Gå til innhold

Min '09 e90 325d (nye bilder s7)

ovangs00
 Share

Anbefalte innlegg

Synes det Vredesten dekket har himla kult mønster, men har du selv prøvd det? Er det bra? Ser det får litt middels test..

Er ikke godt å vite hva man skal ha - dekktester er forskjellige hele tiden, og det kan sikkert variere fra dimensjon til dimensjon også.

Er vel fort at jeg ender opp på Michelin - skal jo være et kjent og godt dekk..

Jeg kjører på Vredestein Sessanta 2. 235/35/19 spvidt jeg husker. Veldig fornøyd. Kommer til å fortsette å kjøpe de. Har hatt de på to av bilene mine,\. Veldig fornøyd. Og, ja, hehe, de har kult mønster også :P Er jo ikke negativt det :wink: Hele familyn her har faktisk alle samme type dekk. Alle er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for et veldig utfyllende svar caaatooo!!

Sånn jeg tolker deg så er ikke Michelin å anbefale. Kommer fort på bortimot 10000,- for et sett i Michelin

Har selv hatt conti på en astra tidligere, men var ikke kjempefornøyd. Byttet tilbake til fk452 som jeg var bedre fornøyd med - mindre sporing pga runde kanter.

Som du også skriver så har jeg også veldig god erfaring med yokohama advan. Er på tredje settet med disse i 19" på e90 skolebilen min. Så jeg kan jo alltids kjøre disse på 325'en også, men er jo gøy å prøve noe annet også.

Om jeg sparer et par tusen på å ta noen billigere dekk spiller ikke så stor rolle - det er så galt uansett :-s

Begynner faktisk å helle litt over på Vredesten nå - aldri kjørt det før...

///Kristian:

Er Vredesten dekka relativt runde i kantene, eller er de skarpe i kantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommeren tenker jeg å teste Falken FK452 i dimensjonene 255/30-20" foran og 305/25-20" bak. Falken er jo endel rimeligere og derfor har jeg ikke like store forventninger til disse dekkene som f.eks. til Yokohamadekkene som nå står på bilen. Jeg velger Falkendekkene først og fremst fordi jeg elsker at de har så skrå dekkanter, dvs. at man kan ha breiere dekk på felgen, mens det reelt sett ikke er så bredt.

Jeg synes ikke falken FK452 har så skå dekkanter i det hele tatt.

Har selv de på mine 20" felger, og på 20x10 bakfelg med 285/20/20, er dekksiden helt rett.

Vet at de gamle FK451 var veldig smale, men ikke FK452.

Og slenger meg på anbefalingen om å prøve Vredestein Sessanta, meget gode dekk, spesielt på vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sommeren tenker jeg å teste Falken FK452 i dimensjonene 255/30-20" foran og 305/25-20" bak. Falken er jo endel rimeligere og derfor har jeg ikke like store forventninger til disse dekkene som f.eks. til Yokohamadekkene som nå står på bilen. Jeg velger Falkendekkene først og fremst fordi jeg elsker at de har så skrå dekkanter, dvs. at man kan ha breiere dekk på felgen, mens det reelt sett ikke er så bredt.

Har selv de på mine 20" felger, og på 20x10 bakfelg med 285/20/20, er dekksiden helt rett.

Og slenger meg på anbefalingen om å prøve Vredestein Sessanta, meget gode dekk, spesielt på vått.

Jeg har ikke sammenlignet Falken FK451 og FK452 fysisk opp mot hverandre, men det kan sikkert stemme at FK452 ikke er fullt så smale. Har to stk. 255/30-20" liggende som jeg skal ha på fremdekkene til sommeren, satser på at det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sammenlignet Falken FK451 og FK452 fysisk opp mot hverandre, men det kan sikkert stemme at FK452 ikke er fullt så smale. Har to stk. 255/30-20" liggende som jeg skal ha på fremdekkene til sommeren, satser på at det blir bra :)

begynner å bli store hjulbuer på biler når 255 går inn i foran. Er ikke mange år siden 225 var abolutt det bredeste man fikk på.

Så en A6 her om dagen med 265/xx/20 rundt om, det er bredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor brede er felgene dine da?

@ovangs00

Hvor brede dekk har du tenkt å sette på sommerfelgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8,5 foran og 9,5 bak.

Har egentlig mest lyst på 225 og 255. Men hadde det på like felger tidligere og jeg synes det ble litt gele i svingene. Var litt strekk på bakhjula. Så for å unngå det så bør jeg kanskje gå opp til 235 & 265. Er litt redd for subbibg bak bare - har ikke lyst til å valse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...