oddis Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg liker best faceliftutgaven i 2 dørs med M-tech II. Ditto preface med enten M-tech I eller II blir dessverre ikke like pent. Hekken på preface ser også veldig spinkel ut. Smal og tynn/inntrykt. Hva angår rust har jeg inntrykk av at facelift er svært overlegen. Galvaniseringen ser ut til å spille en stor rolle. Faceliftdetaljene (spesielt de tunge skjørtene) "tunge skjørtene" - Hva legger du i det? At de bygger mer nedover?
spaix Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Skrevet Desember 9, 2009 Når det gjelder eldre biler er det av og til noen merkelige synspunkter folk har. E30 er snart 27 år gammel som modell... det er en veteranbil!Det er klart at stilen var en annen for 27 år siden (de fleste av dere var ikke engang påtenkt for 27 år siden) og det bør man respektere. Det var helt alminnelig med kromlister på bilene før i tiden og skikkelig krom er en mye mer påkostet løsning enn den billige aluminium/plastikkløsningen de aktuelle listene har idag. Min E46 var f.eks knapt to år gammel da jeg måtte skifte den første listen fordi aluminiumet hadde korrodert under plastikken. Det finnes krom som er nesten 100 år gammel uten vesentlige skader. En E30 prefacelift blir iallefall ikke mer moderne av at man lakker listene, men velbekomme... hver sin smak. ja er enig i det du sier der, kanskje mange av oss ikke var tenkt på , på den tiden, kanskje krom listene var kult den gang, men syns iallefall det ser bedre ut i svart, (wannabe) shadowline:D
FTE Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Før likte jeg preface, men etter jeg oppdaget M-tech II så har det kun vært facelift for meg. Baklyktene ser litt mer tidsriktige ut, men uansett så liker jeg preface-lyktene også. For å si det lett: Original bil uten noe styling: Preface. Original BMW styling, fete hjul osv: Facelift. Der har dere min mening
Sjøbuse Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 preface er finest. hvertfal bak. facelift baklyktene er ikke fine syns jeg. Takk til deg, da fikk vi høre hva du likte best.. og med dette mente du hva? at jeg ikke trenger og si min mening men de 10 ande som har gjort det er det helt greit for?
Fredrik Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 og med dette mente du hva? at jeg ikke trenger og si min mening men de 10 ande som har gjort det er det helt greit for? En tåpelig og helt urimelig kommentar av Ørjan...
Schrick Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Selv har jeg facelift men må si jeg liker nok preface bedre en facelift. I mine øyne er det ingenting som slår en preface med m-tech1
Fredrik Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Selv har jeg facelift men må si jeg liker nok preface bedre en facelift. I mine øyne er det ingenting som slår en preface med m-tech1 Ja... det helt rene og originale designet har utvilsomt sin sjarm. Man bør tenke på at E30 var en evolusjon i forhold til E21 som kom på markedet i 1975. E30 kom på markedet i 1983 og den er et resultat av det samme designtemaet... akkurat som E36 og E46. En facelift kan gjøres forsiktig (fordi mer ikke er nødvendig) som med E36... eller en facelift kan gjøres mer dramatisk (fordi det er nødvendig) som med E46. Hvor dramatisk en facelift skal være avhenger av teknisk utvikling og ikke minst moten. E30 var i et designmessig uttrykk passé da faceliften kom i 1988... designet var rett og slett blitt umoderne. Derfor betrakter jeg og mange andre faceliften som "überarbeitet" på godt tysk... over the top... faceliften tilførte ikke det opprinnelige designet noe nytt. Faceliften er en tilpasning, men heller ikke mer. M-Tech II pakken er tøff, men designmessig var den banal og designet på etterfølgeren E36 var da også noe helt annet.
JulianS Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Fikk faclift med chromelister også, å preface med shadowline
Fredrik Skrevet Desember 11, 2009 Skrevet Desember 11, 2009 Fikk faclift med chromelister også, å preface med shadowline Det er absolutt mulig, men jeg tror ikke at man kunne få Shadowline fra begynnelsen når det gjelder E30. Shadowline kom (tror jeg) en eller annen gang på programmet i i 1985/86. Hvis jeg ikke tar helt feil begynte stilen med E28 M535i, men sikker er jeg ikke.
Eksos Skrevet Desember 11, 2009 Skrevet Desember 11, 2009 En prefacelift har ikke naturligvis chrom nei, heldigvis Jeg er meget fornøyd med at min kom med shadowline originalt, dette inkluderte også lakkerte fangere i bilens farge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå