jensemann23 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Nå som jeg har kjøpt ny "nr 1"-bil blir ikke E36-en brukt særlig mye lengre. valget står mellom å selge E36 325'en og kjøpe en e30 og pusse opp, eller beholde E36'en som er i meget god stand og uten rust. Men nå er det jo sånn at E36 er en alt for vanlig bil til å bli noe samlerobjekt uansett hvor gammel den er. Eller hva tenker entusiastene?
SofaKingFresh Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Tenk på det som E21 og E30 i disse dager. Om 15 år, vil E36 bli som E30'n, og E30'n bli som E21'n. En strøken E36 vil nok være verdt noe om 15 år, om du holder den like strøken! Gid jeg hadde hatt et sted jeg kunne sette min E34 og se hva den ville vært verdt om 15 år
Springsteen Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Ombygd,selv godkjent, vil vel aldri kunne bli et samlerobjekt, men en bil i kjempegod stand med en lav, dokumentert kilometerstand(nå vet ikke jeg om din har det) vil som alltid være ettertraktet
jensemann23 Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Skrevet Desember 30, 2009 Tenker ikke så mye på verdi i kroner og øre, men mer på noe som er moro å ha om 10-15 år. Men jeg synes selv at e30 er mye mer "god gammel bmw" enn e36, selv om X antall år.. Mest pga utformingen av karrosseriet og interiøret. Det er liksom ikke så stor forskjell på E36 og en ny bil som det er på e30 og e36.
Hawkon88 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Et annet forhold enn alder, er hvor mange produserte biler det er av e21, e30 og e36. Sistnevnte er det produsert sinnsykt mange fler av. Slik jeg har forstått, er det rust som er det største problemet på e30, mens på e36 er det slitasje- at bilen blir "brukt opp".. Dette tilsier selvfølgelig at e36 har bedre rustbeskyttelse enn e30. Jeg mener med dette- at e36 langt i fra vil være så sjelden om 10år, som e30.. e30 ser en faktisk forholdsvis sjelden. e36 kan være attraktiv og en kul samlerbil det, men med forbehold at den er i god stand. I et lengre perspektiv, hvis den er strøken i lakken om 20-25år, og bilen ikke er restaurert på noen måte, vil nok folk i større grad sperre opp øynene, selvom den ikke er perfekt. Tilsvarende som 02, og bobler og veteraner forøvrig. Jeg hadde nok heller solgt e36, og kjøpt en penest mulig e30 hvis formålet er å ha en søndagsbil, som etterhvert blir et samlerobjekt.. e36 har framdeles en nedadgående prisutvikling, mens strøkne e30'r har begynt å stige igjen?
Morgan GS Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 E-30 er vel nesten udødelig vil jeg tru i forhold til E-36, ikke det at jeg ikke liker E-36 men E-30 er det noe med som gjør at de vil leve lenge . jeg kjøper inn det jeg kommer over av utsyr å tilbehør til E-30 og det selger nesten like godt som til e-36.
Lars89 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 E36 er en forglemmelig bil. Eneste som er noe å samle på er M3 GT... Vil nok aldri få statusen som E30 har i dag...
sladjan Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Jeg er 99% sikker på at e36 kommer til å bli like ettertrakta som e30. Det er faktisk vanskeli å få tak i en e36 som er i bra stand i dag. EDIT: Når det gjelder e30 så er jo ingen e30 som er i grunn fin bortsett fra mtech2. Og disse er jo nesten umulig å finne i en fin original stand nå til dags.
316 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Jeg kan i hvertfall ikke se en eneste grunn til at E36 ikke skal bli like populær som E30 har blitt.
cypher Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Ikke jeg heller, er som sladjan sier, det er faktisk vanskelig å få tak i en velholdt og orginal bmw idag. Altfor mange er oppbrukt og opphoret etter min mening, og det blir bare flere av den typen.
ZhilleN Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 E36 er en forglemmelig bil. Eneste som er noe å samle på er M3 GT...Vil nok aldri få statusen som E30 har i dag... Helt uenig! Kommer til og bli like populær som e30, kanskje mer populær også!
JonasD Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 E36 er en forglemmelig bil. Eneste som er noe å samle på er M3 GT...Vil nok aldri få statusen som E30 har i dag... +1
Ad|oS Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 E36 vil ikke få samme status som E30 nei, men et rustfritt eksemplar av en E36 325 eller 328 med laaav km-stand ligger jo veldig høyt i pris allerede nå. Har ikke noen særlig tro på at de vil gå ned i pris akkurat... Sjeldent med lav km på disse modellene allerede, så en orginal 328 coupe med orginal M-pakke med under 50000 dokumenterte km på telleren vil være et klenodium!
Hawkon88 Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 E36 er en forglemmelig bil. Eneste som er noe å samle på er M3 GT...Vil nok aldri få statusen som E30 har i dag... Helt uenig! Kommer til og bli like populær som e30, kanskje mer populær også! Hvorfor tror du dette? Se min tidligere post. Grunnen til at e30 er såpass "populær" som den er i dag, er fordi dem begynner å bli skjeldne. Samme som e28, og e34 begynner å bli. Sladjan, orginale velholdte e30 er "lett" å skaffe i Tyskland. Det jeg ikke forstår er hvorfor den MÅ være mtech2 for å være noe tess.. Jeg syns en strøken preface, med rett fargekombinasjon og litt ekstra dill som feks alpinalippe+startec baklykter er en sikker vinner.. Skulle jeg kjøpt hvilken som helst bmw og den ikke har mtech fra før, blir det garantert alpina front++ for å skille meg litt ut.. Tenk hvor "kjedelig" det blir med kun mtech2 rundtom på treff?
sladjan Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 Selvfølgeli blir det kjedeli med bare mtech2 men det er jo det som er det ultimate og er mest ettertraktet når det gjelder e30. Alpina er jo fint det også, men tenkte på det som kom originalt liksom. Nå er det jo umulig å finne e30 mtech2 som ikke er skrudd ihjel, til å med i tyskland kommer man til å slite med det. Ser ofte på tyske sider og er ikke ofte det er så mye å velge mellom. Om noen år kommer ikke til å være mange e30 ute til salgs, da kommer plutselig e36 til å bli veldig ettertraktet. E36 med mtech er det masse av, men uansett så er det det fineste og selv om det er mange av de går det alltid an å skille seg ut med detaljer, felger osv osv. Men uansett, er bare å vente å se hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå