Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har noe erfaring med å putte en cosworth motor i en e28? Ikke 4x4.

Hadde vært fint om noen hadde gjort dette før meg så jeg kan få litt tips å råd.

Takk for svar.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Selg Cosworth motoren og kjøp deg f.eks en M30B35. Like mye Hk i den. + at den motoren eller levert originalt i E28 så det er mindre arbeid. Da kan du bruke KUN original deler :) Og vil du absolutt ha Turbo så kan du jo montere det på M30,n også ;)

Skrevet

Sant så sant;)

Har så klart vurdert alle varianter av bmw motorer, men tenkte det hadde vært litt artig å prøvd noe nytt. Tenkte først å sjekke ut litt om hvor mye arbeid det egentlg er, så får jeg ta det derifra tenker jeg.

Om dette ikke lar seg gjøre så putter jeg bare inn igjenn 3,5 litern som sto i:)

Skrevet

Det lar seg HELT sikkert gjøre. Men blir mye mer arbeid. Ser den at det hadde vert morro med cosworth motor i en gammel 5,er :) Men da må du begynne å tilpasse motorfester,girboks.mellomaksling, elnett osv osv.. Spørs hvor mye arbeid å penger du vil legge i prosjektet da :) men JEG har heller ville valgt en motor med mere effekt originalt hvis jeg skulla ha jobba så mye med det. ;)

Skrevet

antar at det er ford sierra cosworth f.eks det er snakk om... hmm, ikke hørt om før i e28, men så en e30 med det i sverige en gang...

Skrevet

Er litt arbeid så klart, men er det å gjøre noe nytt bare.

Nye motorfester, girkassefeste, mellomaksling er bare å ha en stiv aksling helt bak med de forskjellige brakettene fremme og bak. Er ett firma som driver å lager slike har jeg forstått. Motoren har 400hk ca, og ledningsnettet er egentlig ikke så komplisert på en slik enkel motor. Må vel ha ny bensinpumpe og litt sånn små stesj.. Skal se om jeg får tatt noen bilder teker jeg:)

Er litt artig å prøve noe nytt. Om det ikke blir sukkse noe så skal jeg selfølgelig bytte tilbake!:)

Skrevet
antar at det er ford sierra cosworth f.eks det er snakk om... hmm, ikke hørt om før i e28, men så en e30 med det i sverige en gang...

Ford sierra motor ja:)

Var en hvit e30 m3 på bmwccn på våler i høst som hadde en coswort motor, men den fikk ikke kjøre tror jeg.

Skrevet
ikke sikkert du må ha ny bensinpumpe, er en e30 i drifing serien med M3 3.0 som bruker 316 pumpa :P

Stemmer!

Nei vi får se. Godt muli det går an å bruke den gamle.

Skrevet
jeg skal hvertfall prøve 320 pumpe på v8ærn som er på vei inn :P hehehe... lykke til =D blir nok børnevogn det der

Ja går så klart ann å prøve! Er ikke verre det:)

Lykke til du også!

Skrevet

hvorfor ikke vurdere s38? det er jo en morro motor og byger du turbo på den så skal det ikke vere vanskelig og få over 5-600hk! enest minuset er at di er dyre og bygge på. man skal gjerne ha 6 av alt og skal man først bygge turbo så bør stemplene byttes. rådene holder opp til ca 600hk. men mye vil ha mer med turbo så det kan jo vere og anbefale og bytte disse også..

Skrevet
hvorfor ikke vurdere s38? det er jo en morro motor og byger du turbo på den så skal det ikke vere vanskelig og få over 5-600hk! enest minuset er at di er dyre og bygge på. man skal gjerne ha 6 av alt og skal man først bygge turbo så bør stemplene byttes. rådene holder opp til ca 600hk. men mye vil ha mer med turbo så det kan jo vere og anbefale og bytte disse også..

Ja det er det att de er så steikdyr å bygge på og dyr ved innkjøp. Og som du sa, så må alt være 6stk av;)Er så klart en kjempe motor å bygge på, men det er liksom ikke noe nytt det heller...er litt interisert å prøve å få inn en slik coswort motor å prøve å se hvordan den fungerer, men takk for svaret:)

Skrevet

Problemet med Cosworth motoren er at den er ikke på nær like solid som S38n, så fort gjort at totalregnskapet blir mye dyrere :-)

Erfaringen fra min Cossie var at deletilgangen er dårlig generelt.

Skrevet

Deler til cossie er ikke noe problem i mitt tilfelle egentlig, men skjønner det du mener.

Er nokk mere skruing å slikt på den også tenker jeg meg, men er enda interisert å ha inn en cosworth motor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...