Gå til innhold

Kjøpt 97' 520 - hvordan fikse mangler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla gutta!

Etter mange år som BMW-fan er jeg endelig med i klubben :)

Har altså en 97-mod 520. Fin og behagelig, men litt småplukk er det selvfølgelig: Om noen har tips om hvordan man gjør, samt priser på deler til en noob som gjerne vil kose seg med litt mekking på kveldstid, så har jeg følgende å ta fatt på:

* stramme håndbrekket

* bytte hjullager h bak

* bilen vibrerer litt i 70-90 sjiktet og ved bremsing - kan det slitte lageret være synderen?

* trenger nytt bryterpanel til klimaautomatikken, det mangler en del knapper

* rattet er står skjeivt mot høyre (kan jeg ta av rattet og rette?)

* pusse litt rust & lakke på h forskjerm og bagasjeluka

* el-låsen til bagasjelokket sviver men åpner ikke låsen (må bruke nøkkelen)

* anti-spinn virker ikke. kabelbrudd

Om noen har tips, er jeg meget takknemlig. :D

Skrevet

Du trenger ikke nytt klimapanel,sett med knapper fåes kjøpt,bla.a Koed.Ny på bmw og bil med smafiks?Ja da kan du lagre Koed.no under favoritter på datamaskinen din..

Skrevet

# Håndbrekk DIY Ville slakka vaieren inni bilen først.

# Hjullager bak sitter i 4 (torx) skruer. Må ha presse/gjengestang for å presse inn drivflensen igjen

# Kan være lager, men er typisk kast i felg/dekk. Sjekka med andre hjul?

# Må ta 4-hjulskontroll (på verksted) hvis rattet står skeivt. Blir feil å bare flytte på det (får med sving til ene siden enn den andre)

# Noe mer enn antispinn som ikke virker? Flere lamper som lyser?

Er jo typisk med gåen ABS-sensor på E39

Skrevet

Vibrasjoner rundt 90km/t kan godt være casterstagforingene. I såfall bytter du casterstagene før du tar 4 hjulskontroll. Disse koster ikke allverden, og er kurant å bytte.

Andre mulige årsaker på vibrasjon kan være ubalanse i et hjul, eller kast i bremseskiver. Skal heller ikke utelukke hjullageret, selv om jeg ikke har hørt om at dette kan lage vibrasjoner før. Kan sikkert være greit å skifte dette først, siden du vet at dette er gåent. Så får du se etterpå om det løser noen problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...