Mons1 Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Hvor tung er en M42/M44 iS-motor sammenlignet med en M50/M52? Tror du det er samme fjæringer forran? er det samme bremseskiver? Jeg tviler! RS Hvis du bare byttet motoren, så kan du like godt avskilte bilen da du ikke får den godkjent. nå har jo en e30/36 318is og 325 samma understell da men ellers går det jo bra
E36Cab1 Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Vektliste: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... =vektliste
StianA Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Politiet har ikke særlig stort og gjøre i lille kragerø nei.. Kommer dere hit så stopper de deg for og finner på noe dritt de kan ta deg for!! kan ikke si meg enig i dette men... trur politiet her er mye hyggeligere enn andre steder i norge, men pga noen idioter med bmw her kjører noe jævlig så er det sikkert derfor politiet har fått opp øynene sine når det gjelder bmw her. synd at de idiotene skal ødlegge for andre...
Dr_S Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Hvor tung er en M42/M44 iS-motor sammenlignet med en M50/M52?Tror du det er samme fjæringer forran? er det samme bremseskiver? Jeg tviler! RS 318is har samme bremseskiver foran og bak som 325 ja.
flobben Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 De var nok bare ute etter å skremme deg Hvis de sier du skal vise/godkjenne bilen, skal du få mangellapp utifra teknisk kontroll på bilen. Og tviler igrunn på at de skjønte bilen var ombygget.Med mindre du var borti noen BMW kjennere denne gangen da Politiet i Kragerø har jeg forøvrig en negativ opplevelse med, begynner bli noen år siden nå, men de fulgte etter oss etter litt pådrag på e18. Jeg kjørte rolig inn på en p-plass, de stormet frem til bilen min og oppførte seg som de gorillaene Sjekket førerkortet mitt og slang det inn i bilen min med stor kraft etterpå... De var SÅ sure for at de ikke hadde noen måling på meg, hehe ja du skal få lapp fra de med frist for visning hos BT, pleier å være 4 uker fra dato du blir tatt. har du ikke fått dette kan du nok slappe av. men godkjenn bilen. blir du tatt igjen har de deg og bil muligens i registeret. og da ser de fort at du ikke brydde deg om å godkjenne bilen din. da kan det bli kjedelig for deg. Jeg fikk to uker på å vise bilen når jeg ble stoppet med litt mørkere ruter foran her rett før jul. Så det praktiseres også med to uker. Ellers så var de som stoppet meg ganske hyggelige og oppførte seg veldig bra, med en fornuftig forklaring på hvorfor soting av ruter ikke er lov. Ellers så var de nok ute for å ta noen disse også siden jeg møtte dem og de snudde og kjørte etter, men men sånn er jobben dems og man kan vel egentlig ikke klage når noen utfører det de er satt til å gjøre. Altså stoppe kriminalitet, som faktisk det å kjøre med ulovlig endringer på bil er.
Dr_S Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Tror det er vanlig med 14 dager ja...måte på hvor lang tid man skal ha på seg til å bytte noe lyspærer eller dekk da..men klart man sliter jo hvis det er motor som er problemet
ealoken Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 sorry mac, når du har byttet i fra 318, til 325 uten og tenke på eller gidde og søke om godkjenning, for så og klage på et forum om at politiet er noen svin som ikke har bedre ting og gjøre en og stoppe deg. Du skriver selv at du nesten stoppet opp ved siden av de og glodde stygt. ( tenkte ikke på at dette kanskje provoserer de litt også da? Kast ikke stein i glasshus. God påske..
wirrumsen Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Politiet har ikke særlig stort og gjøre i lille kragerø nei.. Kommer dere hit så stopper de deg for og finner på noe dritt de kan ta deg for!! ... Og han spurte meg om bilen var trimmet? Og bilen er komplett ombygget fra 318is til 325i. Jeg turte ikke annet enn og si at bilen hadde vært byttet motor til en 320.. men det stemte ikke sa han! så han mente den var trimmet med og greier ... blir så forbanna på politiet her .. Er det riktig at de kan gjøre dette mot meg?? Det er nok noen andre som fortjener å tituleres "svin" i denne saken, enn politiet....
jensemann23 Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 318is har samme bremser men dempere og stabilisatorer er ikke likt som på 325
Eivinos Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 sorry mac, når du har byttet i fra 318, til 325 uten og tenke på eller gidde og søke om godkjenning, for så og klage på et forum om at politiet er noen svin som ikke har bedre ting og gjøre en og stoppe deg.Du skriver selv at du nesten stoppet opp ved siden av de og glodde stygt. ( tenkte ikke på at dette kanskje provoserer de litt også da? Kast ikke stein i glasshus. God påske.. Jeg skrev at politiet stoppet opp og glodde! ikke jeg Men tenker jeg over det så er det litt dumt av meg og klage på den måten her.. Er jo veldig riskio hvis noe skjer med meg i trafikken da! Men blir bare litt irritert forde det er så lett og bli stoppet og tatt her i lille byen.
Sjøbuse Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Tror det er vanlig med 14 dager ja...måte på hvor lang tid man skal ha på seg til å bytte noe lyspærer eller dekk da..men klart man sliter jo hvis det er motor som er problemet jeg ble tatt i teknisk/farts kontroll på vei til rudskogen. kjørte i 79 i 80. så det var ikke problem. bare tatt i teknisk. fikk 4 uker på å vise bilen pga xenon og ikke godkjent senk. felgene på 285 som han holdt seg fast i da han så på senken så han ikke. på BT så de også på felgene og sa de ikke var godkjente på bilen. de brydde seg ikke om det siden det ikke sto på lappen fra kontrollen. men sa fra at det kunne bli notert i en annen kontroll om jeg blir stoppet igjen.
Julian Sommer Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Jeg ble stoppet på samme måte som trådstarter en gang, med 240'n min. Bilen hadde kappede fjærer, ikke bare litt heller. 4,5 runder var borte foran, og 3 bak. Fosrtillingen hadde 3cm bakkeklaring. Skulle parkere på "mobil", råneplassen i lillehammer, og der har purken stoppa en kompis av meg pga xenonlys. Jeg nærmest TRILLER rett forbi dem med, pga eksoslekkasje, og håper de vil drite i bilen min, og parkerer på oversiden av bygningen de stod ved. Der setter jeg meg inn i bilen til en kompis og vi skal kjøre ei runde, men politiet kommer og stopper oss, og spør hvem som eier den blåe 240'n. Jeg sier at det er meg, og får beskjed om at bilen er ulovlig lav, og får 14 dager på meg til å vise den. Ikke noe mangellapp eller noe. MEN, biltilsynet hadde fått beskjed om at bilen skulle inn til kontroll! Det som var synd med dette var jo at dette ble derfor sett på som en full teknisk kontroll. Derfor ble det funnet alt mulig feil med bilen som jeg visste om fra før, og som jeg skulle fikse før eu-kontroll. Men det var bare å drite i når jeg ble "tatt" for alt på en gang. Så til alle dere som sier at han bare kan gi f** og kjøre videre tar feil, og gir bare falske forhåpninger. Før trådstarter vet ordet av det kan han ha fått brev i posten angående avsklitnings-begjæring...
Sjøbuse Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Jeg ble stoppet på samme måte som trådstarter en gang, med 240'n min. Bilen hadde kappede fjærer, ikke bare litt heller. 4,5 runder var borte foran, og 3 bak. Fosrtillingen hadde 3cm bakkeklaring.Skulle parkere på "mobil", råneplassen i lillehammer, og der har purken stoppa en kompis av meg pga xenonlys. Jeg nærmest TRILLER rett forbi dem med, pga eksoslekkasje, og håper de vil drite i bilen min, og parkerer på oversiden av bygningen de stod ved. Der setter jeg meg inn i bilen til en kompis og vi skal kjøre ei runde, men politiet kommer og stopper oss, og spør hvem som eier den blåe 240'n. Jeg sier at det er meg, og får beskjed om at bilen er ulovlig lav, og får 14 dager på meg til å vise den. Ikke noe mangellapp eller noe. MEN, biltilsynet hadde fått beskjed om at bilen skulle inn til kontroll! Det som var synd med dette var jo at dette ble derfor sett på som en full teknisk kontroll. Derfor ble det funnet alt mulig feil med bilen som jeg visste om fra før, og som jeg skulle fikse før eu-kontroll. Men det var bare å drite i når jeg ble "tatt" for alt på en gang. Så til alle dere som sier at han bare kan gi f** og kjøre videre tar feil, og gir bare falske forhåpninger. Før trådstarter vet ordet av det kan han ha fått brev i posten angående avsklitnings-begjæring... da har han jo god tid på seg. når du får brev om avskilting har man en uke fra brevet er sendt på å fikse det. og det tar jo 1 mnd etter fristen man får fra politiet er ute til de sender brev. jeg ble stoppet i byen med opelen min da jeg var 18 år pga bilen så ulovlig ut. fikk 8 punkter som måtte utbedres. orginale eksosen og litt diverse saker som var helt lovlig var ulovlig mente de. dro på BT dagen etter og viste bilen. nei var ingen feil der. eneste var merket i frontruta. i teorien var det ulovlig. men eneste det merket gjore var å hindre sikten om jeg var på fly jakt. så det var bare og drite i. litt over en mnd etter får jeg brev om at bilen ikke er vist og jeg har 1 uke på meg. dagen etter er jeg der og spør hva faen det skal bety. jeg har jo vist bilen og fått den godkjent. så sjekket de opp. og de hadde til og med lappen jeg hadde med fra politiet. feilen var at jeg viste bilen før de fikk beskjed fra politiet. så bilen min ble registrert inn der til visning etter jeg var der og viste den, så de beklaget rotet og slettet alt også var saken over. men da hadde jeg nesten 1,5 mnd på meg å fikse saken om det hadde vært noe feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå