Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke beste vinterbilen jeg har hatt, men den gjør nytten sin.

Derimot glad jeg har dsc på den. Uten det hadde det nok vært nyttesløst på verste snødagene...

Jeg har stv. med piggdekk fra 2003... Så dårlige dekk. Bilen er forøvrig også autolat. Dette kan være litt skummelt hvis den plutselig girer ned ;)

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det er ikke beste vinterbilen jeg har hatt, men den gjør nytten sin.

Derimot glad jeg har dsc på den. Uten det hadde det nok vært nyttesløst på verste snødagene...

Jeg har stv. med piggdekk fra 2003... Så dårlige dekk. Bilen er forøvrig også autolat. Dette kan være litt skummelt hvis den plutselig girer ned ;)

KJører med autolat sjæl, og jeg synes det er rimelig skummelt når den girer ned av seg sjæl på glatta. Og noe annet jeg ikke likte på E39 var ASC'en. Jeg er ikke vant med det fra noen av mine tidligere biler, så det å sette seg inn i en bil med ASC var ekkelt. Jeg liker ikke sånt! Hehe.

Men om jeg skulle ha valgt E39'n eller E34'n, så skulle jeg styrt unna E39'n ;)

Har blitt så vandt med E34n, så jeg tar meg lettest frem med den!

Skrevet

Av med ASC en i bakker Vinterprogram og tilpasset fart Nyvasket bil og dekk Da er alt ok selv med automat. Savner e34 en Blir IX på meg framover hvis jeg skal kjøre større BMW

Pedro

Skrevet

dritbra på vintern, hadde noe dunlop første vinteren, kom fram med de oxo, men så kjøpte jeg noen good year U/G 500 pigg... sto aldri fast en eneste plass, og jeg farter mye rundt i øvre Telemark

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min E39 M5.

Har kjørt diverse Imprezaer, og den når ikke opp til knærne på dem selvfølgelig, men positivt overrasket.

DSC som er irriterende tantete på tørt føre, funker meget bra om vinteren. Og med alle systemer av er den forutsigbar og fin å kjøre også.

Så ultimat vinterbil er det ikke, men jeg synes den funker bedre enn forventet!

Skrevet

Syns det var mange av dere som skryter e39 opp i skyende på vinterføre.

Ser at mange bruker dekk som argument for at det er en bra bil på føre.

Dekk har jo utroligt mye og si, men e39 kontra e34 eller e46 er den ikke god på vinterføre.

Min er senket og stiv, har også sperre, og merker at den er MYE bedre og lettere og kjøre på glatt føre nå en den var ifjor, da den var orginal.

Skrevet

Dekk har jo utroligt mye og si, men e39 kontra e34 eller e46 er den ikke god på vinterføre.

Min er senket og stiv, har også sperre, og merker at den er MYE bedre og lettere og kjøre på glatt føre nå en den var ifjor, da den var orginal.

Det var litt overraskende at den ble bedre når den var stivere, det er normalt ikke slik. Pleier jo å myke opp biler om vinteren og på dårlig føre så de skal få bedre grep.

Sperre? Blir den ikke vanskelig å kjøre da?

Jeg har orginal diffbrems på min, og det funker meget bra. Sperre er jo mere for offroadkjøring. Hva slags fabrikat er sperra? Eller er det sveiset diff?

Skrevet

Min 99` 320iA er en forbanna skandale og en skam. Spinner meg fast på flat mark! Værste jeg har vært borti!!!! MIN erfaring er at E39 er betydelig bedre (01` 520dT). Spørs om jeg skal sprenge vinterdekkene mine på nyttårsaften.

Skrevet

Etter at vi fikk på nye vinterdekk, blei bilen en helt annen å kjøre, står greit på og takke meg til både automat og antispinnen.

Var på juleferie med godt pakket bil og kjørte 30 mil inn og nord i sverige, på usalta og glatte veier, bilene lå strødd i grøfta oppover.

Komm opp en rimelig bratt bakke og rundt en sving der, var det bom stopp på isføret, siden det var en ulykke litt lenger opp i bakken.

Når vi endelig kunne få kjøre igjen og jeg forventet meg en tur nedover for å sette ny fart, krabbet bilen elegant opp på glatta mens de andre bare stod å spant.

Så dekkene har mye og si ja.....

Må også legge til at jeg har nokia piggfritt 205/60 16 som passet bilen godt på vinteren.

Skrevet

Det var litt overraskende at den ble bedre når den var stivere, det er normalt ikke slik. Pleier jo å myke opp biler om vinteren og på dårlig føre så de skal få bedre grep.

Sperre? Blir den ikke vanskelig å kjøre da?

Jeg har orginal diffbrems på min, og det funker meget bra. Sperre er jo mere for offroadkjøring. Hva slags fabrikat er sperra? Eller er det sveiset diff?

Jeg opplever bil som lettere og håndtere når den er stiv pga. du kjenner underlaget du kjører på i bilen.

beklager, det heter vel diffbrems, jeg kaller det sperre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...