Gå til innhold

diesel-lekkasje


Hobbe
 Share

Anbefalte innlegg

Hjelp

Jeg har en e36 318 tds som lekker diesel

Bilen starter lett når motoren er kald, og går som vanlig. men den er litt tregstartet når motoren er varm. så ingen problemer ennå med kjøring.

det irriterende er den ferske diesel-lukta, spesielt ved tomgang, og noe økt forbruk.

har lokalisert en liten dieseldam under dieselpumpa, og drivstoffslangen mellom filter og pumpe er hel og tett.

Og det var diagnose så langt.

Er det noen her som vet noen svakheter med disse motorene/dieselpumpene som det er verdt å sjekke?

Takker for svar/forslag!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme på min 525tds, er pakninger i pumpa som er sprukne, desverre. Det gjør at den bli mer tungstarte når den er varm.

Ikke helt uvanlig nei, på disse motorene, 525tds og 318tds er egentlig ganske like.

Leste på et svensk forum at dette var et spesielt problem på biler som var importert fra tyskland. Tyskland har en annen dieselblanding(bedre kvalitet) enn her i Norge. Så der borte var det ikke uvanlig å 'pakke om' pumpene ved import.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke sjekket returslangene på dysene?

på min 525tds så lak den ene dysa (selve dysa altså)

Kan absolutt lønne seg å sjekke alle returslangene på dysene ja, da disse har en tendens til å lekke etterhvert. Ligger da ett lite dieselbad rundt dysene, og diesel som fordamper vil lukte endel inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min tds er lekkasjen såpass stor at det vises på blokka underpumpa. Det stinkadiesel når eg går førr bilen :P . I det siste har det også dryppa en del under bilen..

deler samme skjebne....

det er en dam under blokka.

skal i løpet av uka titte under panseret for å se om det kan være noen av forslagene som er nevnt. foreløpig kan det være alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jepp, da var diesellekkasjen på pumpa på min bayer just stoppet. Kostet kun 11.857,00 kr. Inkl. pakninger rund baut, en returventil, testing i benk og arbeid ut, plukking i gryng, sammensetting og innmontering og testing. Og det for andre gang :evil:

Denne gang var det lekkasje mellom selve pumpa og fordelerhuset der de seks rørene går ut. Kunne se det med et lite inspeksjonsspeil. Dryppet ca. en gang i sekundet under pumpa til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...