Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig pen E38 du har! Riktig farge som e38 kler veldig godt.

Takk takk! Liker fargen på bilen veldig godt :D

hmm.. da kommer jeg nok til å gå for den løsningen også. Antar du måtte demontere hele midtkonsoll for å få strukket ledning inn dit?

Måtte demontere hatthylle, c-stolpe deksel, baksete med rygg og luftventilene bak på midtkonsollen. Demonterte ikke noe mere på midtkonsollen. Fisket ledningen under gulvteppet som ligger over kardangtunnellen og frem til bakparten av midtkonsollen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg 3 nye "småprosjekter" på gang :P Begge har med interiøret å gjøre.

1- Skifte dashbord til ett med sort farge og farge om øverste del på dørsidene sorte.

2- Chromeline interiør. Girkule er allerede bestilt :D

3- Nytt ratt (igjen :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig mafia tralle du har der 8)

Takk takk! :D

Liker planene dine, digger denne bilen din! :D Men hvorfor skifte ratt forresten? :)

Hehe :D Det er snakk om et Alpina ratt denne gangen også. Snublet over en auksjon på ebay.de der det var et Alpina ratt temmelig likt det jeg har nå. Eneste forskjellen er at selve ratt ringen er endel tykkere. En litt spesiell versjon altså. Jeg slengte bare inn et bud, og så vant jeg faktisk. Oppdaget etterpå at selger ikke tok PayPal :evil: så dermed måtte jeg bruke bankoverføring.

Blir spennende å se om rattet dukker opp i posten en dag [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail til selger av alpina rattet i dag og spurte om han hadde fått pengene og om han hadde sendt rattet. Fikk et sporingsnummer fra han til svar. Ser ut til at pakken allerede er kommet til Norge. Men det tar vel en stund til før jeg får det på døra. Skal vel ligge et par dager på tolla først tenker jeg :evil: Viser seg ofte at pakkene sendt fra utlandet bruker lengre tid innenfor Norges grenser enn til Norge.

Tror kansje chromline kirkula kommer i løpet av uka også :D

Har også vært i kontakt med et firma som heter MultiBil, som driver med div rep av interiør i biler og sånn. Di selger vinyllakk/interiørlakk fra Bradleys som vistnok skal være en av di beste produsentene på markedet. Gasoline.no selger også denne lakken.

MultiBil skulle sende meg en fargeprøvevifte for bmw som jeg skal bruke til å sammenligne med.

Vinyllakken skal jeg da altså etterhvert bruke til å farge om den øverste delen av dørpanelene i bilen min med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du demontere dashen for å lakke? Lurer på å skaffe meg sånn spray selv...

Skal ikke lakke dash'en. Den skal byttes i en som er sort. :wink: Blir bare dørsidene som skal lakkes. Høytaler grillene i dørsidene skal heller ikke lakkes. Di blir byttet i noen sorte. :D

Liker planene dine.

Har du funnet ut hvor omfattende denne chromelinepakken er?

Det er en del komponenter i den chromeline pakka. Noen er enkle å få til, andre blir en stor utfordring å få til.

Det jeg har fått med meg at denne chromeline interiørpakka inneholder er:

- Girkule med kromstriper + skinn og tre

- Låseknotter i krom på dørene

- Ring av krom på høytalergrillene

.. Disse er forholdsvis lette å få til

- Ramme i krom rundt knappene for å åpne toppluke(ne) på det skyvbare midtarmlene i midtkonsollen.

- Ramme i krom rundt nødblinkknappen og låseknappen bak girvelgeren i midtkonsollen

.. Disse delene fåes ikke kjøpt i løs vekt. Fåes bare kjøpt sammen med komplett toppdel på midtarmlene og hele trebiten der girvelgeren er = svindyrt nytt og umulig å skaffe brukt.

- Håndtak (4stk.) i taket med krom og treverk

- Taklampe/leselampe med krom og treverk forran

- Leselamper i treverk med krom på c-stolpene

.. Dette er dyre deler.

Tror det skal være det hele :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ramme i krom rundt nødblinkknappen og låseknappen bak girvelgeren i midtkonsollen

- Taklampe/leselampe med krom og treverk forran

Hmm.. Jeg har ikke krom rundt nødblink/låseknapp fremme, og jeg tror ikke jeg har noe krom på leselampa fremme. :-k

Kanskje jeg må ta del i budrunden dersom det en gang skulle dukke opp noe slikt på bruktmarkedet. ;)

Har du forresten prøvd deg på polering av tredetaljene i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...