Nytern Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Var på en lengre kjøretur i dag der tempen krøp ned mot -31, nå vet jeg at en ikke kan forvente megavarme når utetempen er så lav, men jeg merker at varmeapptemp avhenger veldig av turtall. Står jeg på tomgang blåser det bare lunkent, kjører jeg og holder 2k rpm er det nesten volvostandard på varmen. Da er spm, er dette et vanlig problem på disse bilene? Jeg mener, de er jo så langbeinte at en har sjelden noe særlig mer enn 1700rpm i 5-gir i normale hastigheter. Alternativ 2 er vel luft i systemet.. Ka dokk trur? Beklager rotete innlegg forresten, skikkelig saligsliten etter 12timer i bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 E39 har en separat vannpumpe som sørger for tilstrekkelig sirkulasjon gjennom varmeapparatet uansett turtall. Enten har denne pumpen blitt ødelagt, eller så har du luft i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
indola1234 Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Jeg har akkurat hatt problem med at E39en min blåser kaldt, lunkent eller varmt. Heldigvis var det bare og lufte systemet. Nå blåser det veldig varmt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Satte en 535 m30 motor i den gamle E30 mi, uten den separate vannpumpa.. Umulig å få ordentlig varme i registeret.. Men i trådstarters bil vil jeg tatt å luftet kjølesystemet litt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Hvor ligger denne separate vannpumpen?Og noen som vet pris på en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Åpner du panseret så sitter den øverst i Høyre hjørne som regel i de fleste biler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå