Gå til innhold

Leie bil i USA.. noen som har tips?

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Skal i bryllup til en kompis i USA i mai, og vil da kombinere det med en liten roadtrip. Kommer sikkert til å kjøre Chicago til California, så det blir en LANG tur. Noen som har erfaring eller tips å komme med? Vi blir fire stykker så det hadde vært greit med en litt stor bil:) en BMW 750 hadde vært fett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en plass der det kostet 10.000,- pr uke for 750il med fri milage..håpte å klare det for 20.000,- for tre uker, men skal snuse litt videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å kjøpe også ja.. men tror ikke det hadde blitt veteranbil isåfall. Skal tross alt kjøre en go del mil der borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se for meg at å kjøpe en halvgammel bil der borte og dra på rundtur i USA med den, for deretter å shippe den hjem kan bære stor minnerik/nostalgisk verdi i ettertid. Det har iallefall folk som har gjort nettopp det sagt i ettertid.

En bekjent av meg gjorde en skikkelig shoppingtur i USA. Til slutt kjøpte han seg en stor gammel pickup for 300 dollar, og lastet lasteplanet opp med 4 motorer, 5 girkasser, og et lass med drivverksdeler og sendte det med båten til Norge. Billig frakt mtp at han hadde verdier for 25 000 dollar på lasteplanet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet her er at du skal levere bilen en annen plass enn du leier den. Da blir straks utvalget mindre og prisene en god del høyere, spesielt når avstanden er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som awt sier, det blir en god del dyrere, sjekket dette opp selv sist gang jeg var i USA. Vi leide `09 Ford Mustang vi, kan anbefale den om du liker retro-amerikansk ;) Var utrolig god å kjøre iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt BMW og Tyske biler er dyre å leie der borte.

Jeg var i Miami\Florida i August 08, og endte da opp med en flett ny Ford Mustang coupe. Betalte da 3300kr for 1 uke inkl alle forsikringer,alders tillegg for fører under 25 år og fri kjørelengde.

Helt kurrant bil, men savnet BMW'en på de lengre turene :-) Kjørte hele florida opp og deretter helt ned til Key West.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg gjorde en skikkelig shoppingtur i USA. Til slutt kjøpte han seg en stor gammel pickup for 300 dollar, og lastet lasteplanet opp med 4 motorer, 5 girkasser, og et lass med drivverksdeler og sendte det med båten til Norge. Billig frakt mtp at han hadde verdier for 25 000 dollar på lasteplanet.

Hvis man skal shippe bilen fra LA er det nye regler på dette fra mars 2009. Det er ikke lenger lov å stappe bilen full av skrot, kun reservehjul.

Er sikkert litt moro å kjøpe bruktbil til bruk i ferien, men samtidig litt skummelt mtp feil og havarier? Ferien mister litt av sjarmen hvis man står fast i Rocky Mountains med regreim-havari uten noen garantier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 1600kr pr. uke for en Dodge Charger der borte, 2 uker gammel bil og fri kjørelengde! dette var da uten forsikring, noe som skal huskes neste gang sånn i tilfelle uheldet skulle skje :)

Titta litt på andre biler enn amerikanske også, mye dyrere :wink:

Edit:

Var vel Budget bilutleie.

Men du bør sjekke priser litt rundt om, kosta rimelig nøyaktig dobbelt så mye å leie bilen på flyplassen enn et sted noen strakser unna.

Noe annet som er utrolig deilig er bensinprisene, kjørte fra Atlanta Georgia til Pensacola Florida å brukte vel ikke mer enn 300kr i bensin, gikk ikke så pent nedover heller :P

http://i117.photobucket.com/albums/o49/ ... 0146-1.jpg

http://i117.photobucket.com/albums/o49/ ... C_0145.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja Stig. Får legge ut et par bilder og noe info jeg også da.... 8)

Var i sommer 5 herlige uker i USA. Leige bilen i 10-11 dager og kjørte fra LA til Vegas, så videre til Reno og San Fransisco, før vi retunerte til LA igjen. Fikk en ganske okei pris også, siden vi hadde en lokal adresse å oppgi.

Valgte fri milage, alderstillegg, forsikringer og GPS (som var et must!).

Husker ikke prisen i farten, men skal nok få rotet i gamle regninger og finne det ut :wink:

Tror vi leige hos National elns. Vi var ganske dristige da, og bestille ingenting på forhånd. Møtte bare opp på flyplassen hvor alle de store selskapene har egen shuttle. Vi ble satt av hos National, og prutingen var igang :) Sånn jeg føler det er det like greit å gjøre det slik, det var "høy sesong" og midt på sommeren, men like fullt drøyt mange biler på parkeringsplassen. Med mindre man vil ha noe spesiellt som 750iL da :lol:

Vi gikk for en Pontiac G6 GT. Med en 3,5 liters V6 med 224 hk ;)

Klippet fra nettet;

"The new G6 opens at $21,300, and for that you get a 200-hp V-6, a four-speed automatic, 16-inch wheels, and disc brakes at all four corners. The $23,925 GT ups the ante with a sport suspension, 17-inch wheels, ABS, traction control, power-adjustable pedals, a rear spoiler, and an eight-speaker Monsoon stereo."

En grei bil for 2, men ikke 4..... Den var rask, men burde hatt 5 gir. Stereoen var sykt bra. Og den var tørst :lol:

Det var kort fortalt om bilen :)

Nå et noen bilder:

jhkhv5k8toiyuvbyu6i0.jpg

o54h6bd1uxo2bkkb7koh.jpg

ez9kgn67xp3vr1ehj62f.jpg

I USA har man en mongo fartssperre......

mrb27t72of3zwu5q98ze.jpg

1zvvgmu6b92gi17wwh7n.jpg

SPAR MEG!!!!!

eh561vptgn7xf860xghk.jpg

En klassiker ;)

omkx9bommoa0btv5z38q.jpg

"Speed enforced by aircraft" :twisted:

36fk0zp5i12elve6qtfb.jpg

Og denne såg jeg selvfølgelig i LA

:lol::lol:

Var innom et stort bilmuseum i Reno. Såg mye spennende der, og har noen bilder dersom det er av interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...