Benjiin1 Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Heisan folkens Tenkt litt på E46 nå i det siste(istedenfor 200sx) men finner veldig lite om trimming av motor, turbo kit osv Hvor mye HK kan jeg få ut av en 325/28/30, hvilke motor anbefaler dere?Synes at karosseriet er utrolig rått! Er det plass til en 850 v12? Tusen hjertelig takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 http://www.esstuning.com/categories/BMW/E46-3%252dSeries/ http://www.esstuning.no/default.asp?c=shop&cat=93&subcat=101&id= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjiin1 Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2009 åjsan, har jeg ca 320hk for under 50000 da, eller må jeg endre mye annet i motor eller Gir osv? tusen takk forkvikt svar forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Hvilken motor var det da? Men tror man kan kjøpe et ganske heftig kompressorkit før man trenger å gjøre noe med innmaten. Ellers kan man gjøre mer med motoren og ta den enda lengre ut. NiklasJa på forumet her har sikkert god peil på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 i en e46 325 så får man vel 300hk ved komp sett fra ess. Da er dette 300 stabile hk, og det skal ikke være nødvendig å gjøre om på noe annet. Clutch anbefales vel å bytte tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjiin1 Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2009 okey, men er ikke 300hk litt snaut, veier ikke 325'n en del? Finnes det noe turbokit? Hva må jeg eventuelt gjøre for å få ca 350hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 okey, men er ikke 300hk litt snaut, veier ikke 325'n en del? Finnes det noe turbokit? Hva må jeg eventuelt gjøre for å få ca 350hk? for å få 350hk i en 325 så må du enten bytte motor, eller bygge om innmaten osv osv i den orginale. Motoren tåler ikke høyere ladetrykk ifra turbo enn ifra kompressor, så du får ikke mer hk av turbo. 330 med komp yter vel ca 380hk eller noe. Da begynner det å gå greit unna. 300hk er langt ifra snaut i en slik standar bil, Men alt kommer jo ann på hva det skal brukes til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Så kjøp en 330 og sett på TS2 kit da. Da har du 350 hk. Eventuelt så får du bytte litt innmat osv, så kan du få over 450 vel. Går med 400 hester med TS2-kittet på 330 også, men det er ikke beregnet for veldig lang levetid da vel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjiin1 Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2009 okey, men er ikke 300hk litt snaut, veier ikke 325'n en del? Finnes det noe turbokit? Hva må jeg eventuelt gjøre for å få ca 350hk? for å få 350hk i en 325 så må du enten bytte motor, eller bygge om innmaten osv osv i den orginale. Motoren tåler ikke høyere ladetrykk ifra turbo enn ifra kompressor, så du får ikke mer hk av turbo. 330 med komp yter vel ca 380hk eller noe. Da begynner det å gå greit unna. 300hk er langt ifra snaut i en slik standar bil, Men alt kommer jo ann på hva det skal brukes til. Først og fremst skal den brukes til å leke deilig med, neida:P Mye veier en sån doning a? Tenkte ikke på mere hk fra turboen, men synes det er litt tøffere med lyd osv xD takk for svar folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Så kjøp en 330 og sett på TS2 kit da. Da har du 350 hk. Eventuelt så får du bytte litt innmat osv, så kan du få over 450 vel. Går med 400 hester med TS2-kittet på 330 også, men det er ikke beregnet for veldig lang levetid da vel. Niklasja her på forumet har kjørt med ts2 stage 2 ess kit på sin 330 med orginal innmat ganske lenge nå, og det fungerer utmerket. Kjørte denne endel mil i tyskland for noen uker tilbake, og får en maskin Det er da 417hk... Etter noen mil i den bilen så har jeg mistet lysten på å gi på i andre biler, det er rett og slett ikke vits hehe så nå kjører jeg med ett forbruk på under 0.8l på blanda kjøring med 320ci'en hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Først og fremst skal den brukes til å leke deilig med, neida:P Mye veier en sån doning a? Tenkte ikke på mere hk fra turboen, men synes det er litt tøffere med lyd osv xD takk for svar folkens! En e46 ci med sekser veier ett sted imellom 1400 og 1500kg, avhengig av utstyrsnivået. Tro meg, prøv å kjør en med kompressor først. Det er skikkelig drag ifra første stund, og man sitter med følelsen at draget aldri slutter. Lyden er også utrolig fin med kompressor syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Får ut mer hk av turbo.. Er ikke like mye effekt tap av turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Får ut mer hk av turbo.. Er ikke like mye effekt tap av turbo Orginal motor tåler det orginal motor tåler uansett hva slags pustehjelp den får. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 Ja, Det har du helt rett i. Men turboen gir mer effekt på samme trykk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 16, 2009 Share Skrevet Desember 16, 2009 S.Arnesen: Vet Niklas kjørte med 417 hk, men trodde det var ment for et Gatebil-treff, også ble det en stund lenger, men har han ikke justert den litt ned igjen? Nå blir jo den enda hissigere da Skulle det ikke bli ny innmat og litt snadder der? Hvor mye effekt er det han går for da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå