Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på bare på at den regelen kommer, at alle veteran biler kan kun brukes 3 dager i året eller noe dumt. :?

Man har vel allerede km begrensing på veteranbiler via forsikringen. Dersom man skal ha veteranforsikring kan man kjøre maks 800 mil i året.

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg venter på bare på at den regelen kommer, at alle veteran biler kan kun brukes 3 dager i året eller noe dumt. :?

Man har vel allerede km begrensing på veteranbiler via forsikringen. Dersom man skal ha veteranforsikring kan man kjøre maks 800 mil i året.

Jeg kan kun kjøre 3000km med min veteranforsikring i gjensidige...

Skrevet

Jeg kan kun kjøre 3000km med min veteranforsikring i gjensidige...

300 var det kanskje ja. 800 er faktisk ganske mye så det ble litt drøyt :P

Skrevet

Interessant diskusjon dette. Den som kan forutse fremtidens klassikere kan bli svært rik. Alle vil selvfølgelig ha topputgavene som f.eks en velutstyrt E21 323i, men det er jo fullt mulig å bygge om en 316 og en 318 også. Min favoritt er nok E21. Baur utgavene er også spennende og omstridste biler. Når det er sagt så mener jeg at alle BMW'er blir klassikere etterhvert. Bare se på E28, E12. Det er naturligvis de med riktig utstyr og god stand som er mest takknemlig å ta vare på. For de som ønsker å posisjonere seg med en E36 så har jeg en godbit til salgs. Det er min svigerfar på 80 år som skal selge sin -95 318iA sedan. Dette er en utstyrsbombe og det er også en "individual" for de som kjenner det begrepet. Jeg har ikke sett på kilometertelleren på en stund, men jeg tipper at det er ca 170.000. Bilen er litt trang og lav for en gammel mann, så han gjør nok rett i å kjøpe suv nå.

Skrevet

Nja... ombyggede biler har nok ikke den helt store sjansen som investeringsobjekter over 15-20 år... selvom det kan være kult nok med en E34 518i som plutselig har blitt en M5. Mitt inntrykk er at folk blir mer og mer kritiske på dette området etterhvert som mange får en mer etablert velstand. Ergo gir jeg ikke mye for en E36 318i med automatgear selvom den er original idag. Behold den original og du/dere kan kjøre en artig bil om noen år, men rike blir dere helt sikkert ikke pga. denne bilen.

Skrevet
Dere glemmer det helt vesentlige her da. Kjøre gleden er MYE koseligere i en E30 en i en kjedelig E36.

Ikke mange org biler gir så mye kjøre glede pr kr som en feks 325 E30,

selv om de begynner å bli dyre nå.

E36 og E34 kan man ikke spare på, ferdig med det. :D

så siden du syns E36 er en kjedelig bil så kommer dem ikke til og bli verdt noe da eller?

Skrevet

Er nok det det er , Sp|ff :P

Selvom jeg har en E34, skal jeg spare på den så lenge jeg orker. Den vil være verdt mye i MINE øyne, selvom ikke andre ser akkurat grunnen til det. Og ang. kjøregleden. Greit, i en E30 325 får du nok en mer.. sportslig kjøreglede.

Men ikke ALLE er ute etter den sportslige delen. Jeg f.eks med min 525 liker den "luksuriøsen" de hadde for 18 år siden i den type biler. Svær og god bil med skinn og armlener, cruisecontrol osv. Sånt syntes JEG er morro, og sikkert fler.

Godt vi er forskjellige. En E34 og E36 VIL nok bli verdt mer, om man tar vare på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...