Gunnar Skrevet April 13, 2010 Share Skrevet April 13, 2010 Lekkert! Jeg hadde samme dim som du vurderer, altså 275/35-20" og 245/40-20", på hhv. 9.5" og 8.5" brede felger. Hvis jeg skulle kjøpt dekk til de felgene igjen, så hadde jeg definitivt gått ned enda en profil. De var MYE større enn originaldimmen på E38. Speedoen viste plutselig helt rett eller muligens til og med en km/t for lite. Også merkbar forandring i aksellerasjon. Mye må nok tilskrives de enormt tunge hjulene (ca. 30kg/stk), men noe også til speedoen. Men hvis du har bredere felger så er det sikkert litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 13, 2010 Share Skrevet April 13, 2010 dette ble bra ja. henter mine felger i morgen. de skal få orginal dimmen alpina leverte de med. gleder meg som en liten unge gleder seg til jul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 13, 2010 Forfatter Share Skrevet April 13, 2010 dette ble bra ja. henter mine felger i morgen. de skal få orginal dimmen alpina leverte de med. gleder meg som en liten unge gleder seg til jul Hvor skal du kjøpe di hen da, og hva kom prisen på? Lekkert! Jeg hadde samme dim som du vurderer, altså 275/35-20" og 245/40-20", på hhv. 9.5" og 8.5" brede felger. Hvis jeg skulle kjøpt dekk til de felgene igjen, så hadde jeg definitivt gått ned enda en profil. De var MYE større enn originaldimmen på E38. Speedoen viste plutselig helt rett eller muligens til og med en km/t for lite. Også merkbar forandring i aksellerasjon. Mye må nok tilskrives de enormt tunge hjulene (ca. 30kg/stk), men noe også til speedoen. Men hvis du har bredere felger så er det sikkert litt bedre. Alpina felgene er 9" forran og 10" bak. 245/40/20 for og 275/35/20 bak er standard oppsett fra alpina. Ble bra med 245/40 forran synes jeg. Har nå godt brukte 275/40 bak, og synes det ser bra ut nå, men blir vel omtrent samme "looken" med 35 profil nytt. Har ikke testa speedo i forhold til GPS ennå. Får vel ta meg en runde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 13, 2010 Share Skrevet April 13, 2010 jeg fikk en deal med en i sandefjord. 17 000.- nyrestaurerte og nylakka alle 4 felgene. uten dekk da. men syns ikke det var så verst pris med tanke på hvor mange stygge og hakkette som selges til 20 tusen og oppover. skal se på de i morgen før jeg bestemmer meg for å ta de eller ikke. for og se om jeg syns de er så strøkene nylakka felger skal være. er alt ok så blir de med meg hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 30, 2010 Forfatter Share Skrevet April 30, 2010 7-ern klar for 1.mai treff i Molde Har vært oppholdsvær mesteparten av dagen i dag her på nordmøre, rakk å shine bilen både utvendig og inni før møkkaværet slo til ikveld Får håp d bli likar i mårgå Regnvått panser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 kommer til molde jeg og. får nye sommerdekk med oslo bussen i morra tidlig, skal hive de på før treffet:) tenkte litt på å sette tilsalgs lappe i bilen. hmmm tenkt å være tidlig i molde du el? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 30, 2010 Forfatter Share Skrevet April 30, 2010 Hvilke er det da? Regner med å dra tidlig ja. Begynner vel kl.11. Kommer du deg avsted til da du da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 bussen skulle komme i 9tida, så da er det rett hjem å skifte, så bør rekke 11 ja:) blir kolonne fra krifast da eventuelt? tror det er like felger som du du hadde. de er litt kantkjørte da men, fikk de billig.. skal jo selge uansett så. skal se om jeg rekker en shinings av bilen også. sug å kjøre gjennom krifast med nyvasket bil iaffal:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 er denne bilen senket noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 30, 2010 Forfatter Share Skrevet April 30, 2010 bussen skulle komme i 9tida, så da er det rett hjem å skifte, så bør rekke 11 ja:)blir kolonne fra krifast da eventuelt? tror det er like felger som du du hadde. de er litt kantkjørte da men, fikk de billig.. skal jo selge uansett så. skal se om jeg rekker en shinings av bilen også. sug å kjøre gjennom krifast med nyvasket bil iaffal:( Ja jeg er glad jeg slipper å kjøre gjennom "saltgruva" på tur til Molde. Vi kan vel lage en liten 7-er kolonne fra bommen da vettu Rekker du dit til 10.30 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 30, 2010 Forfatter Share Skrevet April 30, 2010 er denne bilen senket noe? Nei. Den er litt høy forran ennå. Satser på å få senka den 35mm forran etter hvert. Bak er den bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 ok. min er senket 20/20 se. og som du ser i tråden min syns jeg den også er høy. kunne tenke meg 40/40 istede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 30, 2010 Forfatter Share Skrevet April 30, 2010 Ok. Jeg trenger bare senkefjører forran. Så schmiedmann hadde et sett tuv godkjent for bare forran 35mm (lowtec). Kan evt. Justere på nivåreguleringa bake, hvis jeg skulle få lyst til å få den litt lavere bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 gs har 40/40 senkefjører til 1000.- nå i kampanjen dems. tror det var apex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet April 30, 2010 Share Skrevet April 30, 2010 Denne bilen er gjennomført lekker! Perfekt fargekombinasjon, må si det igjen. Prikken over i en ville vært shadowline, litt lavere og svak toning av vinduene helt frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå