Gå til innhold

låsen fryser

orjanm
 Share

Anbefalte innlegg

Prøv med låsolje.

Du kan bruke låsoljen fleire dager på rad.

Det er og viktigt å smørje gummilistene i døråpningene. (bakluka og)

Skal du vaske so smøre du låsen først.

Etterpå skal du tørke alle døråpninger, (bakluka) + smøra listene i døråpningane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ein e39 520 som eine låsen i døren fryser ved meir en minus 6,

får åpnet døra men ikkje lukka den igjen då må eg ha varmluft får varme låsen, noen som veit ka ein kan smøre med??

Det er ikke låsen din som fryser, men håndtakmekanismen på innsiden av håndtaket som blir stående i åpen stilling (Vaieren som går ned til låsekassen går ikke tilbake)

Har samme problem på førerdøren på min E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får åpnet døra men ikkje lukka den igjen då må eg ha varmluft får varme låsen, noen som veit ka ein kan smøre med??

Det er ikke låsen din som fryser, men håndtakmekanismen på innsiden av håndtaket som blir stående i åpen stilling (Vaieren som går ned til låsekassen går ikke tilbake)

Hvordan fikser du dette da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med låsolje.

Du kan bruke låsoljen fleire dager på rad.

Det er og viktigt å smørje gummilistene i døråpningene. (bakluka og)

Skal du vaske so smøre du låsen først.

Etterpå skal du tørke alle døråpninger, (bakluka) + smøra listene i døråpningane

Viktig, nå i kulda :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Problemet er at inni låsekassen så er det mulig at fettet som BMW brukte når alt var nytt begynner å bli dårlig, og da tåler det ikke så mye minus grader. Derfor får vi ikke lukket døra.

Det er en liten returfjær inne i låsekassen som sitter inni døra. Den er kun i kontakt med håndtaket via en vaier, men det er ikke den som er problemet, da det er helt tett inn dit. Ergo ingen fukt, som kan bli is.

Jeg fikset det på min bil ved å demontere dørtrekket og demontere låsekassen, sprayen den full av WD40 fra alle kanter og deretter tørke av den. Monterte det igjen, og alt er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hvordan fikser du dette da??

Jeg byttet håndtaksmekanismen, 1 times jobb. Har nå vært nede i minus 7 grader og døren/håndtaket fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...