Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm.. Kan stemme d. Men det er egentlig litt rart at den ikke er justert litt opp og ikke helt i bunn originalt. Vil tro at det skal være litt trykk på demperne, og at de ikke er "tømt" for olje.

Uansett så lurer jeg på om jeg bare skal bytte ut hele nivåreguleringa med vanlige dempere. Tro om den blir litt lavere om jeg monterer vanlige dempere og 25mm senkefjærene jeg har liggende. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke senkefjørene dine til SLS da?

Akkumulatorene nok trykksatte til tross for at bilen er helt nedsenket. Tipper og at helt nedsenket gir den mest "korrekte" dempingen i motsetning til dersom den er hevet.

Kjørte jo en liten periode med rompa på maks høyde, og da ble den uhyggelig spretten og ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet ut at KAW fjærene ikke passer til mine SLS dempere. Jeg dristet meg på den store jobben å demontere bakdemperne her i går. De satt som f.. i h.. i det nedre festet.

Men med mye CRC rustløser, en lang brytegaffel, 2kilos håndslegge og endel sinne så løsnet de etter hvert :P

Det er iallefall forskjell på fjærer for nivåreg og fjærer til vanlige dempere. KAW fjærene ble for smale og passet ikke innpå SLS demperne og topplagrene.

Så da blir det nye dempere etter hvert :P Tipper at de som sto på bilen, har stått på helt siden bilen var ny.

Har også begynt prosessen med å fjærne resten av SLS opplegget. Så nå er det ingen (lett) vei tilbake :P

Bruker denne DIY'en: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1495281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha litt å holde på med før jul også :P Demperne satt ganske godt fast ja. Tror ikke jeg hadde det værste tilfellet lell da. Satt mere fast på førersiden. Hamret og slo i over en halvtime før den løsnet.

En annen grunn til at jeg fjerner SLS opplegget er at flere av hydraulikrørene er sterkt rustangrepet. Fikk faktisk 2.er feil på EU for det. Men det var på grunn av at kontrolløren trodde de var bremserør :lol: Bremserørene ser ganske bra ut, så de er vel mest sansynilg byttet for ikke alt for lenge siden.

Målet er å få godkjent senkesett etterhvert. Til våren eller sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rop ut om du trenger en hånd da. skylder deg nok endel timer ; )

Takk for d du :D

nedre festet suger :P

mine dempere ser ut som en banan :P

dem her topplagrene skal du ha, dem er 10mm hull i, noe jeg TROR dine nye dempere er.

jeg måtte bytte til 10mm topplagre selv :P

33521094091

Hadde du nivåreg du også?

Stemmer vel det delenummeret ja :D Trenger litt flere deler også. Ingenting som passer over fra de gamle fjærbeinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...