Yeah_dude Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 Det har skjedd en del i det siste, at alarmen går av midt på natten... det skjedde aldri om sommeren, men da kunne jeg jo ha forstått det, hvis f.eks en flue hadde rørt seg inni bilen? Men nå skjønner jeg ikke helt hvorfor alarmen går av... igår gikk den av 2 ganger, en gang i 2 tiden og så i 5 tiden. Den kan vel ikke gå av for ingenting? Så håper noen har forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 Hadde samme problem med min e36. Fant ikke ut av det før den ble solgt. Men tror det var en kombinasjon av slitasje, og det faktum at materialer trekker seg sammen/utvider seg når det blir kaldt/varmt. Tror nok ikke alarmen hadde gått av p.g.a. en flue Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yeah_dude Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 Alarmen skal jo gå av ved bevegelse inni bilen, hvis en stor flue elns flyr forbi en sensor så skulle vel det kunne gå ? (iaffal teoretisk sett, men er kanskje ikke så sannsynlig) Anyway, skal ha bilen på service når som helst, kan jo høre mer da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 det sitter en "gjutnings Givare" bak på venstre side i e39 som kan lage slike feil. det er en sånn hvit boks. bare et tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rune.sivertsen Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 om du tar å trøkk 2 ganga på låseknappen.,.sånn at d røe blenkanes lyse e på i rundt 1 sekund. så slår du a alarmen trur e. i allefall gjer e d på min E39 01modell. så d kan jo hend at d likaste e å lås utn alarm:? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tovik Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 var plaget me dette på min e39. Etter å ha forhørt meg på forumet her, ble jeg tipset om å sjekke batteriet. Noen hadde vært borti at når batteriet fikk lite strøm, så gikk alarmen. Nå skal det sies at di gangene jeg opplevde dette, så var det bare så vidt jeg fikk start på bilen etterpå, pga lite strøm. fikk sjekket batteriet, og det var en celle i det som var dårlig, derfor var dette en ting som bare kom og gikk. Byttet batteriet etterpå, og har ikke opplevd dette siden. Er ikke sikkert det er det i ditt tilfelle, ser du ikke har skrevet noe om lite strøm, men er iallefall ett tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Dette har kun skjedd en gang med min bil, det var i sommer. Bilen sto og alarmen gikk mens den sto på gårdsplassen hos en kompis mens vi var ute og kjørte, selvfølgelig et stykke unna Når det gjelder følsomheten på sensoren så så fikk jeg testet det også. Hadde hentet fruen på byen, skulle fylle bensin på en automatstasjon da jeg merket jeg måtte pisse. Sa til min mere berusede bedre halvdel at jeg skulle bak den byggningen der for å pisse, fikk klar beskjed om å låse bilen så ingen skulle komme inn til henne!!!!(Kvinnfolk har noen rare ideer av og til ) Men som man ofte gjør med berusede folk(og kvinnfolk generelt) så jatter man med og jeg låste bilen. Men til poenget, det gikk god tid før sensoren merket at det satt noen i bilen før alarmen gikk av, meget god tid faktisk. Tror det tok over ett minutt Det er ikke så rart. Det tar 30 sek fra alarmen blir aktivert til bevegelsessensoren aktiverer seg. om du tar å trøkk 2 ganga på låseknappen.,.sånn at d røe blenkanes lyse e på i rundt 1 sekund. så slår du a alarmen trur e. i allefall gjer e d på min E39 01modell. så d kan jo hend at d likaste e å lås utn alarm:? 2 trykk på låseknappen kobler ut bevegelsessensor og jekkesensor. Resten av alarmsystemet er fremdeles aktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 Har hatt det samme eg og. Alarmen går, som sagt når batteriet blir for svakt. Men problemet mitt var en dårlig kontakt i bagasjeromsluka. Tok å koblet fra kabelklumpen rett over låsen, og satt den på igjenn....problemet løyst Hører og med til historien att Bavaria ville skifte hele alarm-modulen, og skulle ha fryktelig mangen tusen kr for det Feilen som kom opp på diagnosen, var feil på sensoren inni bilen(den i taket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yeah_dude Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2010 Hmm det med svakt batteri høres logisk ut! Det har nok vært litt svakt i det siste, og kulda har ikke akkurat vært til noen hjelp, trengte faktisk startbooster her om dagen for å få start på bilen... jeg kjørte en god tur etterpå med alt det elektriske slått av for å lade opp batteriet, og siden den turen har ikke alarmen gått av igjen (den gjorde det flere ganger hver kveld tidligere) Så håper det er løsningen jeg bør nok bytte batteri snart uansett,, Takker for svarene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Januar 4, 2010 Share Skrevet Januar 4, 2010 forrige eier hadde problem med alarmen, når han solgte den sa han at, den kunne blitt utløst hvis det bare startet og regne så plutselig. :s aldri hatt noe tull med den jeg, men vet naboen sin gikk i hytt og pine før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet Januar 4, 2010 Share Skrevet Januar 4, 2010 Hadde samme problem på min e39 ifjord sommer, alarmen gikk midt på natten opp til flere ganger. Jeg låste den uten alarm 1 månedstid, så prøvde jeg å låse den med alarm etter dette. Har ikke vært noe problem siden. Så jeg trur de var lite batteri som gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yeah_dude Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2010 Alarmen har begynt å tulle igjen, og naboer klager... så prøvde å skru av alarmen nå, men det gikk ikke... jeg prøvd å trykke 2 ganger på låseknappen, men den røde lampen i speilet blinker iaffal fortsatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Min gikk av et par ganger på nattestid,men ga seg igjen etter at jeg åpnet bilen med nøkkelen og startet den mens alarmen gikk. to år siden sist nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yeah_dude Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2010 Jeg får ikke låst opp bilen med nøkkelen, kun fjernstyring :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå