Gå til innhold

Leie bil i USA.. noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet litt mer om hva som er lurt å gjøre i forhold til dette scenariet:

Kjøre fra New York til LA med en del stopp i forskjellige byer underveis. Planlegger å bruke ca 10 dager på den biten. Vi er 4 stk og trenger en bra bil. Vurderte å leie Escalade, men det ble så SINNSYKT dyrt når vi skulle levere den på andre siden av landet. Da er vel alternativet å kjøpe en bil kanskje.

Vi har maks 35000,- å bruke på å kjøpe bil eller leie bil. Noen som har tips og forslag?

Skrevet

Til siggysk;

Hva mener du med at i USA har man en mongo fartsperre?

Og mener du Mustangen når du skriver denne såg jeg selvfølgelig i LA?

Er i USA hvert år, Mustang ser man vel sånn en gang i minuttet, hvertfall :)

Jeg hadde forresten leid bil, ikke kjøpt, tror det kan bli utrivelig og mye hassle + enkelt og billig med leiebil.. Får også laaaangt mere bil for penga da biler som koster en mill eller no her koster 200.000,- norske der..

Drar selv om 2 uker, leid Cadillac DTS og nye Camaro SS med V8 / 430HK siste uka ;)

Skrevet

Hmm.. om vi skal levere leiebilen i LA så er det vel ganske dyrt? Jeg må ha full kasko, tar ikke sjansen på noe annet. Fikk pris på 25000,- for en Escalade i tre uker, syns det var grei pris for en såpass grom bil MEN det var LA-LA og ikke NY-LA.. Er vel dyrere når vi må levere inn bilen i en annen stat, og spesielt når det er på andre siden av USA.

Skrevet
Til siggysk;

Hva mener du med at i USA har man en mongo fartsperre?

Og mener du Mustangen når du skriver denne såg jeg selvfølgelig i LA?

Er i USA hvert år, Mustang ser man vel sånn en gang i minuttet, hvertfall :)

Vel, slik jeg har forstått det har de fleste, hvertfall amerikanske biler som Ford, Cadillac, Buick osv., en fartssperre på 110 mph i USA. Leigebilen vår hadde vertfall en begrensing på 110 mph. I 4. gir og ved 3000-3500 omdr. ville den ikke mer. Ikke engang i nedoverbakke :lol:

Joda, var maaaasse Mustang overalt i USA. Var kanskje et dårli bilde! Fant et bedre! 8)

d1l0gi0xz7nf1ocl986l.jpg

Kanskje dere nå ser hva jeg sikter til? :P

Skrevet
Hmm.. om vi skal levere leiebilen i LA så er det vel ganske dyrt? Jeg må ha full kasko, tar ikke sjansen på noe annet. Fikk pris på 25000,- for en Escalade i tre uker, syns det var grei pris for en såpass grom bil MEN det var LA-LA og ikke NY-LA.. Er vel dyrere når vi må levere inn bilen i en annen stat, og spesielt når det er på andre siden av USA.

Det er sykelig dyrt å leie/levere forskjellige steder. Sikkert en fin tur å kjøre gjennom USA. Men det er utrolig laaaangt, kamerat brukte 3 uker fra LA til Miami.... Ville heller vurdert å kjøre fra NY til Atlantic City/Jersey Shore. Levert bilen i NY igjen å flyd over til andre siden. Leid en fet bil der isteden.

Hertz Fun collection er artig ;) Skal du svi av spenn så leier du en Corvette ZHZ et par dager. Ca 130 $ dagen. Vel verdt opplevelse :)

Har du vært i USA før? om ikke så vill jeg heller anbefale deg/dere være på vest kysten og øst kysten isteden for midt i USA. Mye mer turist vennlig som første gangs turist. Er nå hvertfall min erfaring.

Skrevet

Vi skal i bryllup i Phoenix, Arizona... Kombinerer det med roadtrip først, men ingenting er helt spikret ennå, så vi får se hva det blir til. Har fått tilbud på En Dodge ettellerannet SUV til 15000 inkl forsikring og fri milage med annet leveringssted.. er ikke så ille pris det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...