Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Er litt trangt forran ved fult rattutslag. Nå kjører jeg med 12mm spacere forran og innpresset på framfelgene er 23. Så reelt innpress blir da 11. Skal prøve med 5 eller 7mm spacere istedet, for å se hvordan det går da. Må ha spacere forran for å gå klar av fjærbeina.

Men du kan jo høre med eieren av denne bilen:

viewtopic.php?f=11&t=159813

Han har samme dim på felgene som du har tenkt på mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, har du valsa noe?

Har ikke valsa noe nei. Jeg har 285 dekk bak på 10.5" med ET28. Hadde jeg hatt 295 så tror jeg nok helt sikkert det ville ha subba borti bakskjermen.

Har sett gjennom mange av sidene i tråden her nå. Herreguuuuud for en nydelig E38!!! Helt perfekt i mine øyne. Fortsett sånn.

Tusen takk for det du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Meget!

Har spurt deg før om dette.. Men ang senkesettet ditt. Vurderer samme settet, men er så redd for at det blir for stivt og dårlig komfort på norske veier. Hehe.. Er jævlig skeptisk til coilovers.

Kan du fortelle litt om hvordan det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder av en flott bil :applause: Menne... har du ikke bremser bak?? :lol: Forsvinner litt i de små hjula dine ;)

:D Jeg er ikke allverden til fotograf da. Har ikke så mye peil på fotografering egentlig :P

Bremsene er 100% originale, hadde sikkert gjort seg med noe barskere :P Stopper bilen når det trengs :wink:

Meget!

Har spurt deg før om dette.. Men ang senkesettet ditt. Vurderer samme settet, men er så redd for at det blir for stivt og dårlig komfort på norske veier. Hehe.. Er jævlig skeptisk til coilovers.

Kan du fortelle litt om hvordan det er?

Stivt er det. Men ikke for stivt. Liker dempingen bedre enn på det originale. Med litt gummi på hjula går det helt fint.

Husker jeg var ganske skeptisk til coilovers selv tidligere. Angrer ikke nå da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vurderer Alpina felger til våren på min egen E38 i cosmossvart. Men, veiene i Trøndelag er skikkelig r*va med til dels elendig asfalt...

 

Bruker M-parallels i 18" i dag (standard iom at dette er en ekte Sport utgave) og der er det jo fet gummi med 235/50 og 245/45 henholdsvis.

 

Finnes disse Alpina felgene i 18/19 eller bare i 20 og opp?

 

Utover M-sport understellet med standard kortere fjærer/dempere fra fabrikken er bilen umodifisert mtp høyde/senk.

 

Liker for så vidt komforten jeg har i dag men synes Alpina felgene (i hvert fall på din bil!) ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...