke syns så godt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 28, 2010 Forfatter Share Skrevet November 28, 2010 Ja jeg har faktisk tenkt på om jeg kansje må lakkere lyddemperne sorte. Kansje jeg har på understellsmasse eller noe sånt. Ellers så vil vel møkk og dritt gjøre sitt for at de ikke vises så godt etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2010 Da har jeg fått tak i eksosavdekningene fra Alpina. De ser sånn ut: Så har jeg også skaffet en brukt støtfanger som jeg skal montere de på. Tok ikke sjansen på å demontere Hamann leppa på støtfangeren jeg har fra før, for den sitter som f.. Dessuten er det skjært bort for mye plast rundt eksosen på den, noe som vanskeliggjør monteringen av eksosavdekningene. Første "prøvemontering"... Hmm.. dette ble ikke helt riktig.. Hullet ble for langt ut til siden Da må man til med litt plastsveising: Bruker en 35w loddebolt til å sveise med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Desember 16, 2010 Share Skrevet Desember 16, 2010 Jeg synes du er flink Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2010 Hehe takk for det Ble litt ivrig med dremmel'n ser du Er ikke så enkelt dette egentlig. Har bare noen få bilder å gå etter. Tror jeg skal få det til da. Skal få det til 100% på ene siden før jeg starter på andre siden. Tror faktisk det blir enklere å holde på med bakfangeren montert på bilen, så jeg tror bare får sette igang å bytte støtfangere. Noen av bildene jeg bruker: Alpina b12 eksos: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 16, 2010 Share Skrevet Desember 16, 2010 dette tror jeg blir knall trudde den alpina greia bare var ein plastlist jeg.. må nå bare rop ut om du trenger noen mål på mine utsparinger eller noe : D har du kjøpt eksosen på bildet, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå