Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor mye følgende vil koste på en E39 523i:

- Storservice

- Skifte skiver og klosser foran

- Skifte fjærer begge sider bak

- Skifte langsgående bremserør bak

- Skifte nedre bærekuler bak

- Skifte stabstag begge sider foran + venstre side bak

- Rep. lys

- Skifte 4 stk. dekk + 4hjulskontroll

Et sånn omtrentlig prisoverslag hadde vært fint.

Skrevet

på jobben min tar vi hvertfall 3100 for storservice, ca 2000 for bremser foran tenker jeg, havner vel på 15 totalt med deler og arbeid, ikke helt sikker men

Skrevet

Avhengig av hva lysfeilen egentlig er (anslår en times jobb feilsøk) så vil jeg tippe ca 20.000,- om du går for absolutt billigste og dårligste alternativ hele veien. Alt tatt på merkeverksted med originale deler så tipper jeg ca 30.000,-.

Skrevet

På merkeverksted holder det nok ikke med 30 tusen, tror nok et merkeverksted anslår dette til 16-18 timer job da blir det fort 20 tusen i bare arbeidspenger.

Skrevet

Dette er vel såpass enkle reperasjoner at du kanskje kunne alliert deg med en kompis om å få gjort det svart? Også satt storservicen på verksted så du får nullstilt og stempel i boken..

Skrevet
Dette er vel såpass enkle reperasjoner at du kanskje kunne alliert deg med en kompis om å få gjort det svart? Også satt storservicen på verksted så du får nullstilt og stempel i boken..

Mye man kan gjøre selv men ikke like enkelt uten noe spesial utstyr, både bakfjærer, bremserør og kuleforinger er løftebukk jobb. bremserør bak på E39 er ikke kjapt gjort (må vel ned med bensintank også).

Skrevet

Enig med bonden. Jeg synes det er greiest å ta ned bakstillingen komplett og demontere plast innerskjermen høyre bak ved skift av røra. Er nok sltsomt å gjøre i garasjen, men alt går selvsagt :)

Skrevet
man kan også legge bremserør utenom orginal-opplegget, blir godkjent av det også

jo, men det er vel noe man gjør på gamle japser...

Må jo bore med selvborende skruer og da ødelegger man jo det flotte rustfrie(som regel) karosseriet.

Skrevet

Viss opplegget med å bytte fjører er likt for e46 og e39 er dette en meget enkel jobb. Jekker bare opp bilen, tar av dekket og løsner demperen i bunn eller topp, for så å presse ned bærearmen. Da kan man bare vippe ut fjøra med hendene

Skrevet
Viss opplegget med å bytte fjører er likt for e46 og e39 er dette en meget enkel jobb. Jekker bare opp bilen, tar av dekket og løsner demperen i bunn eller topp, for så å presse ned bærearmen. Da kan man bare vippe ut fjøra med hendene

Ja hadde enda vært så vell , på E39 sedan er det ut med bakseterygg hattehylle høytalere, plastinnersjerm, muligens stag bakstilling ++ før du sitter med komplett demper med fjær som skel klemmes sammen med fjærtang osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...