blast Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Jeg har en 320i E36, 91 mod. Bilen blir ikke varm inni ved gående på tomgang. Men ved kjøring, blir den varm. Blåser altså bare kaldt ved tomgang.... Noen som har vært borti dette? Fint om noen kunne hjelpe meg litt med dette, bor i et kaldt avsides høl.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 hvor sier tempmåleren da? står den rett opp kun ved kjøring? kan jo være termostat som er dårlig, luft i systemet eller vannpumpe. prøv det billigste, luft og skift termostat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Har du sjekket nivået på kjølevæsken? Ellers sier jeg meg enig med KISS fansen over; termostat eller vannpumpe. Du kan også ha fått en blokkering i kjølesystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JIMVP Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 det er garantert for lite kjøleveske på bilen din dette har jeg vert borti mange ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Hvis det er på grunna av for lite kjølevæske, hvorfor fungerer varmen når bilen kjøres da? Bare lurer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Jeg er litt plaget med kjølevannslekkasje og hvis jeg har litt lite væske (Det er snakk om under 1 liter mindre enn normalt) får jeg mer varme fra vifta ved pådrag enn ved jevn kjøring. Om det er fordi pumpa spinner fortere eller hva, vet jeg ikke. Utsagnet er kun basert på egen erfaring med lignende problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Vanntrykket går gjennom systemet da. Jeg gjetter på at du bør fylle vann å lufte. Husk på lufteskrue og ha litt turtall Jeg slet med at bilen kokte da termostat var gåen.Uansett tomgang el med kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 OK, kjekt å vite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 Takker for alle svar! Skal sjekke dette med væskenivå og så lufte før jeg evt bytter termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Fyll opp slangen fra radiatoren til termostat med vann og. luftinga kan gå litt fortere da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 Og hvordan lufter man egentlig en bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Varmeapparatet på nivå 1. hell på væske til det renner ut av luftehullet (stjerneskrue ved siden av lokket) Hell på til det ikke kommer luftbobler lenger. Skru til lokk og skrue kjør deg en tur og evt etterfyll på kald motor. Hadde nylig samme problem og da var det for lite væske. Denne metoden har alltid funka for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Løsne på lufteskruen. Du har en plast-skrue på førerside. Fyll vann på Radiatoren, Hold turtall på 250-3000rpm i et min el så lang tid som er nødvendig. Parkeri oppoverbakke. Kan kanskje gå litt fortere da. Funker som f.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 Takker igjen for gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Funker vifta til varmeaparatet? Hører du den hvis du setter den på maks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå