orjanm Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 har ein e39 520 som eine låsen i døren fryser ved meir en minus 6, får åpnet døra men ikkje lukka den igjen då må eg ha varmluft får varme låsen, noen som veit ka ein kan smøre med?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 låsolje? silikon? funker deeet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orjanm Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 silikon funker ikkje blir får tykk når de blir kalt og då funker ikkje låsen, har prøvd med låsolje men trur den blir tykk den og når de nermer seg -10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin-D Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Har samme problem på min E34, dørene foran går greit å lukke og åpne, men bakdørene er helt håpløse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Prøv med låsolje. Du kan bruke låsoljen fleire dager på rad. Det er og viktigt å smørje gummilistene i døråpningene. (bakluka og) Skal du vaske so smøre du låsen først. Etterpå skal du tørke alle døråpninger, (bakluka) + smøra listene i døråpningane Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Bruker vanlig motorolje på pumpekanne og pumper inn i låsesylinderne på bilene mine, og har aldri noen problemer med at de fryser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Jeg bruker rød automat olje på pumpe kanna ,tar også og fyller i sluttstykket også . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 har ein e39 520 som eine låsen i døren fryser ved meir en minus 6,får åpnet døra men ikkje lukka den igjen då må eg ha varmluft får varme låsen, noen som veit ka ein kan smøre med?? Det er ikke låsen din som fryser, men håndtakmekanismen på innsiden av håndtaket som blir stående i åpen stilling (Vaieren som går ned til låsekassen går ikke tilbake) Har samme problem på førerdøren på min E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 har ein e39 520 som eine låsen i døren fryser ved meir en minus 6,får åpnet døra men ikkje lukka den igjen då må eg ha varmluft får varme låsen, noen som veit ka ein kan smøre med?? Det er ikke låsen din som fryser, men håndtakmekanismen på innsiden av håndtaket som blir stående i åpen stilling (Vaieren som går ned til låsekassen går ikke tilbake) Har samme problem på førerdøren på min E46. Hvordan fikser du dette da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orjanm Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2009 virker som det er selve låsemekanismen som står bak på døra, får døra går ikkje igjen når den er frøse men går an og holde døra igjen og låse, men da må jo døren varmes før den går opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Min E30 har aldrig fryst, har aldrig smørt heller. Konklusjon: Kjøp smørefri E30;-) Godt Nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Prøv med låsolje.Du kan bruke låsoljen fleire dager på rad. Det er og viktigt å smørje gummilistene i døråpningene. (bakluka og) Skal du vaske so smøre du låsen først. Etterpå skal du tørke alle døråpninger, (bakluka) + smøra listene i døråpningane Viktig, nå i kulda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin-D Skrevet Januar 12, 2010 Share Skrevet Januar 12, 2010 Ved vask, sett en liten teipbit foran nøkkelhullet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2010 Share Skrevet Januar 12, 2010 Problemet er at inni låsekassen så er det mulig at fettet som BMW brukte når alt var nytt begynner å bli dårlig, og da tåler det ikke så mye minus grader. Derfor får vi ikke lukket døra. Det er en liten returfjær inne i låsekassen som sitter inni døra. Den er kun i kontakt med håndtaket via en vaier, men det er ikke den som er problemet, da det er helt tett inn dit. Ergo ingen fukt, som kan bli is. Jeg fikset det på min bil ved å demontere dørtrekket og demontere låsekassen, sprayen den full av WD40 fra alle kanter og deretter tørke av den. Monterte det igjen, og alt er OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 har ein e39 520 som eine låsen i døren fryser ved meir en minus 6,får åpnet døra men ikkje lukka den igjen då må eg ha varmluft får varme låsen, noen som veit ka ein kan smøre med?? Det er ikke låsen din som fryser, men håndtakmekanismen på innsiden av håndtaket som blir stående i åpen stilling (Vaieren som går ned til låsekassen går ikke tilbake) Har samme problem på førerdøren på min E46. Hvordan fikser du dette da?? Jeg byttet håndtaksmekanismen, 1 times jobb. Har nå vært nede i minus 7 grader og døren/håndtaket fungerer fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå