Gå til innhold

Motor stopper under kjøring, E39 520i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dette problemet nå. Turteller faller momentant til null og motor stopper, ikke atydning til tenning når jeg drar den på selvstarteren men om jeg slår av tenning og venter ett minutt eller to starter den med en gang. Da går den helt normalt i en til tre kilometer før det samme skjer igjen, speedometer kjørelys og temp/tankmålere eller andre ting kutter ikke ut. det virker som om strømmen til motorstyringen er det eneste som kutter. Har defa alarrm men det kommer ikke noe blink i lysdioden på den når det skjer så det er lite trolig den som krangler. Bilen stoppet seks ganger på en tur på 15 kilometer, i tillegg hadde den to små kutt på ett til to sekunder. Noen som har opplevd dette eller aner hva det kan være? :roll:

Skrevet

Veivaksel sensor er ny. Har en liten mistanke til kamsensor selv om jeg ikke får noen feilmeldinger med pa soft. Får prøve å kjøre i morgen med den påkoblet.

Skrevet

Oppdatering etter kjøretur i dag: Ingen fusking eller stopp, men fikk feilmelding på kamsensoren nå så den er nok defekt. Bestilte ny kam + veivsensor nå. Skifter begge to.

• 6 months later...
Skrevet
Oppdatering etter kjøretur i dag: Ingen fusking eller stopp, men fikk feilmelding på kamsensoren nå så den er nok defekt. Bestilte ny kam + veivsensor nå. Skifter begge to.

og da ble bilen bra igjen?? har samme problemet på min nå men får ingen feilmelding på diagnosen.

Skrevet

Ja den ble bra igjen. Men i tillegg byttet jeg coiler siden jeg har mye problemer med slapp motor og feilmeldinger på de. har byttet tre til nye orginale i løpet av de to siste årene, men det har blitt overslag i de i løpet av kort tid. Jeg kjøpte ett sett med forsterka coiler fra bavauto.com og kan anbefale de på det varmeste. Ingen overslag, og MYE bedre kraft i motor og lavere bensinforbruk. En enkel metode for å sjekke overslag i coiler er å ta av dekslet over de og se på coilene mens motoren går i mørket. Gnistrer det i / på coilene har de overslag.

Skrevet
Ja den ble bra igjen. Men i tillegg byttet jeg coiler siden jeg har mye problemer med slapp motor og feilmeldinger på de. har byttet tre til nye orginale i løpet av de to siste årene, men det har blitt overslag i de i løpet av kort tid. Jeg kjøpte ett sett med forsterka coiler fra bavauto.com og kan anbefale de på det varmeste. Ingen overslag, og MYE bedre kraft i motor og lavere bensinforbruk. En enkel metode for å sjekke overslag i coiler er å ta av dekslet over de og se på coilene mens motoren går i mørket. Gnistrer det i / på coilene har de overslag.

Tror jeg får bytte veivsensor og kamsensor, men rart det ikke slår ut på diagnose?. kjører nå flere mil før motoren dør ut og ikke veldig store problem med og få startet den igjen. BMW er noe herk!!! :)

Skrevet

Disse Coilene er bare Placebo effekt ifølge bimmerfest, kan lese om de her:

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=288345

Skrevet

Kjørte en diagnose med carsoft i dag og fikk denne feilmeldingen:

8 Luftmassen-Sensor (Heißfilm)

Unterbrechung oder Kurzschluß am Luftmassen-Sensor

Überprüfen Sie den Luftmassen-Sensor und Leitungen und

die Spannungsversorgung.

og med google translate fikk jeg til denne oversettelsen:

Avbrudd eller kortslutning på luftmasse sensor

sjekk luftmasse sensor og linjer og strømforsyning.

denne feilmeldingen fikk de ikke opp på BMW sandefjord...hmmm.

problemet nå er at jeg alt har prøvd en ny massemåler,ikke ny men brukt fra en 2,5-2,8 bil og det går vel om hverandre har jeg hørt?? er vel tvilsomt at begge 2 stk er i stykker. kan disse sjekkes/måles på noen måte?

Skrevet

die Spannungsversorgung.

problemet nå er at jeg alt har prøvd en ny massemåler,ikke ny men brukt fra en 2,5-2,8 bil og det går vel om hverandre har jeg hørt?? er vel tvilsomt at begge 2 stk er i stykker. kan disse sjekkes/måles på noen måte?

Prøv å slette feilkoden og ta en ny diagnose, om du kopler fra Lmm mens motor går, vil den ligge inne med feilkode.

Skrevet

die Spannungsversorgung.

Prøv å slette feilkoden og ta en ny diagnose, om du kopler fra Lmm mens motor går, vil den ligge inne med feilkode.

okay, jeg kjørte uten massemåler for så og sette den på igjen med motor igang før testen, så blir vel kanskje feil det da ja.

Skrevet

Nå har jeg kjørt i 2 hele dager uten noe problem, men i dag sa det stopp og nå får jeg ikke starta igjen. Får fremdeles ikke opp noen feil mld på carsoft. lurer på om jeg bare må prøve og bytte veivsensoren og evt kamsensor? eller er det noen som har flere tips her??

Skrevet

hei.

en kamerat av meg har samme problem med sin 520ia der skjer det som oftest når bilen står stille og går på tomgang.

er det som dere har beskrivet her at det er enten kamaksel sensor eller veivaksel sensor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...