Ess Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Jeg lurer litt på hvor mye følgende vil koste på en E39 523i: - Storservice - Skifte skiver og klosser foran - Skifte fjærer begge sider bak - Skifte langsgående bremserør bak - Skifte nedre bærekuler bak - Skifte stabstag begge sider foran + venstre side bak - Rep. lys - Skifte 4 stk. dekk + 4hjulskontroll Et sånn omtrentlig prisoverslag hadde vært fint.
gkw89 Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 på jobben min tar vi hvertfall 3100 for storservice, ca 2000 for bremser foran tenker jeg, havner vel på 15 totalt med deler og arbeid, ikke helt sikker men
Eksos Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Hva vil rep. lys si? Ett ukjent problem? Jeg tror ikke du får dette under 20..
Odd-M Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Avhengig av hva lysfeilen egentlig er (anslår en times jobb feilsøk) så vil jeg tippe ca 20.000,- om du går for absolutt billigste og dårligste alternativ hele veien. Alt tatt på merkeverksted med originale deler så tipper jeg ca 30.000,-.
Bonden Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 På merkeverksted holder det nok ikke med 30 tusen, tror nok et merkeverksted anslår dette til 16-18 timer job da blir det fort 20 tusen i bare arbeidspenger.
Bimmerlars Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Tipper det her kommer på 35-40 tusen avhengig av dekkene
Ess Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Skrevet Desember 6, 2009 Takk skal dere ha. Jeg fryktet at det kom til å bli så mye.
Hawkon88 Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Dette er vel såpass enkle reperasjoner at du kanskje kunne alliert deg med en kompis om å få gjort det svart? Også satt storservicen på verksted så du får nullstilt og stempel i boken..
Bonden Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Dette er vel såpass enkle reperasjoner at du kanskje kunne alliert deg med en kompis om å få gjort det svart? Også satt storservicen på verksted så du får nullstilt og stempel i boken.. Mye man kan gjøre selv men ikke like enkelt uten noe spesial utstyr, både bakfjærer, bremserør og kuleforinger er løftebukk jobb. bremserør bak på E39 er ikke kjapt gjort (må vel ned med bensintank også).
Bimmerlars Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Enig med bonden. Jeg synes det er greiest å ta ned bakstillingen komplett og demontere plast innerskjermen høyre bak ved skift av røra. Er nok sltsomt å gjøre i garasjen, men alt går selvsagt
///Naitsirk Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Bytte bremserør er det eneste på den lista jeg ikke har gjort(- storservice). Resten går fint å gjøre selv i garasjen med en garasjejekk eller to.
gkw89 Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 man kan også legge bremserør utenom orginal-opplegget, blir godkjent av det også
Bimmerlars Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 man kan også legge bremserør utenom orginal-opplegget, blir godkjent av det også jo, men det er vel noe man gjør på gamle japser... Må jo bore med selvborende skruer og da ødelegger man jo det flotte rustfrie(som regel) karosseriet.
Frode D Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Viss opplegget med å bytte fjører er likt for e46 og e39 er dette en meget enkel jobb. Jekker bare opp bilen, tar av dekket og løsner demperen i bunn eller topp, for så å presse ned bærearmen. Da kan man bare vippe ut fjøra med hendene
Bonden Skrevet Desember 6, 2009 Skrevet Desember 6, 2009 Viss opplegget med å bytte fjører er likt for e46 og e39 er dette en meget enkel jobb. Jekker bare opp bilen, tar av dekket og løsner demperen i bunn eller topp, for så å presse ned bærearmen. Da kan man bare vippe ut fjøra med hendene Ja hadde enda vært så vell , på E39 sedan er det ut med bakseterygg hattehylle høytalere, plastinnersjerm, muligens stag bakstilling ++ før du sitter med komplett demper med fjær som skel klemmes sammen med fjærtang osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå