Gå til innhold

oljefilterbytta på automatkasse e39 523

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal fylle oljen i pannen til oljen renner ut av fyllingshull. Da er det OK. Jeg anbefaler deg å søke i forum. det er mange tråder om oljeskift på aut. kassen. Feil prosedyren kan bli fort dyrt for deg. Oljen må ha riktig temperatur. Oljen utvider seg når det er varm (viskositeten blir redusert og blir tynnere). Mengde oljen inn og ut må være samme.

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Akkurat der er jeg ikke enig med deg! Jeg prata med BMW ang. å bytte olje, og der fikk jeg mye feilinformasjon!

Hvis du ikke våger å gjøre det selv så finn et automatkasseverksted. Da kan du også vurdere flushing av kassa så du får bytta all olja...

Skrevet
Du skal fylle oljen i pannen til oljen renner ut av fyllingshull. Da er det OK. Jeg anbefaler deg å søke i forum. det er mange tråder om oljeskift på aut. kassen. Feil prosedyren kan bli fort dyrt for deg. Oljen må ha riktig temperatur. Oljen utvider seg når det er varm (viskositeten blir redusert og blir tynnere). Mengde oljen inn og ut må være samme.

Det forutsetter at det er riktig mengde på fra før?

Jeg opplevde noen småproblemer med kassa på min 94 525ia, men de ble borte etter at jeg bytta olje, må innrømme at det ble fylt på mer enn hva som var der fra før.

Skrevet

Koster ca 4000 her i Haugesunds området også på Steptronic (530D) . Det er for flushing, olje, filter og en pakning (bunnpanna på kassen?)

Skrevet

Jeg opplevde noen småproblemer med kassa på min 94 525ia, men de ble borte etter at jeg bytta olje, må innrømme at det ble fylt på mer enn hva som var der fra før.

Flusher du hele system???

Skrevet
Koster ca 4000 her i Haugesunds området også på Steptronic (530D) . Det er for flushing, olje, filter og en pakning (bunnpanna på kassen?)

Kva verksted gjorde du det hos? berre 2 timars reise til Hgsd for meg 8)

Skrevet

Hei!

Jeg skal levere bilen imorgen tidlig faktisk, det er hos Førde Auto i Sveio.

Hanaleite, 5555 Førde. Tlf 53 74 73 10.

http://www.foerdeauto.boschcarservice.n ... pageid=259

Hvis du ringer så spør etter Olav Hovland, Han er Teknisk leder. Flink og trivelig kar som kan mye BMW. Mob 90994494

http://www.foerdeauto.boschcarservice.n ... 67&nodeid={3AD172C1-E71A-4C2C-BA51-89B78C913636}

Skrevet

Hei!

Jeg skal levere bilen imorgen tidlig faktisk, det er hos Førde Auto i Sveio.

Hanaleite, 5555 Førde. Tlf 53 74 73 10.

http://www.foerdeauto.boschcarservice.n ... pageid=259

Hvis du ringer så spør etter Olav Hovland, Han er Teknisk leder. Flink og trivelig kar som kan mye BMW. Mob 90994494

http://www.foerdeauto.boschcarservice.n ... 67&nodeid={3AD172C1-E71A-4C2C-BA51-89B78C913636}

Det skal eg gjere :D . Kom gjerne med tilbakemelding når du har fått skifta olje, og dine erfaringar etter oljeskiftet :D

Skrevet

Det skal jeg gjøre, kassa fungerer helt fint nå så jeg regner vel ikke med at det merkes så mye men går å lurer på litt lett tuning hos samme firma og da er det greit at Steptronicen har fått litt stell :D

Skrevet

Flusher du hele system???

Nope. Men det er nylig bytta radiator, kanskje det lakk ut noe da? Funker i allefall smertefritt nå, så ny olje kan gjør underverker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...