Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Den forlenger navet med bare 1cm, så man kan bruke spacere på opp til 10mm som ikke har senterring. Har 5mm spacere nå, og så har jeg bestilt meg 7mm også. Prøver meg fram på den tungvindte måten :P

Navforlengeren vil ikke vises når hjulene jeg har er påmontert. Både alpinafelgene og vinterfelgene har senterdeksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få senkesettet godkjent og skrevet inn i vognkort etterhvert.

Noen som vet minimumsavstanden fra dekk/felg til fjærbein? I monteringsanvisningen til senkesettet står det minimum 5mm. Er det noe BT kommer til å gå god for, eller har de andre rettningslinjer å gå etter?

Hvor lenge er papirene fra en hjulstillingskontroll gyldige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til meg klaga de på det. jeg hadde 5mm ca, og siden det ikke sto noe om det i tuv så kunne de ikke sleppe det igjennom sa de. så regner med at det går om det står beskrevet. evt så har jeg parallel felgene du kan låne da. et 13 de trur jeg, så kommer godt ut : )

ang firehjulskontroll så må det stå på det at det er sportunderstell på bilen da det ble tatt. til meg hadde de skrevet standard understell så de ble litt grinete, men prata de igjennom det : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet space :D Kan hende jeg må takke ja til det.

Målet er å få godkjent alpinafelgene også samtidlig, men det er litt trangt mellom dekk og fjærbein forran. Avstanden er Ikke mye mere enn 5-6mm iallefall. Framfelgene er 9" breie og har ET20.

Jeg har muligheten til å sette på 5-7mm spacere. Det er vel lov å øke sporvidden med 15mm (7,5mm pr side) hvis jeg ikke tar feil? Det står min. innpress 13mm i vognkortet da, så en felg på ET20 + en spacer på 5 eller 7mm skulle vel være innenfor grensen på 13?

Alternativet er å bruke vinterhjula med piggdekk, men da begynner vel tiden å renne ut :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekk kan jo være en muighet ja. mal 5mm spacerene i skivenes farge så ser de de neppe : ) men det trengs vell tuv selv på 5mm og tenker jeg. er jo ikke enkle den gjengen der : /

men det er jo bare å ringe nedpå der og hør da. trenger jo ikke å si hvem du er eller hvilken bil det gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til dem i dag da. Men de er vel ikke så raske med å svare tenker jeg.

Kom på her istad at bilen var jo justert for langt ned i forhold til TüV papirene sånn som den stod. Så jeg gikk ned i garasjen og justerte opp 16mm forran på bilen, så den kom akkurat innenfor kravene, og da ble det bedre klaring #-o Fikk til å legge en 12mm bor mellom dekk og fjærbein, så da har jeg iallefall den avstanden med alpina hjulene på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...