Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg byttet speedometer på bilen min idag pga pixelfeil.

Bilen har gått 262 000 og speedometeret har gått 580 000.

Er det mulig å overføre km-stand fra lcm, nøkkel og dde til speedometeret?

Hva vil skje med km-stand som er lagret de andre stedene hvis jeg kjører med det nye speedometeret? Vil de telle som normalt, eller vil de justere seg opp til 580 000?

Finnes det noe programvare jeg kan bruke? Jeg har carsoft interface til pcen.

Det hadde vært fint om det går an å legge inn rett VIN-nummer på speedometeret også.

Skrevet

BMW forhandlerer fikser dette. De justerer km.standen til det som er den originale. Når du justerer på egenhånd begynner en liten lampe å lyse slik at man ser at km.stand er tuklet med. Da vil jo også forhandleren skrive ut papirer som viser at speedometer er byttet og at den er justert til riktig km.stand. Det tryggeste og enkleste vil jeg tro..

Skrevet

Jeg tviler på at de gjør det for deg når du har bytta selv, men det er jo bare å høre med dem...

Eventuelt så har jeg hørt om folk som har utstyr og kompetanse til å fikse dette, men har ikke no kontaktinfo.

Skrevet

Ikke kjør med bilen før du får justert det, om jeg husker riktig kommer lyset etter 7 mil og da er det låst. De aller fleste pc baserte diagnoser unntatt carsoft har denne muligheten. Fremgangsmåten varierer og må søkes opp på nettet. De fleste BMW forhandlere vil ikke stille brukte cluster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...