xibriz Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Jeg har så sinnsykt lyst på V8 eller V12 Da tenkte jeg at en 7-serie fra midten av 90-tallet passer meg prismessig. 740 er vel det laveste man kan gå for å få V8? 735 å ned har vel 6-er? Hvordan er forbruket på disse? alt opp til 1,5 på bykjøring synes jeg er helt OK.
Marius2002 Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Står litt her: http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e38 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=modellguide_e32
xibriz Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 Takk for linkene, der lærte jeg litt mer Ser at forbruket ikke er så galt, men regner med litt mer siden en bil på ca. 15 år begynner å dra litt på årene. Ser at jeg kan gå helt ned til 730 hvis jeg skulle komme over noe bra. En bil eldre enn 93-94 blir vel neppe aktuelt. Regner med dette er gode biler å kjøre? De var (er) jo ganske "luksus".
Sjøbuse Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 730 er kjedelig motor. 728 rekke 6 går bedre enn 730 V8. 740 er tingen.
e12e12 Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 90-tallet betyr jo at du må velge mellom e32 eller e38(kom-94)ganske stor forsjell på de prismessig.735 e32 er sekser,mens e38 er v8.Har hatt begge selv,utroilg lavt støynivå og skikkelig kvalitetsfølelse,spesielt e38,anbefales!Bytte selv fra e38 til e91,altså til en 10 år yngre og 3 gang så dyr bil,men må si det ble en liten nedtur,hadde kansje for høye forventninger,bortsett fra kjøreegenskaper da,der er jo e90/1 helt topp.Så mitt tips er e38 med motor!
xibriz Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 Ja jeg tror nok det blir e38. Det er jo biler som kostet nesten 2 mill når de kom ut, så man får jo mye for pengene hvis man setter prisen til ca. 150k. Jeg har nok nesten bestemt meg for 740 , så jeg skal være på jakt etter en slik. Hvis det kommer en i nærområdet blir jeg å slå til ganske snart, hvis ikke drøyer jeg til over nyttår Jeg har hadd mye forskjellig av merker. Toyota, Ford, BMW, Mazda. Men når det kommer til kvalitetsfølelse, støynivå å gromlyd på motor er det bare BMW som gjelder for min del.
Halvorsen Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 V8 går ofte omtrent like bra som V12 (hvertfall når det gjelder E32). Så 740i er et veldig bra valg vil jeg si Begynner å snakke seriøs vekt når vi er oppe 12 syl. på E38!
GeirAndre Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 hatt en e32 740il... angrer fremdeles på jeg solgte den..
Hakon Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Husk at E38 740 finnes med 2 forskjellige motorer. En eldre motor tilsvarende den i E32 740 (M60B40) og en nyere (M62B44) De yter begge 286 hester, men la deg ikke lure! Sistnevnte motor er sterkere (les: mer dreiemoment som kommer på alavere turtall) så det er denne du bør gå for.
Sjøbuse Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 og M62B44tu da. den har jo vanos å greier. så er 3 forskjellige motorer i 740.
xibriz Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 Ok ok, mye å passe på hær. Skal sørge for å holde meg unna den M60B40 motoren. Jeg nyter godt av deres ekspertise, takk for alle svar folkens EDIT: Er den M62B44 uten vanos eller den M62B44tu med vanos å foretrekke? Har ikke hadd vanos på noen av BMWene mine så har ikke så mye erfaring med det opplegget. Mener bare at jeg har lest ofte at folk har problemer med vanosen
jarli Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 xibriz skrev: Ok ok, mye å passe på hær. Skal sørge for å holde meg unna den M60B40 motoren.Jeg nyter godt av deres ekspertise, takk for alle svar folkens EDIT: Er den M62B44 uten vanos eller den M62B44tu med vanos å foretrekke? Har ikke hadd vanos på noen av BMWene mine så har ikke så mye erfaring med det opplegget. Mener bare at jeg har lest ofte at folk har problemer med vanosen At du må styre unna m60b40 er ren BS M62b44 har mere dreiemoment ja, men tviler på at det merkes noe særlig.. M60b40en oppleves også mer hissig pga kvassere kammer Ellers er e38 flotte biler, men kjøper du en gammel en, så bør du regne med en del utgifter
xibriz Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Skrevet Desember 14, 2009 mmm.... utgifter Hva er det som oftes må skiftes på disse bilene? Er ikke fremmed for å skru selv, men overlater arbeid som hjullager og den type ting som kan skape helvette til verksted.
740AV Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Sjekk disse linkene: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E38/ http://www.meeknet.co.uk/E38/BMW_E38_Co ... oblems.htm http://www.e38.org http://www.bimmerboard.com/forums/posts/17971 Jeg har selv en 740il med m62b44 og kan anbefale denne motoren. Hadde tidligere en 730i m60b30. Stoooor forskjell!
Fredrik Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 sjøbuse skrev: 730 er kjedelig motor. 728 rekke 6 går bedre enn 730 V8. 740 er tingen. Ja... styr utenom M60B30 motoren. Den er svært spiss i karakteren og yter sitt maksimale dreimoment på 290 Nm ved hele 4500 rpm. Dette er ikke hva man forventer av en V8 motor. Da er rekkesekseren M52B28 mye bedre. Den yter nesten like mange hestekrefter (193 vs. 218), men det maksimale dreiemomentet på 280 Nm klarer den ved langt mer sympatiske 3950 rpm. E38 728i er modellen å gå for når det gjelder 7-serien mener jeg, men har du penger og begjær nok er ikke en senere E38 740i å forakte. Du bør imidlertid være forberedt på et gjennomsnitlig bensinforbruk iht. BMW på opp mot 1,25 liter/mil... i realiteten opp mot 1,5 liter/mil. En slik bil koster vesentlig mer enn den smaker for min del...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå