fast Dog Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Positiv, negativ erfaringer! god eller dårlig bil? tenker på framkommelighet og sikkerhet...
Hansh Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Opplever den som veldig forutsigbar og tydelig og synes samtidig den har ganske god fremkommelighet. Er veldig fornøyd med begge bilene på vinterføre!
SofaKingFresh Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Altså, kjører på noen helt FORFERDELIGE piggfrie, og den kom seg frem opp der jeg bor! Helt vannvittig!
Snusfenrik Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Så lenge det står skikkelige dekk på, så er den ikke noe dårligere enn andre biler med trekk kun i en ende. Har som nevnt her også følelsen av at den er ganske stabil og forutsigbar... noe en E36 jeg hadde før i tiden ikke kunne sies å være(ikke i samme grad anyway). Men med de dårlige vinterdekkene som fulgte med den da jeg kjøpte den var det en helt annen historie. Uansett, så lenge en bruker hodet og er snill med pedaler/rattutslag, så er den kjempe grei på vinterføre
*MrB* Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Velbalansert og god vinterbil. Men jeg sliter litt i enkelte motbakker når det er hardpakket snø eller isete. Dette skyldes at min er utstyrt med skuffende dårlige piggfrie Continentaldekk. En bekjent har piggfrie Nokiandekk på sin E39, og denne tar seg opp "overalt". Blir ikke Continental på meg igjen, for å si det sånn. Hatt det på 2 forskjellige biler, og begge skuffet. (dekkene fulgte med bilen begge gangene).
Robbi3 Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Tror dekkene har mer å si for fremkommeligheten. Tenk vett, bruk heller litt mer på dekk så kommer du deg lettere frem.
Custom Edition Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 veldig overrasket over hvor god framkommeligheten er. kommer seg fram Uansett føre! kjapp og god respons også veldig lett og håndtere om man "leker" seg litt med utkoblet asc
FredrikE24 Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Familievogna(E39 Sedan) på Good Year pigg(fulgte med bilen) Tar seg overraskende godt fram! Imponerte i fjor vinter i snøkaoset da og snøkaoset i Oslo de siste dagene. Kjørte forbi en Chevy Tahoe 4x4 som sto og spant her om dagen og.. Naboen sin XC70 gir seg der E39n kravler seg opp 5 minutter etter at vi kjørte opp bakken så kom naboen med volvoen og begynte å spinne og sklei med ræva i en postbil
hauken Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Er ikke hver dag eg skryter over e39`en,men god bil på glatta er de...
pedro Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Ikke vinterkjørt E39 530DATen min særlig men den måtte til pers ett par ganger i fjor og i år går den hver dag(når den starter da) Syns den er ille på hardpakket kram snø og på glatta. Spes i oppoverbakker hvor ASCen slår inn og motoren kveles og ved rygging. Ikke bil å kjøre på vinteren med etter min mening, men så bor jeg i snøhølet ved Lier da. Folk her kjører 4X4 E34 525Ix blir vinterbil fra nå av. Var BORTSET FRA RUST en nullfeilsbil til den nå har gått 212000 km termostat starter AC div releer noe rot med el ellers også da den tømmer seg for strøm hele tiden og knmekker batteriene. Sikkerheten skulle være bra for den tids biler. 6 airbags på de nyeste iallefall. Ved Astolpen, fordørene og to framme. Virker solid. Pedro
Yngvejos Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 De føles trygge og stabile og når de først har kommet i bevegelse, gjør ASC en kjempejobb med å dra bilen opp bakker. Jeg synes den gir litt liten tilbakemelding på underlaget, men det er gjerne fordi jeg er vant til e30 og e34 som vinterbiler.
Farrukh M Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 Har Kjørt e39 525tds siste 2dager her i oslo snø kaos, har bra fremkomlighet ,men e34 er bedre når det gjelder å sitte fast i snø osv.
Mikael-B Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 En av de beste vinterbilene jeg har kjørt hittil. Tidligere eid en Mazda 323F, en MB190E og en Peugout og BMWen kan ikke sammenlignes. Dessuten verdens enkleste bil å kontrollere i sladd, utrolig velbalansert. Bare man får stivet den litt av såklart.
Andreasnicolai Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 Jeg har aldri kjørt rwd om vinteren før, så var litt spent/nervøs hvordan det skulle gå med meg og e39'en når snøen kom. Så langt har det gått kjempe bra! Har ikke vært i nærheten av å miste kontrollen på glatta, eller sitte fast i bakker. Men er nødt til å slå av ASC'en enkelte plasser for å komme opp. Men det bør nevnes at jeg kjører veldig rolig da jeg har elendige piggdekk på, men kjøpte meg turtle dekkvask og dekk-klister isted så håper det frisker opp dekkene litt. Neste sesong blir det gode piggfri dekk
Brightlight Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 Dette er den beste bilen jeg har hatt på vinterføre. Stødig, forutsigbar og trygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå