Hobbe Skrevet Desember 15, 2009 Share Skrevet Desember 15, 2009 Hjelp Jeg har en e36 318 tds som lekker diesel Bilen starter lett når motoren er kald, og går som vanlig. men den er litt tregstartet når motoren er varm. så ingen problemer ennå med kjøring. det irriterende er den ferske diesel-lukta, spesielt ved tomgang, og noe økt forbruk. har lokalisert en liten dieseldam under dieselpumpa, og drivstoffslangen mellom filter og pumpe er hel og tett. Og det var diagnose så langt. Er det noen her som vet noen svakheter med disse motorene/dieselpumpene som det er verdt å sjekke? Takker for svar/forslag! Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hobbe Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2009 bump... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 17, 2009 Share Skrevet Desember 17, 2009 Har samme på min 525tds, er pakninger i pumpa som er sprukne, desverre. Det gjør at den bli mer tungstarte når den er varm. Ikke helt uvanlig nei, på disse motorene, 525tds og 318tds er egentlig ganske like. Leste på et svensk forum at dette var et spesielt problem på biler som var importert fra tyskland. Tyskland har en annen dieselblanding(bedre kvalitet) enn her i Norge. Så der borte var det ikke uvanlig å 'pakke om' pumpene ved import. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 17, 2009 Share Skrevet Desember 17, 2009 du har ikke sjekket returslangene på dysene? på min 525tds så lak den ene dysa (selve dysa altså) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 du har ikke sjekket returslangene på dysene? på min 525tds så lak den ene dysa (selve dysa altså) Kan absolutt lønne seg å sjekke alle returslangene på dysene ja, da disse har en tendens til å lekke etterhvert. Ligger da ett lite dieselbad rundt dysene, og diesel som fordamper vil lukte endel inne i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 sjekk også lufteskruen under filteret. mener det var der den var på min, lakk lenge uten at jeg fant ut hvor det kom fra... dette med dysene er også et kjent problem på dissse bilene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 På min tds er lekkasjen såpass stor at det vises på blokka underpumpa. Det stinkadiesel når eg går førr bilen . I det siste har det også dryppa en del under bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 20, 2009 Share Skrevet Desember 20, 2009 Lekkasje her ? http://community.dieselschrauber.de/download.php?id=566 eller her? http://community.dieselschrauber.de/download.php?id=301&sid=85c8bd34e0cf0abf5539ffe154309eab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hobbe Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2009 På min tds er lekkasjen såpass stor at det vises på blokka underpumpa. Det stinkadiesel når eg går førr bilen . I det siste har det også dryppa en del under bilen.. deler samme skjebne.... det er en dam under blokka. skal i løpet av uka titte under panseret for å se om det kan være noen av forslagene som er nevnt. foreløpig kan det være alle... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Sparker liv i en gaaaamel tråd Noen som fant ut noe her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villminken Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Jepp, da var diesellekkasjen på pumpa på min bayer just stoppet. Kostet kun 11.857,00 kr. Inkl. pakninger rund baut, en returventil, testing i benk og arbeid ut, plukking i gryng, sammensetting og innmontering og testing. Og det for andre gang Denne gang var det lekkasje mellom selve pumpa og fordelerhuset der de seks rørene går ut. Kunne se det med et lite inspeksjonsspeil. Dryppet ca. en gang i sekundet under pumpa til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet Desember 12, 2012 Share Skrevet Desember 12, 2012 Mulig og kjøpe repp sett til disse pumpene? Synes noen sa det var like pumper på Passat? Eler er det andre pumper som er like? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå