Gå til innhold

Ble stoppet av politisvina i går kveld!! aiiai.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Politiet har ikke særlig stort og gjøre i lille kragerø nei.. Kommer dere hit så stopper de deg for og finner på noe dritt de kan ta deg for!!

Andre gangen sivilbilen setter på blålys og stopper meg her i hjembyen.

I går så kjørte jeg pent og rolig forbi de og de stoppet helt ned og glodde skikkelig.. og jeg bare cruiset videre forbi :) og da så jeg de kom etter langt bak meg.. og plutselig kom de rett opp i rumpa på meg i en voldsomt fart! satt på blålys og jeg svingte inn til siden!.

Og han spurte meg om bilen var trimmet? Og bilen er komplett ombygget fra 318is til 325i. Jeg turte ikke annet enn og si at bilen hadde vært byttet motor til en 320.. men det stemte ikke sa han! så han mente den var trimmet med og greier :lol:

Så da fikk jeg beskjed om at jeg hadde 14 dager på meg til og godkjenne motorbytte mitt:S Og hvordan skal jeg klare det på 14 dager?? Jeg må jo sende søknad og vaske bilen under og få en liste over alle delene som er brukt.. blir så forbanna på politiet her :evil:

Trudde ikke politiet hadde en dritt med motor og hk og gjøre jeg da.. ifølge en veldig bilentusiast jeg pratet med etter dette skjedde.. og jeg fikk ikke noe lapp eller noe fra de.. de bare sa jeg hadde 14 dager på meg til og godkjenne.. Er det riktig at de kan gjøre dette mot meg??

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det ville jeg tro...Faen dem har jo skaffa seg dynomot, slik at dem kan måle eksakt hestekreft antall og newtonmeter på stedet.

så poenget er vel at du ikke skal ha mulighet til å få det godkjent. De skal ta deg for ulovlig ombygging.

Men enkleste er vel egentlig og bytte tilbake til orginal motor, hvis du da har den.

Skrevet
jeg ser ikke helt problemet hær. du innrømmer jo selv å kjøre en bil som ikke er godkjent.

Enig..

Dette har du bare deg selv og takke for..

Hadde du gjort ombyggingen din den riktige veien så hadde du sluppet dette. Den ombyggingen du har gjort er i tillegg ikke noe stort problem og få godkjent.

Skrevet
Det ville jeg tro...Faen dem har jo skaffa seg dynomot, slik at dem kan måle eksakt hestekreft antall og newtonmeter på stedet.

så poenget er vel at du ikke skal ha mulighet til å få det godkjent. De skal ta deg for ulovlig ombygging.

Men enkleste er vel egentlig og bytte tilbake til orginal motor, hvis du da har den.

Jeg nekter i og sette i en 318is motor!! men også lurer jeg på om dette kan blir vannskelig og godkjenne pga at bilen ER ombygget og jeg må få godkjent dette innen 14 dager:/ er de ikke vriene hvis jeg sender søknad og sier at denne er ombygget istedet for at den Skal bli?

Skrevet

Og han spurte meg om bilen var trimmet? Og bilen er komplett ombygget fra 318is til 325i. Jeg turte ikke annet enn og si at bilen hadde vært byttet motor til en 320.. men det stemte ikke sa han! så han mente den var trimmet med og greier :lol:

Skjønner ikke hva som er morsomt med det? Han mente den var trimmet mer enn en 320, og det er den jo om du har satt i 325 maskin, så han hadde jo da rett.

Så da fikk jeg beskjed om at jeg hadde 14 dager på meg til og godkjenne motorbytte mitt:S Og hvordan skal jeg klare det på 14 dager?? Jeg må jo sende søknad og vaske bilen under og få en liste over alle delene som er brukt.. blir så forbanna på politiet her :evil:

Trodde det var 4 uker man hadde på seg jeg? Men om du ikke har fått noen lapp angående visning, så har han vel vært grei mot deg og gitt deg en frist før han gir deg lapp om visning neste gang han ser deg eller noe.

Det med å sende søknad og slikt skulle du tenkt på før du bygde om, så hvordan det kan være politiets feil klarer jeg ikke å skjønne.

Trudde ikke politiet hadde en dritt med motor og hk og gjøre jeg da.. ifølge en veldig bilentusiast jeg pratet med etter dette skjedde.. og jeg fikk ikke noe lapp eller noe fra de.. de bare sa jeg hadde 14 dager på meg til og godkjenne.. Er det riktig at de kan gjøre dette mot meg??

politiet har vel ikke direkte noe med motoren å gjøre nei, men det de har noe å gjøre med er det om bilen din er i forskriftsmessig stand eller ei. Noe den ikke er når du har gjort ett ulovlig motorbytte.

Du får ringe ditt lokale Bt og spørre om det er noen anmerkning på skiltnummeret ditt angående dette, om ikke så har han nok vært grei og gitt deg litt ekstra tid for å få gjort dette. Altså 14 dager+ de 4 ukene man får når man får mangellapp og må på visning hos bt.

Sorry meg, men du har bare deg selv å takke for at du har havnet i denne situasjonen. Det er risken man tar det vettu når man gjør en ulovlig ombyging. Men jeg forstår jo frustrasjonen din såklart :)

Du får sende en søknad fort som fy, så kanskje den er ferdig behandlet om noen måneder... hehe

Skrevet

Hvordan kunne han spørre om bilen din var komplett ombygget fra 318is til 325i? Det er klart forsjell på 4syl og 6 syl men kunne høres ut som han kansje har et tips fra noen ellers så hadde de nok peiling på bmw.

Da er det bare få bytta over motor til 318is eller pelle av skiltene og søke godkjenning innen 14 dager da.

Sjønner ikke hvorfor du syntes dette er rart men. Tar en sjansen så må enn også være forbredt på at slike ting kan skjee. Han var vel grei som ikke dro deg rett opp til BT og avskilta deg på stedet egentlig.

Skrevet
jeg ser ikke helt problemet hær. du innrømmer jo selv å kjøre en bil som ikke er godkjent.

Enig..

Dette har du bare deg selv og takke for..

Hadde du gjort ombyggingen din den riktige veien så hadde du sluppet dette. Den ombyggingen du har gjort er i tillegg ikke noe stort problem og få godkjent.

Ok! det var godt og høre.. så håper jeg dette ordner seg! men føler det kan bli mye stress de 14 dagene her nå.. Også kaldt, da jeg ikke har noe varmt sted og skrubbe deler.

Skrevet
Sjønner ikke hvorfor du syntes dette er rart men. Tar en sjansen så må enn også være forbredt på at slike ting kan skjee. Han var vel grei som ikke dro deg rett opp til BT og avskilta deg på stedet egentlig.

Enig ....

Skrevet
Hvordan kunne han spørre om bilen din var komplett ombygget fra 318is til 325i? Det er klart forsjell på 4syl og 6 syl men kunne høres ut som han kansje har et tips fra noen ellers så hadde de nok peiling på bmw.

Har noen bekjentskaper i politiet her i Sarpsborg/Fredrikstad området, og jeg ble fortalt at de er veldig klar over at denne typen ombyging foregår på høyt nivå innenfor bmw miljøet.

Skrevet

Hvis du ikke har fått noe lapp fra politimannen hadde jeg bare sett bort fra hele greia. Kjør videre.

Og spør noen om du har trimma bilen din svarer du ALLTID nei. De kan ikke bevise at du lyver uansett. Siden DU ikke behøver å vite at den er trimmet.

Gud bedre så lei jeg er av lokale sheriffer.

Skrevet

hehe...er vel bare å nekte i vei, ender bare med at skiltene blir klippet :lol:

Om bilen allerede er bygget om så burde det vel være mulig å få godkjent, om søknad og bil er etter forskriftene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...