Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har en BMW 116i (2006) med regnsensor. Såvidt jeg forstår av bruksanvisningen, skal man kunne endre sensorens følsomhet, altså hvor raskt den slår på viskeren, ved å bruke de samme knappene på viskerhendelen som regulerer visker-intervallet på biler som leveres uten regnsensor.

Men på min bil merker jeg ingen forskjell mellom maksimum og minimum følsomhet. Så jeg lurer på om det er noe feil..

Synes også sensoren fungerer svært variabelt. Noen ganger er den rask med å slå på viskeren, men så kan det plutselig gå lang tid og samle seg mye vann på ruta før den bestemmer seg for å slå inn.

Hvilke erfaringer har dere andre med sensor? Og altså: Funker det å endre følsomhet? Merker dere noe forskjell?

Skrevet

Det er mulig at BMW må foreta en software oppgradering eller nullstilling av din regnsensor.

Det kan visstnok skje fra tid til annen at de blir litt sånn.

Skrevet

Kan være at vindusviskerne dine er slitte slik at de etterlater små striper på vinduet som gjør at regnsensoren lever sitt eget liv. Hadde samme problem inntil jeg byttet vindusviskerne.

Skrevet

Jeg hadde min 118d 2006 på service hos Bavaria på Økern for bare noen uker siden, jeg sa ifra om at regnsensor ikke fungerte optimalt.

Sa også at ruten er skiftet to ganger grunnet stesprut. De testet ruten og sa at den fungerte fint, sensor var nullstilt osv. Men den funker like fordømt dårlig. Opplever akkurat det samme som han som la inn innlegget.

Skikkelig møkka drit, jeg har rett og slett ikke intervall på min bil, må drive å viske manuelt eller ha på kontinuerlig.

Byttet også vindusviskere ved forrige service så er ikke det som er problemet.

Fikk beskjed at det ikke går å endre følsomhet, bare at man kan nullstille og man sjekker for feilmelding, men på min var alt ok, bortsett fra at driten ikke funker som den skal.

Skrevet

Mener at bryteren foran på vindusviskerarmen (mot rattet og som justeres best med tommelen...) som kan settes i 3 eller 4 forskjellige innstillinger skal justere følsomheten til regnsensoren. Mener det fungerer slik på min 116, om det er placebo eller ikke skal jeg ikke si. Men jeg mener at jeg merker forskjell...

Edit: Jeg merker også at den ofte blir veldig aktiv når jeg kommer inn i en tunnel, så det kan være noe med lyset den reagerer på, er en ganske mørk tunnell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...