E.H.D Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Lurer på om det er 28,5 bak og 33 foran. Litt usikker:) ok...får et 30 rundt om på min, med 265 bak og 235 foran. Siden min er litt høyrere en din så regner jeg med at det ikke blir noe subbing på meg heller. Din 318d og ovangs00s 325d har faktisk 3mm forskjell i sporvidde per side både foran og bak. På din vil ellers like felger stikke 3mm lenger ut enn på ovangs00 sin. Og forskjellen til pre-LCI er enda større, 11mm for 318d og 8mm for 325d for bakfelgene. Derfor er jeg en mistanke om at dere vil subbe, iallfall med passasjerer/last. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Litt uenig med deg E.H.D. Jeg mener det skal gå helt fint.. På min forrige e90 så hadde jeg custom hjul med et målt innpress til ET32 bak. Disse var 10 x 19" og jeg brukte 265 dekk på dem. Jeg kunne helt fint ha lagt på en 5mm spacer for å få presset de enda litt lenger uten fare for subbing. Før disse hjula så kjørte jeg med 9,5 x 19" ET40 og 18mm spacere sånn at innpresset ble ET22 . Jeg brukte også da 265 dekk og subbet kun ved tung last. I sommer kjørte jeg med de samme spacerne på originale e90 9 x 19" felger med 255 dekk på min e91 touring. Innpresset ble da ET21. Jeg opplevde aldri antydning til subbing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovangs00 Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2010 E.H.D Auda. Håper du tar feil. Men virker som om du har full peiling, så regner med at du har rett men er jo litt forskjell fra dekkmerke til dekkmerke og da. Jeg sammenliknet et 225/40-18 fk452 med et sportcontact 3 (samme dim)engang, og hvis ikke jeg husker feil så skiller det et par cm på bredda. vel, er jo bare en måte å finne ut av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Som sagt så er jeg 99% sikker på at dette vil funke fint uten at jeg skal skryte på meg å være noen ekspert Hvis du av en eller annen merkelig grunn opplever subbing så kan du prøve Toyo dekk.. Disse har en mer avrundet kant og er noe smalere enn andre modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 jeg kjørte med 235/35R19(hvis ikke det var 245..) og 275/30R19 med vredestein sessanta på m3en og jeg var meget fornøyd med de dekka. Opplevde aldri sporing Så du blir nok fornøyd, så lenge det ikke subber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Jeg har ikke sammenlignet Falken FK451 og FK452 fysisk opp mot hverandre, men det kan sikkert stemme at FK452 ikke er fullt så smale. Har to stk. 255/30-20" liggende som jeg skal ha på fremdekkene til sommeren, satser på at det blir bra Hvor brede er felgene dine da? Felgene er 9,5x20" foran og 11x20" bak. 3-delte Superstar felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Litt uenig med deg E.H.D. Jeg mener det skal gå helt fint.. På min forrige e90 så hadde jeg custom hjul med et målt innpress til ET32 bak. Disse var 10 x 19" og jeg brukte 265 dekk på dem. Jeg kunne helt fint ha lagt på en 5mm spacer for å få presset de enda litt lenger uten fare for subbing. Før disse hjula så kjørte jeg med 9,5 x 19" ET40 og 18mm spacere sånn at innpresset ble ET22 . Jeg brukte også da 265 dekk og subbet kun ved tung last. I sommer kjørte jeg med de samme spacerne på originale e90 9 x 19" felger med 255 dekk på min e91 touring. Innpresset ble da ET21. Jeg opplevde aldri antydning til subbing. Men det var vel på pre-LCI modeller. LCI (facelift) modellene av e90 har bredere sporvidde. 11mm bak og 3mm foran på 4 syl + 325i modellene, og 8mm bak og 0mm foran på 6 syl - 325i. Så en felg med ET30 på en 4 syl LCI vil sitte som en tilsvarende ET19 felg på en pre-LCI. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 Litt uenig med deg E.H.D. Jeg mener det skal gå helt fint.. På min forrige e90 så hadde jeg custom hjul med et målt innpress til ET32 bak. Disse var 10 x 19" og jeg brukte 265 dekk på dem. Jeg kunne helt fint ha lagt på en 5mm spacer for å få presset de enda litt lenger uten fare for subbing. Før disse hjula så kjørte jeg med 9,5 x 19" ET40 og 18mm spacere sånn at innpresset ble ET22 . Jeg brukte også da 265 dekk og subbet kun ved tung last. I sommer kjørte jeg med de samme spacerne på originale e90 9 x 19" felger med 255 dekk på min e91 touring. Innpresset ble da ET21. Jeg opplevde aldri antydning til subbing. Men det var vel på pre-LCI modeller. LCI (facelift) modellene av e90 har bredere sporvidde. 11mm bak og 3mm foran på 4 syl + 325i modellene, og 8mm bak og 0mm foran på 6 syl - 325i. Så en felg med ET30 på en 4 syl LCI vil sitte som en tilsvarende ET19 felg på en pre-LCI. Aha! Da er jeg med. Det visste jeg ikke - takk for infoen Da kan det nok by på problemer, ja.. Valsespesialisten neste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovangs00 Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2010 Begynner å se litt svart på det her nå.. Regner med en del har erfaring med valsing her. Ser folk reklamerer med at man kan valse som regel uten at lakken sprekker. Hva er deres erfaring? E.H.D? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Vi får begynne på helestudio og bare ta med syltynne fjortisdamer i baksetet så går dette helt sikkert bra. Regner med at det bare subber i litt større dumper og svinger under hardpress med litt last i bilen og da er det kanskje ikke verdens største problem. Man må jo lide litt for skjønheten. Damene går jo rundt med flere kilo sminke i ansiktet og det er vel ikke fordi det er praktisk eller behagelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Begynner å se litt svart på det her nå.. Regner med en del har erfaring med valsing her. Ser folk reklamerer med at man kan valse som regel uten at lakken sprekker.Hva er deres erfaring? E.H.D? Valsespesialisten valset bakskjermene på E39'en jeg hadde for noen år tilbake da han var på Tromsøtur, og resultatet ble upåklagelig. Denne valsingen var dog moderat (brettet opp innenkanten og dro hver bakskjerm ut ca. 5 mm, altså ikke merkbart). Han valset også alle hjulbuene på en Mercedes W124 som tilhørte en kompis av meg. Denne ble valset ganske kraftig (fremskjermene dratt ut ca. 3 cm og bakskjermene 2 cm ), selv uten at lakken sprakk. Kan anbefale han på det varmeste Likevel er det alfa & omega å rustbehandle skjermene etter at valsingen har skjedd, for selv om lakken ikke sprekker på utsiden av skjermene vil det kunne sprekke på innsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Vi får begynne på helestudio og bare ta med syltynne fjortisdamer i baksetet så går dette helt sikkert bra. Dette er et meget bra tips, enten man er plaget med subbing eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Jeg har også meget god erfaring med valsespesialisten. Ble kjempe bra resultat på en e46 cab jeg hadde for et par år siden.. Men som caaatooo nevner er det et must å rustbehandle etter noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovangs00 Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2010 Hva koster valsing pr hjulbue? Er vel en mulighet å frese felgene også, for å få opp innpresset noen mm om det skulle være ønskelig..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Mener å huske det var 750,- pr hjulbue, men er litt usikker.. Ja, så sant det er noe å gå på så skal det funke å dreie av navsenteret i felgen noen mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå