Hpi Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Hei! Har en E39 530Dat med Webasto varmer som jeg ikke får startet hverken manuelt eller via timer, om den starter sammen med bilen vet jeg ikke. Har søkt rundt på forumet her og ser det nevnes en 20A sikring (nr 47) flere ganger. Det eneste tegn til liv er hvis jeg velger "Direct mode, Aux ventilation" men det er vel vifta i varmeapp og ikke Webasto som starter.? Har prøvd å koble fra batteri i 10 min for å slette feilkoder men det hjalp ikke. Når jeg programerer timeren på kjørecomputer så står viftesymbolet og lyser rødt og så begynner det å blinke når tia er inne så det ser ut som den biten virker. Så jeg lurer på om sikring nr 47 er fjerna hos meg, er litt i tvil hvilken ende jeg skal begynne å telle men hvis jeg tenker rett så er nr 47 den andre fra venstre på bildet og isåfall så er den fjerna. Ikke noe godt tegn da men hadde dere tatt sjangsen på å putte inn en sikring der for å teste eller er det noen som kan bekrefte/avkrefte at det er den sikringen som går til Webasto? Skal få tatt en diagnose på dette over helga men det hadde vært supert å hatt drift på varmeren i helga. Mvh Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Det er riktig 20A sikringen mangler hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 Takk for den, det er vel fare for at ting ikke fungerer siden sikringen er fjerna men kan jeg ødelegge noe med å teste, sette fyr på bilen f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Verste som skjer er at sikringen går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Takk for den, det er vel fare for at ting ikke fungerer siden sikringen er fjerna men kan jeg ødelegge noe med å teste, sette fyr på bilen f.eks? Det værste som kan skje er vel at sikringen ryker,har også hørt at feil på webasto kan lage tull med can komunikasjon til di andre styreenhetene i systemet,jeg hadde satt i sikring i hvertfall for å prøve . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2009 Takk for den, skal sette i sikringen imorgen før jeg skal ut å kjøre så får vi se hva som skjer. Virker den ikke så får jeg se om det er noe som lar seg reparere uten at det går ei månedslønn for det hadde vært kjekt at den fungerte. Mvh Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2009 Ja da fant jeg ihvertfall ut at Webasto`en ikke fungerer. Satte en 20A sikring i hull 47 idag tidlig og så at det gnistra litt når jeg satte den i så det er noe på den kursen som trekker strøm før Webastoen er starta. Satte først Webastoen på "Direct mode" og "Aux Heating" men ingenting skjedde, så prøvde jeg via timeren men ingenting skjedde da heller. Dette var kl 9 idag tidlig, nå kl 13 skulle jeg ut å kjøre men da var det ikke engang strøm til sentrallåsen så det er nok et ganske stort strømtrekk på den kursen ja. Måtte låse opp førerdør med nøkkel og klatre bak i bagasjen for å få nappa ut sikringen igjen for den har hydraulisk åpning av bakluke. Nå står bilen på lading Noen som vet om det er andre ting som går på denne 20A sikring nr 47? Mvh Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 19, 2009 Share Skrevet Desember 19, 2009 Det skal ikke være andre ting på den kursen. En vanlig feil er at kretskortet i webastoen drukner p.g.a. utett lokk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2009 Ja jeg får plukke den ut og se om den kan repareres. Vet du hva som må plugges igjen av dieselrør/vannslanger etc når en fjerner Webastoen? Kan f.eks vannslangene kobles sammen eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dittox5 Skrevet November 28, 2021 Share Skrevet November 28, 2021 Noen som veit nr på sikring til webasto x5 f15 2015 mod ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 28, 2021 Share Skrevet November 28, 2021 66 i den fremre boksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå