Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er vel ikke ulovlig å justere Km-stand. Men hvis du selger bil uten å oppgi den tidligere Km-stand så kan du jo i verste fall få svindeldom ;)

Skrevet

Ved bruktbil kjøp så kan det jo være lurt å dra innom biltilsynet og få tidligere eu godkjenningutskrift. Står vel km-stand der ;)

Skrevet
Det er vel slik som mye annet her i norge. Lov å selge, men ikke lov å bruke?

er vel lov å bruke, dersom den ikke blir brukt til svindel.

for eksempel om man bytter instrument i en bil å vil justere det nye instrumentet til bilens km.

men vil vel tro dette blir brukt 90% til svindel

Skrevet

Er vel godt utbrett og justere litt, er ikke lett og selge en bil som har gått veldi langt . Ikke uvanli at bilen har kjørt mindre på neste eu .

Skrevet

Nok en god grunn til å sjekke service heftet. Uansett hvor mye det påstås fra selgers side at servicen er tatt, selv om det ikke står i heftet så skal det dokumenteres på en eller annen måte.

Man har jo et lite forklaringsproblem når det står 83 000 km i speedometeret også ser du i serviceheftet at bilen har hatt servicer på 110 000 km og 130 000 km :wink:

Skrevet

Man skal være passe idiot hvis man justerer tilbake km stand og lar serviceheftet med servicer med mere km-stand liggende i vognkortet :lol: De bør no ihvertfall forsikre seg å fjerne serviceheftet.lapper på oljeskift, regreim etc :lol: Men tror ikke det er lett å selge en bil med "lav"km-stand uten noe dokumenter/servicer og vise til heller da..

Skrevet

Jeg foretrekker ihvertfall biler med ærlig km stand. det får være grenser for hvor mange i norge som småkjører. Hvis man går på finn.no nå og ser på f. eks E90 så er det en haug av biler som kun er 3 år gamle som har passert 100 000km. Søk så på 15 år gamle e36'er og se hvor mange en finner som har gått 300 000km? Jeg vil tro en finner flere 3 år gamle biler som har passert 100 000 enn 15 år gamle som har passert 300 000km. Dette er vel et hint om at ganske mange biler der ute er skrudd tilbake? Jeg kjører ihvertfall fort 16-20 000km i året, og jeg tar buss til skolen hver dag!

Skrevet
Man skal være passe idiot hvis man justerer tilbake km stand og lar serviceheftet med servicer med mere km-stand liggende i vognkortet :lol: De bør no ihvertfall forsikre seg å fjerne serviceheftet.lapper på oljeskift, regreim etc :lol: Men tror ikke det er lett å selge en bil med "lav"km-stand uten noe dokumenter/servicer og vise til heller da..

Jo. Så lenge jeg føler meg trygg på bilens stand, inntrykket av den, den gjerne koster under 50k og det foreligger dokumentasjon på et forholdsvis nylig bytte av de viktigste tingene som en selv ikke kan sjekke- som feks reg. reim osv, så har jeg eid 4biler allerede uten servicehefte. Det har heller ikke vært noe problem å bli kvitt dem.

Skrevet

Veldig fint apparat å bruke når man skal spare arveavgift; far kjøper en BMW M3 E92, kjører 1-2 år (30 tkm), justerer km-stand og selger bilen til poden med en km-stand på 80 tkm...Taksten viser nå at bilen dessverre har falt ytterligere 500.000 i verdi pga høy km-stand og poden kjøper bilen for sølle 800.000.- mot listepris på 1.300.000.- for en bil med 30 tkm på telleren...

Poden/far justerer km-stand tilbake og alle er happy...

Poden selger bilen etter 3 år med en km-stand på 80 tkm og har hatt (mer enn) "gratis" bil...

PS: Denne løsningen kan faktisk også brukes mellom andre enn far og sønn !! (f.eks. mor og sønn :) )

Nei; det er IKKE greit å justere km-stand i det hele tatt og sånne produkter skulle det vært forbudt å selge (hva er vitsen med dem annet enn for uærlige personer?)

Skrevet
Veldig fint apparat å bruke når man skal spare arveavgift; far kjøper en BMW M3 E92, kjører 1-2 år (30 tkm), justerer km-stand og selger bilen til poden med en km-stand på 80 tkm...Taksten viser nå at bilen dessverre har falt ytterligere 500.000 i verdi pga høy km-stand og poden kjøper bilen for sølle 800.000.- mot listepris på 1.300.000.- for en bil med 30 tkm på telleren...

Poden/far justerer km-stand tilbake og alle er happy...

Poden selger bilen etter 3 år med en km-stand på 80 tkm og har hatt (mer enn) "gratis" bil...

PS: Denne løsningen kan faktisk også brukes mellom andre enn far og sønn !! (f.eks. mor og sønn :) )

Nei; det er IKKE greit å justere km-stand i det hele tatt og sånne produkter skulle det vært forbudt å selge (hva er vitsen med dem annet enn for uærlige personer?)

Nå er det heldigvis så godt som umulig på så nye biler :) er så mange komponenter som må manipuleres for at det skal gå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...